Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
22-03-04, 13:06 | #1 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Atkins og mettet fettJeg har Lindberg som kostholdsfilosofi, men våger meg likevel på å starte en Atkins-tråd. For så lenge jeg ikke er Atkins-er selv, så kan jeg jo stille all verdens dumme spørsmål…. Jeg lurer på om Atkins skriver noe om mettet fett og forbrenning. Jeg er selv av den oppfatning at inntak av enumettet fett (olivenolje, rapsolje, avokado, oliven, mandler, peanøtter) øker fettforbrenningen i kroppen. Også omega-3 kan øke forbrenningen. Mener Atkins at mettet fett øker fettforbrenningen, lurer jeg på da? Hvis Atkins skriver at man heller bør velge ekte fløte framfor matfløte eller kaffefløte, er det da pga karbohydratene eller fordi jo mer mettet fett desto bedre?
22-03-04, 18:13 | #2 |
Administrator
Alder: 68
|
Du har selvfølgelig helt rett i at enumettet fett øker forbrenningen, - og det sier Atkins og...
22-03-04, 19:19 | #3 |
|
Hvor lurt det er å drikke melk kan diskuteres. Men det kan vi jo diskutere i en annen tråd. Jeg er ikke ute etter å TA Atkins nå, selv om jeg fortsetter og spisser spørsmålet mitt enda mer - jeg er bare nysgjerrig:
22-03-04, 20:37 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
|
Fælt så pirkete vi er i dag da |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste |
22-03-04, 21:27 | #5 |
Administrator
|
Håper ikke jeg ga inntrykk av at jeg trodden du ville "ta" noen.......det var ikke meningen. Mente å gi uttrykk for at det finnes flere meninger der ute og at Atkins har sin egen.......
Etter å ha lest Atkins oppfatter jeg det slik at Atkins i utgangspunktet ikke teller kalorier og han mener du skal velge kremfløten pga karber OG fettet. Står om det i den linken tor jeg. Og som Skorpia sier, det er kun induksjonen på Atkins som er "streng". Det gis rom for personlig tolkning her og der etterhvert !
22-03-04, 22:35 | #6 |
|
Håper ikke du trodde at jeg mente at du trodde jeg skulle ta noen.... He-he. bare tuller nå, Nille . Nå trår vi så varsomt at vi nesten ikke er borti bakken. Neida, alvorlig talt - jeg tolker alt i beste mening, og synes ikke du sa noe som var til å misforstå. Og jeg skal prøve å slå meg til ro med dette mettede fettet, men jeg skjønner fortsatt ikke HVORFOR... Nå er jeg akkurat som en kollega av meg, som alltid må vite akkurat HVORFOR... og jeg avfeier han med at "erfaring viser at det er lurest slik". Kanskje det er noen med biokjemi her inne, som kan komme med en lengere utredning.....?
23-03-04, 04:39 | #7 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Forklaringen er såre enkel. For å bli mett på fløte trenger du dobbelt så mye matfløte som kremfløte. 2dl matfløte blir 7g karbo mens 1dl kremfløte blir bare 3g. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
23-03-04, 10:51 | #8 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
|
Melk bedre enn jus?Hmmm...Nå blir jeg forvirret. Hvorfor er melk bedre enn jus, hvis det er av den usukrede typen? |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP |
23-03-04, 11:14 | #9 |
Jeg lever som en løve
Hvor: Trøndelag
|
Melk er bare tull!Overskriften sier alt. Melk er noe vi ikke trenger. Jeg har ikke drukket melk på over 1 år og savner det ikke. I tillegg får man dårlig ånde. Hvike dyr er det som drikker melk gjennom hele livet? Kun mennesker! |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
23-03-04, 17:13 | #10 |
Administrator
|
Egentlig ikke, men siden karbohydratene er 4.6 % og de består av laktose......ja, da blir det................hm............4,6 % ????? Ja, det sier vi, 4.6 % !
24-03-04, 07:48 | #11 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Melk inneholder protein og fett som vi atkinser skal ha mens jus inneholder bare fruktose som vi Atkinser helst ikke skal ha. Fedonister kan bruke fruktose, men ikke melkefett. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
24-03-04, 22:38 | #12 |
Seniormedlem
|
Hmmm... fruktose i juice?? Snakker du om appelsinjuice??? Druejuice inneholder kun druesukker f.eks, |
24-03-04, 22:56 | #13 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Fruktose er fruktsukker det... |
Min kostholdsfilosofi: Keto |
24-03-04, 23:07 | #14 |
Seniormedlem
|
jeg visst ejo egentlig at fructose er fruktsukker,men inneholder all frukt fruktsukker??? |
25-03-04, 00:09 | #15 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
ja... |
Min kostholdsfilosofi: Keto |
25-03-04, 12:15 | #16 |
|
Vil bare oppklare:
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Atkins shop! | HP | Atkins kosthold | 67 | 28-10-09 23:14 |
Fra Medscape om Atkins og fett | Maz | Lavkarbo generelt | 4 | 21-02-05 16:03 |
Harselering av Atkins på radio i dag | Carbokiller | Generell diskusjon | 2 | 02-03-04 23:34 |
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! | HP | Induksjonen | 0 | 25-02-04 22:50 |