Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og barneønske

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 17:28   #1
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

PCOS og barneønske

Jeg bare lurer.. dere som har PCOS, hvilke resultater har dere oppnåd med å begynne med et lavkarbo kosthold? Jeg har akkurat begynt, og er litt nysjerrig.

Jeg og mannen prøver å få barn. Og det er jo en utfordring. Jeg fikk diagnosen for 2 år siden, og har gått på metformin en god stund. Vi skal til utredning på St olavs i August, og er veldig spent på det...

Noen som har en solskinnshistorie? Noen gode råd? anything?

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:39   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Pcos (iforhold til barneønske)

Det er flere historier her inne fra folk som har blitt gravide på lavkarbo.

Jeg har ikke noe barneønske, men fikk fort regelmessig menstruasjon etter at jeg la om kostholdet. Og etter de siste blodprøvene jeg tok på IVF på Rikshospitalet fikk jeg beskjed fra legen om at han ikke trodde jeg kom til å ha noe problem med å bli gravid.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:04   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pcos (iforhold til barneønske)

Jeg fikk diagnosen i -99, etter å ha gått i mange år med mensen to ganger i året. Var veldig overvektig, metformin hjalp ikke noe særlig og vi vurderte adopsjon. Så fikk jeg pergotime etterhvert og ble gravid etter å ha gått ned ca. 10 kg på lavkarbo. Da førstemann var ett år gammel la jeg om kostholdet igjen og gikk ned 10 kg. Jeg vurderte å begynne på metformin og pergotime igjen siden det tok så lang tid forrige gang, men jeg rakk ikke å tenke på det fordi jeg allerede var gravid. 21 mnd mellom dem var heftig gitt, men nå går det veldig bra. Det har også kommet en tredjemann, så til tross for kraftig PCOS og det at jeg var veldig overvektig alle tre gangene så har jeg vært heldig. For min del ser det ut til at bare en liten vektnedgang med lavkarbo har gunstig virkning på fruktbarheten, og alle de gode erfaringene folk sitter med bør være litt av en gulrot.

Lykke til!

(Og hvis du står i fare for å gi opp, les denne. )

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:45   #4
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Pcos (iforhold til barneønske)

Takk for svar det setter jg veldig pris på!! Og godt å lese at det nytter! Jeg er bare i startfasen enda - men jeg kjenner at forventningene er der! Og det er vel de forventningene som har gjort at jeg er her nå. For å gjøre noe med helsa! Og for å oppnå mine mål i livet

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:26   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pcos (iforhold til barneønske)

Er det vektnedgangen eller hormonstabiliseringen som gjør det, tror du Albertine?
Har bekjente som spør....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:29   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pcos (iforhold til barneønske)

Jeg er overbevist om at det er hormonstabiliseringen som gjør det, og det er jo en naturlig del av vektnedgangen. Nå er dette synsing basert på egne erfaringer, jeg skal ikke påstå noe som helst all den tid mange ikke opplever noen bedring selv etter kraftig vektnedgang. Men for meg var det nok til å stabilisere løpske hormoner. Heldigvis.

  Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:17   #7
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Jeg har spist lavkarbo i litt over en uke nå, og allerede ser jeg resultatet!! Hormonene har tydeligvis stabilisert seg (mer enn før iallefall) for nå har jeg fått besøk av tanta -og som jg skrev i journalen min, det er første gang venninna mi har sett noen sååå glad for noe sånt! Men for min del er det framgang. For jeg har gått mange mnd'er uten.. til og med over et år! Ikke bra.... Så detta er en stor seier for min del!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:52   #8
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Hei, jeg er helt ny på dette forumet. Jeg kan jo fortelle litt om meg selv.

Jeg fikk påvist PCOS i 2003, jeg var kraftig, men slett ikke overvektig den gangen. Jeg er ikke plaget med spesiellt uønsket hårvekst, og jeg har hatt regelmessige sykluser etter fødsel. Etter 1,5 år ble jeg endelig gravid, og i 2005 fikk vi verdens nydeligste jente.
Jeg gikk på Fedon kur/lavkarbo mat i kun to mndr før jeg ble gravid. Jeg hadde tatt 4 pergokurer, og måneden etter den siste kuren ble jeg gravid.
Jeg er overbevist om at Fedon kuren fikk fart på de riktige hormonene i kroppen min!

Jeg var overlykkelig. Hvis noen bare hadde fortalt meg den gang i 2003 at jeg burde spise mindre karbohydrater i form av brød, ris, poteter og pasta, hadde jeg kanskje blitt gravid tidligere.

I dag er jeg overvektig. Jeg skal ned minst 12 kilo, vi har lenge ønsket oss et barn til. Egentlig har jeg vel drøyd Fedon kuren litt lenge, men nå er jeg i gang. Jeg skal klare det en gang til!

Ønsker alle lykke til, jeg er glad for at det finnes et forum som dette.

Stå på!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:00   #9
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

wow! Jeg ser stadig at det funker, og jeg blir like overrasket hver gang herlii!!

