Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Hvilken kostretning?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-11, 18:18   #1
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Hvilken kostretning?

Er det en retning innen lavkarbo som er å anbefale når man har PCO?
Hva har dere med PCO her inne valgt.

Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 17:00   #2
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostretning?

Jeg vet ikke hvilken som er "best" for oss med pcos. Jeg har selv gått på Southbeach en stund, nå har jeg lagt inn mer fett og mindre karbs.. men vanskelig å si hva som funker før jeg har vært hos gynekologen evnt tatt noen blodprøver...

Jeg kjenner ihvertfall at sukker ikke er godt for meg, hvis jeg en sjelden gang spiser kaker etc.. da kan jeg bli svimmel, kvalm og trøtt.

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 18:19   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kostretning?

Det fine med lavkarbo er at man kan justere slik man vil jeg ville startet med generell lavkarbo etter denne, og med kunnskap over tid og hvordan du føler deg og om du skal ned i vekt og har vekttap eller ikke, justert kostholdet til en av retningene du finner her inne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 19:55   #4
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hvilken kostretning?

Den lenken Nerthus referer til er super for nybegynnere på lavkarbo, så den er absolutt verdt å lese gjennom før du begynner med noe annet.

Ellers kan du også ta en titt her - flere som har delt egne historier litt lenger bak i tråden, og så kan du jo evt. kikke på hvilke kostholdsfilosofier de har valgt.

En annen ting som bør nevnes er at når man har PCOS (vet ikke om dette gjelder de med PCO óg, men det kan jo likevel sies) så er det lurt å holde seg unna soyaprodukter, da disse kan tukle med hormonene. Kitt nevnte bl.a i en tråd senest i går at man f.eks kan oppleve å få ømme pupper av soyaprodukter, så det er nok smartest å holde seg unna dem!

Det "anbefales" vel også at de med PCOS i begynnelsen skal legge seg på et ganske lavt karboinntak, type 20 gram, da dette hjelper å "kickstarte" systemet litt. Med andre ord kan det jo være en idé å lese seg opp på f.eks Ketolysekuren.

En av de beste tipsene jeg/vi her inne kan komme med er nok likevel å lese seg opp så mye man kan, både om forskjellige retninger (info om hva man kan spise og det generelle konseptet) samt lavkarbo generelt (humør/abstinenser/andre symptomer i startfasen), for da blir det lettere å velge/finne ens "egen" metode. De fleste pleier å følge en spesifikk retning i begynnelsen (ketolyse er jo spesielt populært), for så å prøve seg fram til de selv finner noe de trives med.

Lykke til med å finne "din" vei!

__________________


Sist redigert av Julie : 02-08-11 kl 20:03.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:47   #5
Siv Renate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 2
Siv Renate er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostretning?

Mange gode tips her, har selv pcos, suger til meg all info

Siv Renate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I prøvefasen på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:40   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvilken kostretning?

Jeg har lagt meg på en generell LCHF, opptil 70 kh om dagen. Det kjennes riktig for kroppen, og jeg trenger ikke tenke så mye på hva jeg kan spise.

Skal ikke ned i vekt (selv om jeg har gått ned noen kilo), så for meg er dette topp!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken vei? siljesfremgang Spørsmål og svar 1 06-02-11 23:03
Hvilken bok? NÅ! Dr Lindbergs 2 29-12-10 18:41
Hvilken bok? Mellon Lavkarbobøker 5 06-12-10 11:42
Hvilken bok? Clockwork Atkins kosthold 3 08-04-10 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no