Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og normalvektig

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 11:24   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

PCOS og normalvektig

Hei hei!

Jeg har akkurat blitt diagnostisert med PCOS, etter barneønske i to år.

Jeg er normalvektig, så legen sa at det ikke var noe jeg kunne gjøre for å bedre tilstanden.

Er det noen normalvektige her som har blitt bedre av lavkarbo?

Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:19   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS og normalvektig

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske, her.

Hei hei!

Jeg har akkurat blitt diagnostisert med PCOS, etter barneønske i to år.

Jeg er normalvektig, så legen sa at det ikke var noe jeg kunne gjøre for å bedre tilstanden.

Er det noen normalvektige her som har blitt bedre av lavkarbo?

HEI ,jeg har ikke PCOS men hadde problemer med syklusen etter p-sprøyte.Etter lengre tid på lavkarbo så har mensen stabilisert seg og har fått vanlig28 dagers syklus igjen.Har også prøvd over 2 år å bli gravid men har ikke skjedd ennda.Men flere her inne har blitt gravide etter de startet med lavkarbo.Hormonene stabiliserer seg etter hvert på lavkarbo.

Ønsker deg lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:45   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS og normalvektig

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

HEI ,jeg har ikke PCOS men hadde problemer med syklusen etter p-sprøyte.Etter lengre tid på lavkarbo så har mensen stabilisert seg og har fått vanlig28 dagers syklus igjen.Har også prøvd over 2 år å bli gravid men har ikke skjedd ennda.Men flere her inne har blitt gravide etter de startet med lavkarbo.Hormonene stabiliserer seg etter hvert på lavkarbo.

Ønsker deg lykke til

Så bra at syklus stabiliserte seg!
Flott at lavkarbo har virket for flere, det lover godt!
Masse lykke til med prøvingen, håper det klaffer for dere snart!

Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:13   #4
Peace
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Kongsvinger
Alder: 47
Innlegg: 7
Peace er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: PCOS og normalvektig

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske, her.

Hei hei!

Jeg har akkurat blitt diagnostisert med PCOS, etter barneønske i to år.

Jeg er normalvektig, så legen sa at det ikke var noe jeg kunne gjøre for å bedre tilstanden.

Er det noen normalvektige her som har blitt bedre av lavkarbo?

Klart det er noe å gjøre med den tilstanden. Oppsøk en biopat som kan sette sammen et riktig kosthold til deg. Jeg er sikker på at det vil ordne seg etter en tid da. Har flere veninner som har fått påvist PCO som har blitt gravide etter behandling av bipopat

Peace er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ernæringsfysiolog Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 15:52   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS og normalvektig

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske, her.

Hei hei!

Jeg har akkurat blitt diagnostisert med PCOS, etter barneønske i to år.

Jeg er normalvektig, så legen sa at det ikke var noe jeg kunne gjøre for å bedre tilstanden.

Er det noen normalvektige her som har blitt bedre av lavkarbo?

Klart du kan bli bedre av lavkarbo. Jeg er usikker på hvor striks man må være for å få raskest mulig resultat, men lavkarbo fungerer jo sånn at den hormonfeilen (Er pcos en hormonfeil da?) som pcos er, vil stabilisere seg selv og man vil bli mer fertil.

Var det ALbertine som ble gravid etter 5 uker på lavkarbo?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 16:30   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS og normalvektig

PCOS er vel betegnet som en hormonell ubalanse, så forhåpentligvis kan lavkarbo være med på å rette opp balansen igjen.

Etter 3 uker på lavkarbo føler jeg meg stort sett bedre, og har fått gode resultater, så kommer til å fortsette

5 uker? Ah, høres helt fabelaktig ut! Da kan jeg til og med håpe litt på at vi kan klare det selv før IVF

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar

Emneord
barnløshet, normalvektig, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF for en normalvektig? Lindlos Spørsmål og svar 32 13-01-12 11:55
ENDELIG normalvektig! loone Livets lyse side 17 06-07-10 08:57
100 g frå å vera NORMALVEKTIG! Konkelimonke Lavkarbo generelt 6 28-06-10 14:05
Gravid og normalvektig! Pluto i magen min:) Spørsmål og svar 3 25-02-08 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no