Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hva med pølser?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-04, 17:48   #1
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg
Question

Hva med pølser?

Ser i enkeltes dagbøker at man spiser feks kyllingpølse - er dette lov i fase 1 Atkins? I tilfelle er det noen begrensning - dvs. skal det veies?

I tilfelle hvilken - feks wiener kyllingpølse / grillpølse kylling/kalkun?

Har ikke lest på pakkene, men dersom det er OK så skal det snarest opp på handlelisten min...... håpefull (he-he)

Mange spørsmål og det kun om pølser.... ja,ja vet man ikke så er jeg sikker på at her er noen som gjør det.

Takker....

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 19:30   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg vet ikke hva kyllingpølse/wiener inneholder. Men Gilde vanlig wiener har pr 100 gram:

Total: 225 Fat:18 162 72% Sat:0 0 0% Poly:0 0 0% Mono:0 0 0%Carbs:6 24 11% Fiber:0 0 0%Protein:10 40 18%Alcohol:0 0 0%

225 kalorier (72 % fett, men jeg vet ikke hva slags), 6 karber og 10 gram protein.

......å men se hva jeg fant på www.prior.no - innhold er pr 100 gram
Produktene er lovlige på Atkins.... men hva slags fett som er i dem og om de er sunne, - det er en annen sak. MHM ????



Pølser








Big cheese-kylling&kalkun 400g
842 KJ (200 kcal)
12 g
4,9 g
15 g

Big chili-kylling&kalkun 400g
776 kJ (185 kcal)
10,2 g
5,7 g
13,4 g

Big frankfurter-kylling&kalkun 400g
776 kJ (185 kcal)
11,0 g
4,6 g
15,7 g

Big grill-kylling&kalkun 400g
805 kJ (191 kcal)
11,4 g
5,3 g
13,7 g

Grillpølse-kylling&kalkun 1500 g
805 KJ (191 kcal)
11,4 g
5,3 g
13,7 g

Grillpølse-kylling&kalkun 200 g
805 KJ (191 kcal)
11,4 g
5,3 g
13,7 g

Grillpølse-kylling&kalkun 500 g
805 (191 kcal)
11,4 g
5,3 g
13,7 g

Kalkun korv 200 g
734 kJ (174 kcal)
10,2 g
4,6 g
12,7 g

Kalkun korv 450 g
734 kJ (174 kcal)
10,2 g
4,6 g
12,7 g

Knakkpølse-kylling&kalkun
684 kJ (163 kcal)
10,5 g
4,9 g
11,4 g

Kokt kjøttpølse-kylling&kalkun
755 kJ (180 kcal)
9,5 g
4,9 g
13,8 g

Middagspølse-kylling&kalkun
682 kJ (162 kcal)
10,7 g
4,8 g
11,0 g

Middagsservelat- kalkun
764 kJ (181 kcal)
10,9 g
5 g
13 g

Røkt kjøttpølse uten skinn
711 kJ
11,9 g
4,6 g
11,4

Røkt kjøttpølse-kylling & kalkun 660g
682 KJ (162 kcal)
10,7 g
4,8 g
11,0 g

Røkt kjøttpølse-kylling&kalkun 200 g
682 kJ (162 kcal)
10,7 g
4,8 g
11 g

Røkt kjøttpølse-kylling&kalkun 400 g
682 kJ (162 kcal)
10,7 g
4,8 g
11 g

Røkt kjøttpølse-kylling&kalkun 930 g
682 kJ (162kcal)
10,7 g
4,8 g
11 g

Smårettpølse-kylling&kalkun
893 KJ (212 kcal)
11,2 g
5,7 g
15,5 g

Wiener av kylling og kalkun
687 kJ/162 kcal
12,4
4,1
10,7

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 21:47   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Fettet er vell stort sett mettet, animalsk tipper jeg - altså litt sånn bob-bob. Men ikke transfett heller da. Det var en stor pølse test i Mat & Helse. Skal se om jeg finner igjen den. Mener å huske at Gilde kom veldig godt ut av det, pga lite tillsetningstoffer.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 22:16   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Fælt du roper i dag da Nille....
Stakkars Guro fyker rundt og prøver å avlaste....

