Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 00:06   #26
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei Elly!
Eg går på ketolyse og tar metformin samtidig.
Begynnte på ketolyse uten at legen min var særleg begeistra for det, og ville heller ikkje gi meg metformin i begynnelsen. Starten på ketolysen var rar, eg var i ketose heile tida, men gjekk ned to, gjekk opp ein, gjekk ned ein, gjekk opp to osv. Etter at eg fekk "mast" meg til metforminen etter ei god stund, begynnte kroppen å samarbeide. Forklarte det til legen som: Om kroppen min var ein bil, føltes det som om den stod i mellom gira heile tida. Etter eg fekk metformin skrangla den seg ivertfall opp i fyrste gir! :-)
For min del har det fungert veldig godt. Det går seint, men det går ivertfall bedre :-)

gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:35   #27
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Lurar på om nokon kan gi meg svar på noko eg har lurt på dei siste vekene?
"Alle" seier at når ein går ned i vekt med pcos, blir symptoma bedre. Eg for min del har gått ned ein del i vekt no, men har dei siste vekene fått meir og meir kviser og byller. Ansikt, rygg, hals, armar og bein.. you name it, I got it.. Nokon med meir kunnskap enn meg som har ein forklaring?

gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:49   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

dei siste vekene fått meir og meir kviser og byller. Ansikt, rygg, hals, armar og bein.. you name it, I got it.. Nokon med meir kunnskap enn meg som har ein forklaring?

Kroppen din er fulla v oppsamlede slaggstoffer, og en kostholdsomlegging er en stor opprensking i systemet. De fleste opplever slike perioder med "utrensing" før det blir bedre

Ang. ubehandlet PCOS: Brystkreft er også vanligere blandt de med PCOS, pga veldig høyt nivå av østrogen i kroppen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:55   #29
Klausen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bamble
Alder: 29
Innlegg: 12
Klausen er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei!

Alder: 16
Vekt: 120
Høyde: 176
Yrke: Vidregående skole / Helgejobb på Statoil (Bensinstasjon)

Jeg var hos spesialist lege på mandag (23-05-2011), da jeg fikk vite at jeg hadde Pcos...

Jeg fikk min første mensrasjon som 12 åring, men har aldri hatt regelmessig menstrasjon. Jeg sliter også med hårvekst på kroppen, spesielt på leggane og skinnskjegg, og ellers mye hår på armer, lår, osv...
Alltid trøtt og sliten og overvekt har alltid vært irriterende.

Jeg har nå fått beskjed om å begynne på Metformin, startet på mandag, og ikke spise brød, poteter, ris, pasta, osv... i tidlegg spise mindre sukker.

Er helt nye innenfor dette og håper på og få hjelp fra dere som kan dette litt mere.

Mva.
Klausen

Klausen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:11   #30
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Tusen takk Carisma! Det forklarte ein heil del! Den enkleste forklaringen er ofte den beste

Brystkreft? Den var ny... Det var då ikkje måte på kva dette skulle dra med seg. Var liksom ikkje nok med overvekt, insulinresistens, kviser og hår alle plasser? Gje meg styrke!

gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:45   #31
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Hei Klausen!

Så flott at du har fått diagnosen så ung, og slipper å gå i årevis og lure på hva som er galt. Høres ut som du har fått gode råd fra legen, les gjerne boken Barn i balanse av Fedon om du ønsker å lære litt mer om kosthold. Den boken syns jeg er genial.

Masse lykke til, håper at lavkarbo gjør susen for deg!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 00:20   #32
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ang. ubehandlet PCOS: Brystkreft er også vanligere blandt de med PCOS, pga veldig høyt nivå av østrogen i kroppen.

Det er virkelig en gavepakke, denne PCOS'en!

*

Velkommen hit, Klausen!

Så bra at du har fått en diagnose allerede, og det er skikkelig bra å høre at du har en lege som skjønner seg på PCOS!

Boken Imp tipset om høres lur ut. De har den sikkert på biblioteket

Lykke til, og så er det bare å spørre hvis det er noe du lurer på!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:21   #33
Klausen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bamble
Alder: 29
Innlegg: 12
Klausen er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei...

Har ikke hørt om så mange oppskrifter ennå... Har dere noen tips til hva jeg kan lage til frokost, lunsj, middag, kvelds???

Tar imot alt mulig!!!!

__________________


Klausen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 20:08   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Har du lest denne tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:27   #35
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Takk Karla
der var det litt haap for oss pcosere.

