Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-13, 14:00   #1
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hei alle sammen, nå har jeg etter en litt lang pause fra lavkarbo startet opp igjen. I går, å jeg har i denne lange pausen lagt på meg 10 kg. Å det ska av å håper jeg på en eller annet tidspunkt klarer 30 kg.

Jeg har veie-dag hver dag klarer ikke å la vær å gå på vekten hver morgen. Men jeg blir ikke stresset vis jeg går opp 2-3 kg på en dag, for kroppen min har en utrolig evne til å samle mye vann i perioder.

Jeg håper jeg klarer være litt mer aktiv her inne, for det gjør det litt lettere å holde seg til rett mat.

Alle er hjertelig vedkomme til denne tråden

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:03   #2
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Jeg henger meg på. Skal ned totalt 30 kilo, men har noen delmål som jeg tenker er realistiske; minimum 5 kilo i løpet av januar, og totalt 10 kilo innen utgangen av februar. Regner med at det kanskje går litt tregere etter det, men har brukt mange år på å få på meg kiloene, så kan vel bruke litt tid på å få de av igjen også
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:14   #3
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Då var vi i gang

Siden i går morges så har jeg slippet 2,2 l vann. Vet av erfaring at det går litt vann i begynnelsen, og selv om det bare er "vann" så gir det gode følelser

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:35   #4
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo



Jeg begynte i dag, jeg. For meg er lavkarbo en livsstil, for selv om jeg ikke har så mye å gå ned, så føler jeg meg mye bedre på lavkarbo, og ikke minst - jeg unngår å gå opp. Straks jeg begynner å spise karber, så har jeg null selvkontroll, og det baller på seg Så lavkarbo er min metode for å unngå at det går feil vei

I dag har jeg spist to tynne skiver med Regal lavkarbobrød (mix fra pose) med smør og hvitost. Til lunsj ble det en salat med kikerter, skinke, brokkoli, tomat, paprika, fetaost, mandler, sesamfrø, solsikkefrø og dressing. Jeg skal rett til frisøren etter jobb, så det er mulig det blir en Atkins-bar som mellommåltid.

Og så må jeg sjekke timeplanen på treningssenteret...

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:36   #5
Tonelore
Juniormedlem
 
Tonelore sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 21
Tonelore er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Då var vi i gang

Siden i går morges så har jeg slippet 2,2 l vann. Vet av erfaring at det går litt vann i begynnelsen, og selv om det bare er "vann" så gir det gode følelser

Elin

Oi, så bra! Jeg er også en vannsamler, ser det tydelig på hendene.

__________________


Tonelore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:12   #6
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Tonelore, her.

Oi, så bra! Jeg er også en vannsamler, ser det tydelig på hendene.

Jeg har etterhvert funnet ut at vanlig mel gjør jeg hovner mer opp en vanlig, men kan få vannsamling av bare stress også jeg. Å akkurat på det har jeg ingen kontroll

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:21   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Henger meg på her jeg hvis det er greit. Har egentlig ikke bestemt meg for hvor langt ned i karbo jeg ønsker å gå men går jeg for langt ned så stopper vekta opp også.
Lykke til alle sammen.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 11:55   #8
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Tråden er for alle

Å det går mye lettere enn hva jeg hadde forventet med ny start. Muligens fordi jeg har sagt så lenge jeg skulle starte på ny frisk 1. januar.

Meeennn på mandag ska jeg på 3 uker rehabilitering, å det er jeg veldig spent på. Både når det gjelder mat og aktivitet, jeg er i så dårlig form. Å må strekke meg å ligge nedpå et par ganger i løpet av dagen

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:38   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Godt i gang her også. Kjennes godt på kroppen, ja. Må stålsette meg fra å gå på vekta hver dag

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:22   #10
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Godt i gang her også. Kjennes godt på kroppen, ja. Må stålsette meg fra å gå på vekta hver dag

