Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvor mange prosent?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-11, 22:26   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hvor mange prosent?

Hvor mange prosent av energien skal komme fra karbohydrater på de forskjellige trinn av Atkins? bare lurer på hvor det ligger an i forhold til ketolyse og Lutz.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 23:51   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange prosent?

Fant et svar av Nille:

Den optimale fordelingen på Atkins Induksjon er
70-75 % fett, 20-25 % protein og 5 % karbohydrater - dette har jeg fra Atkins Support - og det er en velkjent "greie" i Atkins-miljø. Fordelingen som er nevt nedenfor har jeg ikke sett noe sted, siden jeg begynte med Atkins kosthold i 1982. Hva som står i de norske oversettelsene står jeg ikke inne for.

Introfasen til Atkins skal vare i minst 14 dager. De fleste går lenger. Det kommer litt an på hvor mye en har å ta av og hvor fort/sent en går ned. Selv gikk jeg på induksjonsnivå i over 6 mnd. fordi min toleransegrense for karber er veldig lav og jeg har lavt stoffskifte og høy metabolsk motstand.

Når man går på vedvarende vil karbo mengden øke og fettinntaket gå noe ned. Men mange av oss vil fremdeles ligge på 60 % fett og 15 % karbohydrater også på vedlikehold. Det kommer an på hvor ens toleransegrense for karbohydrater går. Mengden karbohydrater en tåler balanserer hvor mye fett en spiser. Fordi Atkins innså at vi alle er forskjellige er det ingen tall eller prosentsatser eller tidsaspekter som er absolutte.


Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange prosent fett bør man ligge på per dag? Peppa Gris Ketolysekuren 1 30-04-11 20:02
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Hvor mange prosent? HJELP! pesada Lavkarbo generelt 5 23-11-10 13:56
Hvor mange prosent av befolkningen i Norge har insulinresistens? ada-emilie PCOS og karbohydratkontroll 25 24-10-10 19:11
Hvor store andeler protein/fett/karbohydrat i prosent daglig.. gladhverdag South Beach 4 14-04-10 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no