Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kommende og gående ketose ..?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-10, 22:17   #1
billy023
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
billy023 er på en erverdig vei
Question

Kommende og gående ketose ..?

Hei! Jeg prøver meg på Atkins nå og er i den første fasen.. I et par dager har jeg spist mellom 8-10 karbohydrater, men merket det ble litt lite og kom ikke i ketose, så jeg økte dagsrasjonen opp til 15-20 som man skal. Jeg spiser ca 100 g kjøtt/fisk/egg pr. måltid (spiser ca 5 mindre pr dag) og mye grønnsaker, salat og avocado til (drikker masse vann og noe te). Etter at jeg økte til 15-20 karbohydrater har jeg endelig kommet i ketose MEN jeg har merket at i dag og i går da jeg har fått i meg riktig mengde av riktige karbohydrater så har ketosen kommet og gått hele dagen... Om morgenen etter frokost er den litt i gang og så virker det som om den slukner, etter mellommåltidet er den tilbake igjen og slukner etterpå igjen og slik fortsetter det hele dagen så det virker som om det bare er noe effekt etter at jeg har spist.. Hvor unormalt er dette? Er det noen som har noe tips eller forklaringer

billy023 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Atkins Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:27   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommende og gående ketose....?

Hei,

Sitat:

Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose. Mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Sitat fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:32   #3
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Kommende og gående ketose....?

Hei.
Har desverre ikke noe svar på spørsmålet ditt men vet at man skal teste om man er i ketose på kveldstid, ikke på morgenen. Det jeg bare ville opplyse om er at kurslederen på fedon anbefaler oss ikke å gå inn og ut av ketose. Det blir alt for mye for kroppen å takle. Selv merket jeg ikke noe når jeg vekslet mellom ketose og ikke, men innvendig er det ikke sunt i alle fall. håper du får noen svar her og lykke til..


Opprinnelig lagt inn av billy023, her.

Hei! Jeg prøver meg på Atkins nå og er i den første fasen.. I et par dager har jeg spist mellom 8-10 karbohydrater, men merket det ble litt lite og kom ikke i ketose, så jeg økte dagsrasjonen opp til 15-20 som man skal. Jeg spiser ca 100 g kjøtt/fisk/egg pr. måltid (spiser ca 5 mindre pr dag) og mye grønnsaker, salat og avocado til (drikker masse vann og noe te). Etter at jeg økte til 15-20 karbohydrater har jeg endelig kommet i ketose MEN jeg har merket at i dag og i går da jeg har fått i meg riktig mengde av riktige karbohydrater så har ketosen kommet og gått hele dagen... Om morgenen etter frokost er den litt i gang og så virker det som om den slukner, etter mellommåltidet er den tilbake igjen og slukner etterpå igjen og slik fortsetter det hele dagen så det virker som om det bare er noe effekt etter at jeg har spist.. Hvor unormalt er dette? Er det noen som har noe tips eller forklaringer

__________________




trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:32   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose....?

Hvordan vet du at ketosen kommer og går???
Det tar som regel 2-4 døgn å komme i ketose!

Ketose er en tilstand i kroppen der man er tom for karbohydrater og så begynner å forbrenne kroppsfett i stede. Når kroppsfett forbrennes, dannes det ketoner, som kroppen så kan bruke som "bensin", energi, i stede for karbohydrater!
Overskudd av disse ketonene kan måles med urinstix, som kun er til å stole på om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!

Jeg har aldri vært borte i at noen må OPP i karber for å komme i ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:54   #5
billy023
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
billy023 er på en erverdig vei

Sv: Kommende og gående ketose....?

Takk for tipsene Jeg skjønner det ikke selv for har vært i ketose før og det var en stund siden, men da var jeg i ketose i dager og ikke i korte perioder som nå! Håper det kanskje bare er at jeg er i ketose hele tiden og så merker jeg det etter at jeg har spist

billy023 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Atkins Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:14   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Det kan jo være så enkelt som at du vanner ut urinen din, også, ettersom man blir ekstra tørst i ketose og følgelig drikker en del vann. Men det har liten hensikt i å måle til alle døgnets tider, som Kitt sier så får du det mest riktige resultatet når du måler et par timer etter siste måltid. Uansett så er jevnt de fleste i ketose på det nivået, og det er veldig individuelt hvor lang tid det tar å komme i ketose. På 8-10 er det så godt som uungåelige, jeg tror heller du testa litt for tidlig.
Men jeg vil absolutt anbefale deg å legge vekk sticksene litt, bruke dem som en kontroll av og til. Sticksen sier ingenting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 01:02   #7
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Opprinnelig lagt inn av billy023, her.

