Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Regne ut antall gr karbohydrater per dag

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-11, 22:52   #1
Beli9jo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Beli9jo er på en erverdig vei
Question

Regne ut antall gr karbohydrater per dag

Sikkert et utrolig dumt spørsmål.. Jeg er ny på denne siden. Har PCOS, har hatt alle symptomer pluss moms.... Jeg har slanket med 40 kg med å kutte ut potetr, ris, brød osv.. men har aldri fulgt en kur slavsk. Jeg har aldri regnet ut hvor mange karbohydrater jeg får i meg hver dag.. Hvordan gjør dere dette? Og hvor finner jeg oversikten over hvor mange karbohydrater det er i de forskjellige matvarene?

Jeg skal ned 20 kg til og det har stått veldig stille i det siste... Så kanskje jeg må kutte ytterligere på karbsene

Beli9jo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:39   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut antall gr karbohydrater per dag

Opprinnelig lagt inn av Beli9jo, her.

Sikkert et utrolig dumt spørsmål.. Jeg er ny på denne siden. Har PCOS, har hatt alle symptomer pluss moms.... Jeg har slanket med 40 kg med å kutte ut potetr, ris, brød osv.. men har aldri fulgt en kur slavsk. Jeg har aldri regnet ut hvor mange karbohydrater jeg får i meg hver dag.. Hvordan gjør dere dette? Og hvor finner jeg oversikten over hvor mange karbohydrater det er i de forskjellige matvarene?

Jeg skal ned 20 kg til og det har stått veldig stille i det siste... Så kanskje jeg må kutte ytterligere på karbsene

Matvaretabellen på forsiden her er en grei oversikt.
Diett.no er også et alternativ (har ikke brukt den selv)
Så har du "mat på data" som er et program du laster ned.
Mange andre også, men dette er det jeg kommer på i farta.

Måten du regner ut hvor mye karber du spiser om dagen er at du veier all mat som inneholder karber og så regner du ut hvor mye du får i deg. Da må du vite hvor mange karber matvaren inneholder pr 100 g.
Du bør ikke ligge under 15-20 gram om dagen - mange tråder om dette, og det er ingen god ide å gå noe under dette da kroppen kan gå i sparemodus.

Du trenger ikke veie riktig alt, et egg kan du enten regne som 0,5 eller 1 gram karbo alt etter hvor stort det er.
Som en tommelfingerregel bør du holde seg unna matvarer som inneholder mer enn 5 g karbo pr 100 g vare.
Grønnsaker (som vokser over bakken -minus mais) kan man nesten spise ubegrenset av - litt avhengig av hvor streng man skal være.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:43   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut antall gr karbohydrater per dag

Ellers er stillstand noe alle opplever fra tid til annen. Jeg synes du har hatt en kjempefin nedgang med måten du har spist på, så du gjør nok mesteparten helt rett .
Så egentlig bør du kanskje bare ta tiden til hjelp og la kroppen ha en "tenkepause". Fortsett å spis slik du har gjort og ikke stress med noen omlegging før du har stått stille i ca tre mnd.
Bruk kanskje tiden på å lese Lutz (Bedre uten brød) eller andre bøker om lavkarbo/ketolyse.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 00:03   #4
Beli9jo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Beli9jo er på en erverdig vei

Sv: Regne ut antall gr karbohydrater per dag

Tusen takk for veldig oppklarende svar
Jeg skal fortsette i samme tralten så ser jeg hva som skjer utover våren!

Beli9jo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:33   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Regne ut antall gr karbohydrater per dag

Du har jo fått masse gode tips av Gracella, så jeg vil bare si et diett.no er en helt genial måte å finne ut av omtrent hvordan man ligger an, og den regner også ut prosentforholdet mellom karbohydrater, fett og proteiner. Anbefaler den på det sterkeste! (og du må jo ikke bruke den hver dag)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antall karbohydrater pr. dag ... Smileygirl Dr Lindbergs 20 11-03-11 13:28
Regne ut antall gram ut ifra prosentandeler (fett/protein/kh)? Julie Atkins kosthold 2 22-09-10 00:29
Regne ut riktig antall karber, fett osv prinsesso Ketolysekuren 3 12-04-10 11:37
Regne ut karbohydrater Janis Ketolysekuren 1 12-06-09 10:11
Antall karbohydrater pr dag...? femalia Ketolysekuren 6 30-06-07 22:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no