Mat&Helse testet pølser ja, og overraskende for de fleste vant Gildes pølser. Kylling og kalkunpølser kom dårlig ut pga mye tilsetningsstoffer i de ferdige pølsene, og dårlige levekår + fôr til dyrene som pølsene er laget av.

Spiser pølser av og til, men det er jo ikke akkurat ren, toppers mat. Heller en nødløsning.... (men av og til trengs de også). Blitt mindre pølser etter at jeg oppdaget CarbRite proteinbar, for da har jeg alltid den som nødproviant i veska.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 23:13   #5
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Wow, Nille - det kaller jeg pølse-undersøkelse!

Ja, jeg har sagt det til deg før - når blir neste Atkins-kurs i Oslo-regionen - he-he jeg kommer!

Er enig i at pølser kanskje ikke er tingen for ofte, men i og med at jeg har tre små barn så kommer man liksom ikke unna - så av og til er det hyggelig å kunne har noe lettvint og at vi spiser det samme.

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 07:19   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Fælt du roper i dag da Nille....
Stakkars Guro fyker rundt og prøver å avlaste....

Mat&Helse testet pølser ja, og overraskende for de fleste vant Gildes pølser. Kylling og kalkunpølser kom dårlig ut pga mye tilsetningsstoffer i de ferdige pølsene, og dårlige levekår + fôr til dyrene som pølsene er laget av.

Spiser pølser av og til, men det er jo ikke akkurat ren, toppers mat. Heller en nødløsning.... (men av og til trengs de også). Blitt mindre pølser etter at jeg oppdaget CarbRite proteinbar, for da har jeg alltid den som nødproviant i veska.

Jeg skjønte ikke helt konklusjonen av den undersøkelsen, jeg.
Kylling- og kalkunpølsene hadde, så vidt jeg husker, høyest proteininnhold og lavest fettinnhold, og tilsetningsstoffene - var de så farlige da??? Denne artikkelen må jeg ta fram igjen. Husker jeg leste den og tenkte de var sponset av Gilde .
Hvordan dyrene er blitt foret er jo vesentlig men...

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 18:58   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av marianne

Jeg skjønte ikke helt konklusjonen av den undersøkelsen, jeg.
Kylling- og kalkunpølsene hadde, så vidt jeg husker, høyest proteininnhold og lavest fettinnhold, og tilsetningsstoffene - var de så farlige da??? Denne artikkelen må jeg ta fram igjen. Husker jeg leste den og tenkte de var sponset av Gilde .
Hvordan dyrene er blitt foret er jo vesentlig men...

marianne

Mener å ha lest på varedeklarasjonen at kalkunpølse inneholder sukker selv foretrekker jeg wiener

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-11-04, 10:06   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det hender at jeg må ty til pølse når ungene får det simpelthen fordi jeg ikke gidder lage noe til meg selv. Putter den oppi omelett da, så det blir litt mer protein. Og da blir det Gilde...

  Svar med sitat
Gammel 13-11-04, 10:53   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Med pølser, baconsvor og andre matvarer må vi ikke kutte ut matvarene fordi om det står "SUKKER" på innholdsfortegnelsen. Det blir litt for hysterisk, selv for meg, - og Atkins har sagt vi må passe på, - IKKE kutte ut absolutt hvert gram. Vi har ikke vondt av små mengder sukker. Det er mengden det kommer an på. Om en vare har 1-5 karber pr. 100 gram er sukkermengden så liten at det hverken har innvirkning på insulin nivået eller gjør at vi legger på oss. Tilsetningstoffer i maten blir i innholdsfortegnelsen skrevet slik at det det er mest av står først, det det er nest mest av står som nr to etc etc (EU/EØS/US standard) I en av de gamle Atkins bøkene sto det at en fin tommelfinger regel var å se på a) karbtallet, b) hvis sukker sto som nr 5 eller lavere på lista OG karbtallet var lavt, så var det OK å spise det. Jeg syns det er mye verre å kjøre i seg mengder av kunstig søtstoff som aspartame og maltitol, og alle e-stoffene fremfor et par gram sukker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-11-04, 11:02   #10
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Nille