Flink du som ikke går på vekten hver dag, det gjør jeg

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 18:23   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Jeg har tenkt å styre unna vekta inntil videre....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 20:13   #12
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Slenger meg på her jeg, om det er greit Var aktiv her en periode i fjor, men nettaktiviteten dabbet av da jeg begynte å jobbe igjen etter mammapermisjon. Har levd lavkarbo helt til august, da ble jeg gravid igjen og har fra dag 1 vært plaget med hyperemesis gravidarum ( alvorlig svangerskapskvalme). Har ikke fått i meg noe særlig annet enn brød og juice siden da, og energien har da vært deretter. Nå har jeg fått med meg samboeren min, og vi startet igjen 1 januar. Må ligge høyere på karber nå da selvfølgelig, siden jeg er gravid i 6 mnd, men hovedfokuset er å ikke legge på meg unødvendig mye, få opp energinivået og å stabilisere blodsukkeret, siden jeg utviklet svangerskapsdiabetes sist jeg gikk gravid.

Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 21:03   #13
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Slenger meg på her jeg, om det er greit Var aktiv her en periode i fjor, men nettaktiviteten dabbet av da jeg begynte å jobbe igjen etter mammapermisjon. Har levd lavkarbo helt til august, da ble jeg gravid igjen og har fra dag 1 vært plaget med hyperemesis gravidarum ( alvorlig svangerskapskvalme). Har ikke fått i meg noe særlig annet enn brød og juice siden da, og energien har da vært deretter. Nå har jeg fått med meg samboeren min, og vi startet igjen 1 januar. Må ligge høyere på karber nå da selvfølgelig, siden jeg er gravid i 6 mnd, men hovedfokuset er å ikke legge på meg unødvendig mye, få opp energinivået og å stabilisere blodsukkeret, siden jeg utviklet svangerskapsdiabetes sist jeg gikk gravid.


Velkommen tilbake, å være kvalmen er ikke noe kjekt- Håper det snart letter

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:24   #14
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Har tabba meg litt på å gå på vekta hver dag tidligere. Den kan variere både opp og ned fra dag til dag, og det er lite motiverende. For oss damer har det nok litt med syklus å gjøre også. Får satse på gå på vekta hver fredag

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:08   #15
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Uff, tok en ketosestix nå, og den ga mørkelilla utslag. Da må jeg øke enda mer på karbene. Kjøpe litt yoghurt og mer frukt i morgen tror jeg.

Er ikke noen vits å veie seg fler ganger i uka, en er nok siden man kan variere så veldig fra dag til dag pga vannet i kroppen. Selv om jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å la vær ;-) hihi! Lykke til!

Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 17:27   #16
Mr.vonSchjøll
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
Mr.vonSchjøll er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hei alle sammen, som dere sikkert forstår så er jeg ny her, begynnte med lavkarbo i september mest for åšbryte opp i endel uvaner. endte opp med å gå ned 23 kg før jul.

Så med endel trening og Lavkarbo kosthold så håper jeg å gå ned ca 20 kg til.

lykke til til alle oss!!

Mr.vonSchjøll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 18:13   #17
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Dersom den er mørk lilla kan det vere en indikasjon på at du får i deg for lite veske. Prøv å drikke mer og se om det kommer seg.



Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Uff, tok en ketosestix nå, og den ga mørkelilla utslag. Da må jeg øke enda mer på karbene. Kjøpe litt yoghurt og mer frukt i morgen tror jeg.

Er ikke noen vits å veie seg fler ganger i uka, en er nok siden man kan variere så veldig fra dag til dag pga vannet i kroppen. Selv om jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å la vær ;-) hihi! Lykke til!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:35   #18
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Uff, tok en ketosestix nå, og den ga mørkelilla utslag. Da må jeg øke enda mer på karbene. Kjøpe litt yoghurt og mer frukt i morgen tror jeg.

Er ikke noen vits å veie seg fler ganger i uka, en er nok siden man kan variere så veldig fra dag til dag pga vannet i kroppen. Selv om jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å la vær ;-) hihi! Lykke til!