Jeg også sier det.. hadde bare noen fortalt meg det når jeg fikk diagnosen. Da hadde det kanskje vært litt lettere nå.... Men bedre seint enn aldri

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:09   #10
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

wow! Jeg ser stadig at det funker, og jeg blir like overrasket hver gang herlii!!

Jeg også sier det.. hadde bare noen fortalt meg det når jeg fikk diagnosen. Da hadde det kanskje vært litt lettere nå.... Men bedre seint enn aldri


Ja så absolutt! Bedre sent enn aldri! Jeg skal ned i vekt, og jeg skal klare å bli gravid igjen!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:22   #11
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Jeg også vi får heie på hverandre!!!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:32   #12
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Ja, det kan vi!

Det er tøft å slanke seg, til tider. Men jeg tenker, at hvis premien kan være bedre helse og kanskje et barn til, så er det absolutt verdt slitet!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 18:40   #13
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Helt klart! Enig me du!

Heier på deg jeg

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 00:57   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og barneønske

Jeg har ikke hatt noe barneønske enda da, men jeg fikk diagnosen i 98. min vanlige syklus var på mellom 9 og 18 mnd, men da jeg begynte med lavkarbo ble den regelmessig, med 28-30 dager mellom hver gang.

Jeg har ikke gått ned i vekt med lavkarbo, men har stabilisert hormonene (selv om jeg er overvektig, så går jeg ikke ned, men det kan ha andre årsaker). I allefall så har jeg fått regelmessig mensen, så i forhold til hormoner har det bare vært positivt.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 23:50   #15
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Men det er en stor forbedring da sikkert godt å merke at ting normaliserer seg...
Jg syns det! For jeg fikk mensen bare etter en uke med lavkarbo. Og jeg har gått over ett år uten.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:24   #16
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Det er jo kjempebra, Nutta!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:25   #17
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Ja, jeg syns det

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:30   #18
Lubba32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 8
Lubba32 er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

DU er flink. Jeg synes det går tregt nedover, selv om jeg spiser fornuftig. Det er vel bare å stå på videre!

__________________

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wGBhYqZ/]
Lubba32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:14   #19
Nahla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Nahla er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Så kjekt å høre at et lavkarbokosthold har fungert for flere med PCOS her ! Jeg har også fått diagnosen og begynte på lavkarbo for 1 uke siden. Har ikke merket noen forskjell egentlig, men det er jo litt tidlig å si.

Er ikke overvektig, men har tydeligvis ubalanse i hormonene. Har jo lyst på barn en gang i fremtiden, men ikke ennå. Så håper lavkarbokostholdet kan hjelpe for meg også

Nahla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 16:57   #20
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Det hender det ikke går fort nok hos meg også men det er bare å stå på! For denne gangen SKAL jeg klare det!!!

Jeg har lest at lavkarbo fungerer for maaaange med PCOS Det er hundrevis med solskinnshistorier og d får meg til å kjempe videre.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 19:08   #21
Nahla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 30
Nahla er på en erverdig vei

Sv: PCOS og barneønske

Så bra
Men dere andre med PCOS, hvor mye karbohydrater spiser dere sånn ca hver dag? Har dere en slags "grense" dere prøver å holde dere til? Litt usikker på hvor mye jeg kan spise for å få en virkning. Feks. på matvarer står det jo hvor mange karbohydrater varen inneholder pr 100 g. Hvor mange er liksom for mye da syns dere?

Nahla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 22:42   #22
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Jeg har levd etter regelen at jeg spiser alt under 5 (helst 3) Venninna mi som har fulgt lavkarbo veldig lenge sa at det var egentlig en god regel.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:28   #23
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Jeg er litt deppa var på sykehuset idag, og det var tredobbelt så mange cyster på eggstokkene som for 2 år siden. Dvs at det har forverret seg! Har over 20 cyster på en eggstokk!! Men legen var positiv, og det var litt godt.... Fikk også vite at mannen min har dn mannlige formen for PCOS så legen sa de var viktig at vi begge spiste lavkarbo (han var veldig fan av lavkarbo kosthold) i tilleg til det, var det veldig viktig med mosjon hver dag. Ikke nødvendigvis trening på 3T eller jogging å sånne ting, men en gåtur slik at vi fikk opp pulsen.

Det ser ut til at det kan ta tid anngående barneønsket vårt. Vi må ha is i magen, og holde ut. Kanskje mirakelbarnet kommer en dag

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:56   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og barneønske

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

mannlige formen for PCOS

Hva går den ut på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:59   #25
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og barneønske

Det som han legen/gynekologen sa, det var at menn kan ha en versjon av PCOS. De produserer for mange kvinnelige kjønnshormoner. Det virker motsatt, dvs lite hårvekst, overvekt, insulinresistens osv. Tenk at menn også kan ha det!!! Ble virkelig overrasket. Men han ga samme oppskrift til mannen, som til meg.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Informasjon om PCOS? QueenConnie PCOS og karbohydratkontroll 3 06-02-09 13:54
PCOS og tankesus.. Jordbær PCOS og karbohydratkontroll 95 10-10-06 16:19
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 23:07
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 10:55
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 21:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no