Med pølser, baconsvor og andre matvarer må vi ikke kutte ut matvarene fordi om det står "SUKKER" på innholdsfortegnelsen. Det blir litt for hysterisk, selv for meg, - og Atkins har sagt vi må passe på, - IKKE kutte ut absolutt hvert gram. Vi har ikke vondt av små mengder sukker. Det er mengden det kommer an på. Om en vare har 1-5 karber pr. 100 gram er sukkermengden så liten at det hverken har innvirkning på insulin nivået eller gjør at vi legger på oss. Tilsetningstoffer i maten blir i innholdsfortegnelsen skrevet slik at det det er mest av står først, det det er nest mest av står som nr to etc etc (EU/EØS/US standard) I en av de gamle Atkins bøkene sto det at en fin tommelfinger regel var å se på a) karbtallet, b) hvis sukker sto som nr 5 eller lavere på lista OG karbtallet var lavt, så var det OK å spise det. Jeg syns det er mye verre å kjøre i seg mengder av kunstig søtstoff som aspartame og maltitol, og alle e-stoffene fremfor et par gram sukker !

Nok en gang bevingede og kloke ord fra vår bestemor.

  Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 08:35   #11
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Question

kalkunpølser? frokost?

Hver gang jeg har gått på induksjon har jeg spist kalkunpølser som erstatning for egg (hvis jeg ikke har egg, el rett og slett bare blir kvalm av tanken på "egg igjen..."). Jeg spiser toppen 2 (=100g) til frokost, og holder meg unna dem resten av dagen (Kanskje en el. to som erstatning for lunsj hvis det er krise). De inneholde som sagt 5,3 karber per 100 g, noe som vil si at jeg får i meg 5,3 karber til frokost (sett at pølsene er det eneste jeg spiser)... og det er vel ikke så gale det? - Jeg sier meg forresten enig i at det ikke bør bli vane og hverdagskost, men som variasjon er det vel greit å ha noe godt å ty til?

Noen som har noen formening? (-samt noen gode frokosttips i en kjedelig hverdag?)

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 09:06   #12
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

kjempebra den prior siden altså Nille,,,,,uansett hva vi spør deg om så har du et svar.....ikke mange bestemødre som er som deg altså......utrolig flott vi har deg her inne......

elsker gildes ostepølser jeg.....men har ikke spist mere enn en siden jeg begynte på lavkarbo da.......men de frister

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 09:43   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg syns det er ok med pølser til frokost en gang i blant.

Selv bruker jeg å ta en shake til frokost hver eneste dag. Tidligere så varierte jeg med egg eller kyllinglår , men det har jeg ikke tid til lenger.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-08-06, 17:05   #14
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs
Smile

Sv: Hva med pølser....

Jeg har kjøpt pølser på Lidl, som det visstok kun er 1 Karb i...
En pakke med 2 pølser, koster ca. 50 kroner, og hver pølse er på 150 gram!!
En halv av disse med tilbehør er en fullverdig middag for meg..

Smaker godt gjør de og!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 11:15   #15
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hva med pølser....

Bruker kalde ostepølser som lunch,( når jeg ikke har tilgang på varm mat)det er enkelt og godt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:44   #16
Framnæs88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 6
Framnæs88 er på en erverdig vei

Sv: Hva med pølser?

www.ketolyse.no , der finner u pølser u kan spise..


Sist redigert av Gerd : 08-06-09 kl 17:49. Årsak: rettet skrivefeil i linken
Framnæs88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 19:18   #17
maritms
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 2
maritms er på en erverdig vei

Sv: Hva med pølser?

Hei, jeg er ny her, og synes selv også at frokosten kan være vanskelig noen ganger. Men har kommet på noen ting:

Eggesalat og spekemat (masse gode oppskrifter på nett). Eggesalat som erstatning for potetsalat hele grillsommeren!

Tunfisksalat med salat/tomat/agurk

Tunfisksalat
1 boks tunfisk i vann (hell av vannet)
god klatt majones
god klatt rømme
salt og nykvernet pepper
2 ss finhakket paprika
1 ss finhakket rødløk
1 ss hakket purre

Pleide å ha den på brødskiva, men nå spiser jeg den med agurkskiver og tomatbåter. Litt friskere enn egg og bacon hvis man føler for det.

maritms er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no