Er det noen som har noe tips eller forklaringer

Ketoner i urinen er ketoner som kroppen ikke brukte til noe. Du kan fint være i ketose og ikke ha ketoner i urinen, fordi kroppen har brukt opp alt.

Etter en treningsøkt vil jeg ikke alltid få utslag, mens det er farge på pinnen seinere på kvelden. Men nå skal det nevnes det er leeenge siden jeg brukte stix for gøy...

Du går ikke ut og inn av ketose, altså, det er bare påvisning av ketoner i urinen som er av og på

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:27   #8
billy023
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
billy023 er på en erverdig vei

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Takk for forklaringer! Har endelig fått utslag på sticksen, men har sluttet å gå ned i vekt. Heller litt opp faktisk Drakk vin og vodka i helgen, men holdt meg innenfor karbokvoten. Dagen etter hadde jeg KJEMPEutslag på sticksen så tror det sikkert var litt degradering og. Men etter dette har jeg altså ikke gått ned i vekt. Trodde alkohol så sant det er lavkarbo var ok..? Drakk sukkerfri tonicwater og vet søtningsmiddel kan stoppe opp. Så tross utslag på sticksen hver dag så har jeg gått opp ca 1 kg etter helgen. Forresten, er det slik at man bare merker ketose når man går inn i det, men ikke når man har vert i det en stund?

billy023 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:55   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Siden helgen?? Det er tre dager siden, det. De aller aller fleste går ikke ned hver eneste dag. Vekten svinger litt fra tid til annen, det går i rykk og napp, det er helt normalt! .
Dessuten stopper vekttapet opp en en dag eller så ved inntak av alkohol, avhengig av mengde. Kroppen vil alltid brenne alkohol først. Men alkohol blir også til ketoner, så du vil i så måte ikke falle ut av ketose.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:04   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Opprinnelig lagt inn av billy023, her.

Forresten, er det slik at man bare merker ketose når man går inn i det, men ikke når man har vert i det en stund?

Jeg sliter i en dag eller to i det jeg går inn, men merker etter det ingen ting annet enn et snev av dårlig ånde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:47   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

skjønner ikke helt detta jeg.. jeg er ut og inn av ketose minst en gang i uka og har vært det lenge. vet akkurat hvordan det føles, så vet at det er tilfelle. hvordan er dette skadelig? kroppen min har det helt bra, så vidt jeg kan kjenne. er så i form atter. noen som har noen direkte kilder eller er det bare hear say at detta er skadelig?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:57   #12
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Kommende og gående ketose ..?

det kan være vanskeligere å komme i ketose igjen om du går inn og ut ofte. Altså du må gjerne ligge veeeldig lavt på karbene over noen dager for å komme i, mens det normalt ofte er en dag eller to med rundt 20g...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:59   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Jeg lurer også litt på hvor skadelig det egentlig kan være å gå inn og ut av ketose. Det må jo folk ha gjort i evig tid, med tanke på sesong for frukt/bær etc. For ikke å snakke om at folk som spiser "vanlig høykarbo" også fint kan være i ketose i løpet av natta, da det går flest timer uten mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:17   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

jeg har jo inntil nylig holdt meg rundt 50 og derfor hoppa mye ut og inn fordi at ketosegrensa mi går rett under 50 og noen dager så blir det mindre, hvis jeg ikke passer på. da er jeg i ketose med en gang. men om det er vektnedgangsketosen, det vet jeg ikke, for jeg slanker meg jo ikke ved hjelp av den.

har hvertfall ingen problemer med å komme i ketose, selvom jeg har hoppet ut og inn type en gang i uka, siden jeg kutta ut ketolyse i mars.

er vel individuelt men skadelig skjønner jeg ikke hvorfor det skal være.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:18   #15
pink82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 12
pink82 er på en erverdig vei

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Hvor får man kjøpt sånne stics til å sjekke om man er i ketose?