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:44   #36
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Ååh stakkars deg dunia. Jeg føler slik med deg!! Jeg har også opplevd følelseskalde gynekologer, han første jeg var hos satt bare slik "alle får barn, alle får barn" og så på meg med steinansikt. Dra en viss plass, tenkte jeg!
Husker også at det var fælt å se andre gravide. Følte meg forlegen når jeg så dem, visste ikke hva jeg skulle si, osv...
Gråt masse, akkurat som deg!

Håper virkelig at lavkarbo er det riktige for deg. Kan jeg spørre deg hvordan syklus du har?

Jeg håper virkelig lavkarbo er noe for deg! Uten lavkarbo hadde aldri jeg fått barn, det er helt sikkert. Gikk på pergotime mange ganger og det funket aldri. Og da jeg gikk på lavkarbo var jeg egentlig innstilt på at vi aldri kom til å få barn. Jeg ville ikke prøverør og mannen ville ikke adoptere, så da ble det slik. Men det er veldig tungt før man evt. klarer å endre innstillingen....

Masse klemmer til deg dunia Og masse lykke lykke til!

Takk for støtten
syklusene mine har vært supert stabilt i en lang periode, veldig presis, de fleste ganger samme dato eller +- 1-2 dager.
Jeg fikk mens den.22. april og nå i dag den. 26 may har tante rød kommet tilbake...... jeg fikk noe spotter........ Arghhhhhhhhhhhhh hver gang jeg får mens blir eg gal. Eg satt på doen med dopapir i hånda mi og gråt, eg er veldig lei den Jævle pcosen.....(sorry men eg er skikkelig lei meg).

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:51   #37
dunia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 31
dunia er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klausen, her.

Hei!

Alder: 16
Vekt: 120
Høyde: 176
Yrke: Vidregående skole / Helgejobb på Statoil (Bensinstasjon)

Jeg var hos spesialist lege på mandag (23-05-2011), da jeg fikk vite at jeg hadde Pcos...

Jeg fikk min første mensrasjon som 12 åring, men har aldri hatt regelmessig menstrasjon. Jeg sliter også med hårvekst på kroppen, spesielt på leggane og skinnskjegg, og ellers mye hår på armer, lår, osv...
Alltid trøtt og sliten og overvekt har alltid vært irriterende.

Jeg har nå fått beskjed om å begynne på Metformin, startet på mandag, og ikke spise brød, poteter, ris, pasta, osv... i tidlegg spise mindre sukker.

Er helt nye innenfor dette og håper på og få hjelp fra dere som kan dette litt mere.

Mva.
Klausen

Velkommen Klausen
Kan jeg spørre hvor du bor???? følger meg litt teit men måtte bare vite.

dunia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:17   #38
Klausen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bamble
Alder: 29
Innlegg: 12
Klausen er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av dunia, her.

Velkommen Klausen
Kan jeg spørre hvor du bor???? følger meg litt teit men måtte bare vite.

Jeg bor i Bamble (vest-bamble) =) det ligger i mellom kragerø og stathelle.

__________________


Klausen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:50   #39
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av dunia, her.

Takk for støtten
syklusene mine har vært supert stabilt i en lang periode, veldig presis, de fleste ganger samme dato eller +- 1-2 dager.
Jeg fikk mens den.22. april og nå i dag den. 26 may har tante rød kommet tilbake...... jeg fikk noe spotter........ Arghhhhhhhhhhhhh hver gang jeg får mens blir eg gal. Eg satt på doen med dopapir i hånda mi og gråt, eg er veldig lei den Jævle pcosen.....(sorry men eg er skikkelig lei meg).

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:14   #40
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Må juble litt! Min forrige syklus var på 32 dager, noe som for meg er kjempekort! Pleide å ha på 38-42 dager, noen ganger opp til 60. Og EL kom aldri før CD 20.

Denne syklusen er jeg ganske sikker på at jeg har EL på CD 14, som er helt normalt!
Kan det være sant?

Lavkarbo FTW!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:37   #41
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klausen, her.

Hei!

Alder: 16
Vekt: 120
Høyde: 176
Yrke: Vidregående skole / Helgejobb på Statoil (Bensinstasjon)

Jeg var hos spesialist lege på mandag (23-05-2011), da jeg fikk vite at jeg hadde Pcos...

Jeg fikk min første mensrasjon som 12 åring, men har aldri hatt regelmessig menstrasjon. Jeg sliter også med hårvekst på kroppen, spesielt på leggane og skinnskjegg, og ellers mye hår på armer, lår, osv...
Alltid trøtt og sliten og overvekt har alltid vært irriterende.