Nå er ikke jeg helt sikkert på dette, men tror Hexseberg har en del om gaviditet og amming. Men vis jeg tar feil så ikke skyt meg, det holder med en rettelse

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 11:40   #19
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hadde pinnekjøtt i går, det var kjempegodt men litt salt. Så jeg har samlet litt vann i natt

Men det renner forhåpentligvis like fort av som på

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 11:42   #20
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Da var det veiedag, og vekta har gått ned 1,4 kg siste uka. Skal kutte ned på fløtebruken da den nok er litt partystopper for meg. Har bare så mye igjen etter jula som jeg må bruke først

Brukte ketostix en periode, og min erfaring er at all farge tyder på at du er i ketose. Blir den mørk lilla er det tegn på lite veske. Drikke mere vann, og fargen vil bli lysere.

Ønsker alle en fabelaktig helg

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:31   #21
Alvepia
Medlem
 
Alvepia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Helgeland
Innlegg: 138
Alvepia er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Lykke til Selv tilbake etter 1 år, og nå er det nok Må virkelig ta meg selv i nakken og tenke litt frammover! Så nå ny start, nye muligheter Dette fikser vi!

__________________
En dag møter du sannheten, se den dypt inn i øynene!


Alvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 19:26   #22
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Det er det som er så flott at vi kan tryne, men etter en stund så starter vi på ny, livet er en kamp

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 19:57   #23
Alvepia
Medlem
 
Alvepia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Helgeland
Innlegg: 138
Alvepia er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Ja det skal sies, jeg har en evig kamp med meg selv til tider! :P

__________________
En dag møter du sannheten, se den dypt inn i øynene!


Alvepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 21:38   #24
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Tror jeg henger meg på her jeg også.

Jeg har spist forholdsvis lavkarbo i perioder, og det fungerer bra for vekt, fibrosmerter og diabetes. MEN, det funker ganske dårlig på magen min, som helst ikke vil spise kjøtt. (Ja, jeg vet man kan spise bare fisk, men det makter jeg ikke,desverre.) Uansett, så er jeg helt bestemt på å spise slik for å gå ned det jeg trenger i vekt, og etter det spise lavkarbo nok til at blodsukkeret holder seg stabilt.
Jeg skulle egentlig begynne 1.januar, men nyttårsaften fikk jeg influensa, og er syk fortsatt. Sønnen min fikk det også for et par dager siden, og vi har ikke vært utenfor døra siden nyttårsaften, noen av oss. Så her er målet akkurat nå å overleve , og så begynne så fort jeg blir frisk nok til å handle.

Langsiktig mål er jeg usikker på, men jeg trooor jeg kan si meg ganske fornøyd med minus 25 kilo. Kortsiktig mål er minus 5 kilo før vinterferien. (Midten av februar.) På sikt skal jeg begynne å svømme igjen, men det må vente litt. (Dyrt med årskort!)

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 22:34   #25
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Jeg er godt i gang. Har fått spist opp noen rester etter høytiden. Hadde litt ekstra fløte stående, så nå er det tomt. Jeg må ligge unna slike ting hvis vekten skal bevege seg så nå er det slutt på melkeprodukt en tid fremover. Spiser det bare sånn en og annen gang. Når behovet melder seg hehe....

Jeg er som sagt godt i gang. Har ikke skjært helt ned på karbo. Unner meg fortsatt noen clementiner for det er det beste jeg vet. Men ellers så har jeg ikke skeiet ut med noe. Har hatt rester av ribbe med blomkål og squash til middag. Kjempe godt. Og en liten dæsj rødkål. Jeg bruker noen dager på å peile meg inn, da blir ikke sjokket på kroppen så stort heller.

Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen for allerede etter noen få dager så kjenner jeg meg ikke så oppblåst lenger. Magen står ikke rett ut. Og det er så deilig. Lett å se at det virker.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra Ketolyse til generell lavkarbo bobbla Lavkarbo generelt 2 06-04-11 18:57
Generell lavkarbo vs ketolyse bobbla Lavkarbo generelt 3 17-02-11 18:43
Generell lavkarbo og amming? mette_moj Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 14 15-01-11 21:12
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no