pink82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low carb Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:27   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Dette er noe av det dr. Torkil sier om saken:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Dette er det vanskelig å svare veldig kort på. Kroppen danner normalt ketoner når karbohydratmengden i maten er under ca 100 gram. Man kan måle dette i blodet, men det kan først måles i urinen når karbohydratmengden er kommet under ca 20-30 gram pr dag.
Empiriske data har vist at det er en sammenheng mellom muligheten for større vekttap ved kostindusert ketose når karbohydratmengden holdes på 20-30 gram. Denne kunnskap er snart 150 år gammel.
Når man har ketoner i urinen vil man samtidig kunne spise mer fett og stadig gå ned i vekt. Dette er betydelig vanskeligere når karbohydratmengden er over 50 gram pr døgn.
Erfaringer fra veldig mange slankere som benytter kostindusert ketose viser også at vekttapene blir mindre hvis man hyppigt veksler mellom ketose og høykarbo. Disse problemer er mindre om man veksler mellom ketose og generell lavkarbo.
Det tar to-tre uker før kroppen er innstillt på maksimal fettforbrenning ved ketose, derfor kan man ikke gå inn og ut av ketose hver uke og forvente maksimal vekttap fra fett.
Og blott for å nevne det, regelmessig, moderat mosjon, evt kombinert med en ukentlig økt med litt hardere intensitet ( uten utmattelse) kan fordoble musklenes evne til å forbrenne fett sammenliknet med et "normalt" kosthold.
Håper dette var litt opplysende

Vennlig Hilsen
Torkil

Han sier ikke her at det er skadelig akkurat, bare at det hindrer vektnedgang!
Et annet sted(finner det ikke igjen) skrev han at det er stress for kroppen å gå inn i ketose. Er jo også derfor det ikke anbefales å bruke ketolyse som slankemetode om man skal ned mindre enn 10 kg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:29   #17
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Apoteket

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:35   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Opprinnelig lagt inn av pink82, her.

Hvor får man kjøpt sånne stics til å sjekke om man er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Apoteket

Eller i utvalgte Meny- butikker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:40   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Det er vel heller det at det er mer stress for kroppen dersom man går ut av ketose ved hjelp av mat med mye sukker og stivelse, som Torkil er inne på her. Da rusher man jo blodsukkeret noe veldig, som videre sørger for at det produseres masse insulin. Jeg tror stressmomentet framfor noe er hormonelt. Å gå ut av ketose fordi man spiser "for mye" grønnsaker vil ikke gi samme effekten på blodsukkeret og insulinet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:47   #20
billy023
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
billy023 er på en erverdig vei

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Takk Photobscura! Må nok bare bli litt mer tolmodig Som Nellie skriver, hvordan vet man hvor sin egen grense går for karbohydrater og ketose? Det eneste jeg har merket når jeg går inn i ketose er hodepine, litt hjertebank varm, blir lett tørst. Ut over dette så har jeg gått tilbake til å føle meg nogenlunde normal og litt vondt i hodet av og til. Slik jeg har forstått det; jeg kan gli inn og ut av ketose uten at jeg legger merke til det, og for å sjekke om jeg er det så bruker jeg ketostix? Og hvor ødeleggende er en utskjeielse? Hadde vært supert å få oppklart i det bare

billy023 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:29   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Opprinnelig lagt inn av billy023, her.

Og hvor ødeleggende er en utskjeielse? Hadde vært supert å få oppklart i det bare

Dr. Torkil skriver om det i innlegget jeg siterte lengre oppe!
Og her er en tråd om utskeielser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:35   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kommende og gående ketose ..?

Opprinnelig lagt inn av billy023, her.

Takk Photobscura! Må nok bare bli litt mer tolmodig Som Nellie skriver, hvordan vet man hvor sin egen grense går for karbohydrater og ketose?

det lærer man etter tre år med mye erfaring med veksling mellom ketose og ikke-ketose neida.. tar ikke så lang tid vel. Er bare til å telle og teste med sticks i starten også lærer man seg tegnene hver enkelt kropp gir etterhvert.

jeg får en hodepine hver gang som ikke er til å ta feil av og da spiser jeg litt ekstra karber, for jeg trives ikke i ketose

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose Anni Spørsmål og svar 4 08-10-09 18:11
Vi har nok en kommende ketokostfrøken her:-) Nussenasse Generell diskusjon 2 18-10-08 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no