Jeg har nå fått beskjed om å begynne på Metformin, startet på mandag, og ikke spise brød, poteter, ris, pasta, osv... i tidlegg spise mindre sukker.

Er helt nye innenfor dette og håper på og få hjelp fra dere som kan dette litt mere.

Mva.
Klausen

Lavkarbo FTW for oss 16-åringer!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:54   #42
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

:vinke:
Melder meg inn hos dere jeg.
Fikk brev fra gyn i går om at jeg har pcos. Og siden jeg likevel spiser lavkarbo, så må jeg jo bare være enda mer streng med meg selv fremover.

Jeg har ingen cyster, men lange sykluser uten EL. Og det er gnaske håpløst når man vil ha barn. :knegg:

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:36   #43
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei Tusta85!

Greit å være i lavkarboverden allerede, da

Lykke til med prøvingen!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 19:15   #44
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Hei TUsta, velkommen!!

Klara, jeg hadde også lang syklus før, 35-36 dager. Men nå blir den kortere og kortere, begynte på 28. dagen i dag, og det er det korteste hittil. Håper ikke den blir kortere nå da. Det var i grunn greit med lang syklus.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 19:18   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Jeg hadde seks ukers syklus da jeg ble gravid. Så lengden har egentlig ingenting å si, det er viktigere at den er regelmessig og at man har EL.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 20:43   #46
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Klara, jeg hadde også lang syklus før, 35-36 dager. Men nå blir den kortere og kortere, begynte på 28. dagen i dag, og det er det korteste hittil. Håper ikke den blir kortere nå da. Det var i grunn greit med lang syklus.

Så gøy at det er flere som opplever det samme. Som prøver synes jeg det er helt topp med korte sykluser, men enig! Trenger ikke være kortere enn 28 dager

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hadde seks ukers syklus da jeg ble gravid. Så lengden har egentlig ingenting å si, det er viktigere at den er regelmessig og at man har EL.

Man kan vel bli gravid bare man har en eggløsning i året, men jeg tenker at når syklusen blir kortere og nærmer seg "normalen", så betyr det at hormonnivåene er på riktig vei.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 20:46   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

jeg tenker at når syklusen blir kortere og nærmer seg "normalen", så betyr det at hormonnivåene er på riktig vei.

Det er ingen regel som sier at syklusen skal være 28 dager. Det er kun et ca tall, regnet ut fra gjennomsnittet. Lange sykluser (og korte) forekommer hos "normale" uten hormonproblemer også. Derav gjennomsnittslengde 28 dager.
En jevn syklus betyr rett hormonnivå.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 28-05-11 kl 20:53.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 22:17   #48
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er ingen regel som sier at syklusen skal være 28 dager. Det er kun et ca tall, regnet ut fra gjennomsnittet. Lange sykluser (og korte) forekommer hos "normale" uten hormonproblemer også. Derav gjennomsnittslengde 28 dager.
En jevn syklus betyr rett hormonnivå.

Men når man, som meg, har for lang syklus pga hormonproblemer, som bl.a. fører til cyster i eggstokkene i stedet for modne egg, så kan kortere syklus være et godt tegn.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 22:25   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Hvis du har syklus i det hele tatt er du heldigere stillt en de fleste med PCOS. Manglende syklus er jo nettopp et av kjennetegnene. For min del hadde jeg ingen mens på nesten 15 år før jeg begynte på lavkarbo. Så for de fleste PCOS'ere er det å få mensen flere ganger i halvåret et friskhetstegn. Å si at man "må" etterstrebe 28-dagerssykuls mener jeg derfor er feil.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 22:31   #50
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du har syklus i det hele tatt er du heldigere stillt en de fleste med PCOS. Manglende syklus er jo nettopp et av kjennetegnene. For min del hadde jeg ingen mens på nesten 15 år før jeg begynte på lavkarbo. Så for de fleste PCOS'ere er det å få mensen flere ganger i halvåret et friskhetstegn. Å si at man "må" etterstrebe 28-dagerssykuls mener jeg derfor er feil.

Har jeg sagt at man må etterstrebe 28-dagerssyklus? Jeg er bare glad for at min har blitt kortere, og tror at det er et godt tegn for meg. Påstår ikke at noen andre er nødt til å ha en syklus mellom 25-36 dager, men jeg er glad for at min ser ut til å stabiliserer seg innenfor der.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no