Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-07, 23:29   #1
manhunter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3
manhunter er på en erverdig vei

Tips

Jeg har nettopp fått tilsendt en fettklype jeg kjøpte på kaliper.no - og på den nettsiden registrerte jeg meg helt (helt gratis) Her finner jeg ut hvor mange kilo fett jeg har på kroppen, og kan føre min egen mat/treningsdagbok. Tror bruk av fettklype og målbånd er mye bedre enn bruk av badevekt. Ta en titt.

manhunter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ATKINS Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 00:44   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tips

Klypa ser bra ut den, sikkert flott. Og det er iallefall korrekt at fettklype og målebånd er bedre enn badevekt !

......men Lyle McDonald er ikke og har aldri vært noen lavkarbo-guru som de påstår der inne. Den gode Lyle har skjønt såpass at forskellige dietter passer for forskjellige folk

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 03:41   #3
manhunter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3
manhunter er på en erverdig vei

Sv: tips

Vel da må jeg ok arrestere deg litt. Han har skrevet flere bøker. "the ultimate diet 2.0" (en ekstrem lavkarb diett), "The rapid fatloss handbok" og "Gudie to flexible dieting". Alle disse baseres på lavkarbohydrat dietter. Og ikke glemme hans første bok "The ketogenic diet". Her er en link til et intervju med han: www.thefactsaboutfitness.com/research/lyle.htm

Søkte på hans navn, og finner blandt annet også dette "Lyle McDonald is a researcher and author who has quickly become one of the leading authorities on the ketogenic diet, particularly as it relates to the athlete"

I treningsbransjen går denne mannen for å være en av de som har mest kunnskaper om lavkarbohydratdietter.

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Klypa ser bra ut den, sikkert flott. Og det er iallefall korrekt at fettklype og målebånd er bedre enn badevekt !

......men Lyle McDonald er ikke og har aldri vært noen lavkarbo-guru som de påstår der inne. Den gode Lyle har skjønt såpass at forskellige dietter passer for forskjellige folk

manhunter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ATKINS Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tips

Opprinnelig lagt inn av manhunter, her.

Vel da må jeg ok arrestere deg litt. Han har skrevet flere bøker. "the ultimate diet 2.0" (en ekstrem lavkarb diett), "The rapid fatloss handbok" og "Gudie to flexible dieting". Alle disse baseres på lavkarbohydrat dietter. Og ikke glemme hans første bok "The ketogenic diet". Her er en link til et intervju med han: www.thefactsaboutfitness.com/research/lyle.htm

Søkte på hans navn, og finner blandt annet også dette "Lyle McDonald is a researcher and author who has quickly become one of the leading authorities on the ketogenic diet, particularly as it relates to the athlete"

I treningsbransjen går denne mannen for å være en av de som har mest kunnskaper om lavkarbohydratdietter.

Ja jeg vet hva bøker han har skrevet. Jeg burde kanske være klarere:
Han er en respektert forfatter av flere bøker om kosthold, og at han har en viss tyngde er det ingen tvil om. De bøkene han har skrevet og den posisjonen han har i treningsbransjen er etter min mening IKKE det samme som å være lavkarboguru. Han er kjent i USA, og da mest på grunn av nettopp boken "The ketogenic Diet", som hans tilhengere mener er den beste lavkarbo bok noen sinne skrevet. (Jeg har lest boka jeg, og kunne godt ha skrevet en del mer om den, siden vi her i Norge har Ketolyskurensom bygger på de samme prinsippene, om ikke akkurat de samme studiene). Et stort navn i USA, men ikkei Europa og rsten av verden.

Treningsmiljøet er dessuten såpass snevert at jeg slett ikke betviler at han er lavkarbo guru der - og at han er den som har mest kunnskap om lavkarbo dietter innen det miljøet.

MEN - det jeg mente å si: I internasjonalt lavkarbomiljø, som jeg har vært en del av fra 1992, - og på de de første lavkarbo "listene" (på 300 kb pr sekund modem), har han ingen slik posisjon. En kjent og dyktig/respekter forfatter av bl.a. kostholdsbøker, deriblant lavkarbo, ja, men altså ikke guru.

Men det er vel uansett et defineringsspørsmål og øyet som ser, er det ikke ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 07:46   #5
manhunter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3
manhunter er på en erverdig vei

Sv: tips

Alikevel, som du sier at han aldri har vært noen lavkarb guru - bare fordi han holder til i USA, blir bare for dumt. Det er få som innehar samme kunnskap som denne mannen. Det er sikkert!

manhunter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ATKINS Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:11   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: tips

Opprinnelig lagt inn av manhunter, her.

Alikevel, som du sier at han aldri har vært noen lavkarb guru - bare fordi han holder til i USA, blir bare for dumt. Det er få som innehar samme kunnskap som denne mannen. Det er sikkert!


Opprinnelig lagt inn av Nille

.........det er vel uansett et defineringsspørsmål og øyet som ser, er det ikke ?


.....og diskusjonen er fra min side avsluttet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dine beste London-tips! Melania Generell diskusjon 11 28-11-09 19:05
Noen gode tips om lavkarbo ferdighprodukter? Distrea Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 26-01-07 22:27
Induksjonsmat - friske tips ønskes Fjonken Atkins kosthold 10 02-04-06 12:48
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no