Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tilvenning til lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-09, 11:05   #1
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Tilvenning til lavkarbo

Hei!
Jeg er jo nykonvertert over til lavkarbo, men sliter litt med å komme igang ordentlig fordi jeg ikke er vant til å spise så fet mat, blir veldig kvalm.
Er det flere som har hatt det slik? Er det noe man venner seg til - som går over?
Blir man gradvis vant til å spise mye fett eller er det bare slik at enkelte ikke klarer det?
Vill gjerne klare det for jeg er overbevist om at det er bra for meg

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:41   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Hva er det du spiser da? Jeg er ikke så gladi baconfett eller fett på koteletter, jeg bruker smør som erstatning, og det fungerer ypperlig. Ellers drikker jeg eggemjølk til de måltidene med lite fett, og smøret i eggemjølka kjenner jeg ikke (obs bruk usalta smør eller kokosfett! ), søk på eggemjølk, det er fult lovlig på atkins, består av egg, smør/kokosfett og feks kaffepulver og eller kakaopulver.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:58   #3
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Takk for svar!
Har prøvd den eggemelken men syntes jeg fikk sånt smør-belegg i munnen hele dagen...lurer på om det var den smør typen jeg kjøpte. Kjøpte den i sverige og var veldig usikker på den. Har du noen anbefaling på en type smør som er god?
Har kjøpt inn kokosfett nå så skal prøve det også.
Ellers synes jeg ofte at lettprodukter smaker bedre enn de andre jeg da... er litt rar sånn. feks. liker bedre lettrømme enn seter rømme.
Baconfett liker jeg ikke heller så godt.
Må nok bruke litt tid på å finne frem til noen produkter og sammensetninger som jeg liker.
Skal nok få det til tilslutt men er så mye omstillinger nå i starten, så tusen takk for all hjelp.

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:31   #4
Charly
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Charly er på en erverdig vei

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Hei!
Jeg er også ny, selv om jeg går på ketolyse i stede forAtkins så merker jeg også dette "fettlaget" i munnen. Har funnet ut at det hjelper å ha frisk salat til.

( Nå er har jeg kun holdt på i 3 uker, men føler at det var mer plagsomt i begynnelsen)

Charly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 12:36   #5
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Heisann. Liker du nøtter da? Paranøtter og valnøtter er fettrike, og lavkarbo. Mandler er jo også ok. Ellers er jo rapsolje og solsikkeolje rike på fett og sunnere enn animalsk fett. Jeg blir kvalm etter noen dager jeg, og lengter etter friske saker. da synes jeg det er godt med salat med god olivenolje, nykverna salt og pepper samt parmesan på,og litt tomater, og usmeltet ost. Det er jo mange grønnsaker som kan spises, finn/lag en dressing du kan ha, eller pesto f.eks? Jeg liker hardkokt egg med en dæsj sitronmajoes på, den er frisk. Ellers er jo cottage cheese en vinner, med splenda (søtstoff) og kanel ev.med hakkede valnøtter på..

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:06   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Takk for svar!
Har prøvd den eggemelken men syntes jeg fikk sånt smør-belegg i munnen hele dagen...lurer på om det var den smør typen jeg kjøpte. Kjøpte den i sverige og var veldig usikker på den. Har du noen anbefaling på en type smør som er god?

Såvidt jeg vet finnes det kun en type usalta smør her i norge, den er fra tine og heter usalta smør. Smør er smør, men det er forskjell på hvor mye salt det er i de, og noen typer er laget av lett surna fløte osv.
Brelett, soft og melange er IKKE smør, det er margarin, men det visste du sikkert.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:16   #7
Charly
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 10
Charly er på en erverdig vei

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Hei!
Jeg liker godt nøtter, men blir fort lei. Fant en maarud peanøtt pose med nøtter som innehold 13 g pr 100g, men det er ikke å anbefale. Gikk raskt opp et par gram ( helt sikkert pga for mye salt)

Kjøpte også madler og Paranøtter i går, fikk ikke tid å prøve det, men tar det sikkert i løpet av helgen. Bruker mye rapsolje og fett på maten( så her på forumet at det var smartere å bruke ekte meierismør, ikke melange)

Jeg har ikke vert så flink med å ha så mye i salaten som du beskriver, men det får vente til eg får spist opp alt annet godt som er kjøpt inn.

Vi fant ( jeg og samboeren min går på kuren) "go Green" produkt som ikke inneholdt så mye karbo. skal bruke salsasausen deres, vet ikke hvordan det smaker...

Har du prøvd pannekakene? du finner de under oppskrifter frokost pannekaker ( Den er å anbefale)

Charly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 14:10   #8
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Tusen takk dere
Fikk mange nye ideer nå asså.
Og Imse, nå når du sier det så lurer jeg faktiskt på om det jeg brukte var en type margarin.... smaker margaring mye "mer"? Isåfall har jeg dummet meg ut å skal prøve eggemelk igjen,
Nøtter liker jeg, skal kjøpe inn mer av det! Gode tips dere har.
Har ikke vært fnilk nok til å handle inn ulike typer av lavkarbo mat, men nå skal jeg dra å shoppe snart!
Er det forresten noen som vel om tyrkisk yoghurt er lavkarbo?
Den er jo ikke søt slik som vanlig yoghurt. Veldig god å lage tzatziki av.
Skal ta en titt på frokostpannekakene!
Er glad for dette forumet, hver gang jeg synes dette virker umulig så får jeg ny inspirasjon av dere!! Takk!

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 14:49   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cornelia, her.

Og Imse, nå når du sier det så lurer jeg faktiskt på om det jeg brukte var en type margarin.... smaker margaring mye "mer"? Isåfall har jeg dummet meg ut å skal prøve eggemelk igjen,

Står det ikke smør på pakka så er det ikke smør. Det finnes uendelig mange slag av margarin, men ikke så mange typer smør. Og det står alltid SMØR på pakka, og smør er laga av fløte og ikke alt annet farlig. Bremykt er ike smør feks, bremykt er smør og rapsolje blandet og kan ikke kalles smør.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 15:09   #10
janka
Juniormedlem
 
janka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 13
janka er på en erverdig vei

Sv: Tilvenning til lavkarbo

Heisan!


Om du føler at du "smaker" fett i munnen din, så er et beger med cottage cheese med frosne bringebær, veldig friskt og godt..... ikke for ofte eller for mye,,, for det er litt karb i bærene og litt lite fett i cc.... men det funker veldig bra for meg, pga den friske smaken.

Lykke til

__________________


www.jankas.blogg.no
janka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmmm - lchf ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no