Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Oppblåst

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 19:51   #1
ketolysehekta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
ketolysehekta er på en erverdig vei

Oppblåst

mulig dette er spurt tidligere, men jeg er ny her inne og sliter litt med oppblåst mage. jeg har vært så å si uten karbohydrater i over 3 uker. for 2 dager siden begynte jeg på Ketolysekuren. Jeg har vært oppblåst i snart 7 dager( Noen som kan noe om dette?? er så frotvilet, for jeg er redd for å legge på meg:-(

er 160 og veier 73 kg . Har lest boken og finner ikke noe om oppblåst mage:-(

ketolysehekta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: torkil p. andersen Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:04   #2
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Oppblåst

Jeg blir også veldig oppblåst, men har dessverre ikke vekt så jeg vet ikke om jeg kun er oppblåst eller om jeg legger på meg Jeg har gått rundt med skikkelig kul på magen de siste to ukene (jeg er ikke gravid). Et par dager med streng lavkarbo, så gikk det noe ned, men nå er den tilbake igjen. Frustrerende!!

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:10   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Oppblåst

Får dere i dere sukkeralkoholer? Vet noen reagerer på dem med å bli oppblåst.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:26   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Oppblåst

Spiser dere ting som IKKE er ren mat? F.eks Atkinsbarer, Skyr m/smak og diverse sukkerfrie sjokolader?

Mange blir oppblåst av sånt.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:23   #5
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Oppblåst

En ganske vanlig dag for meg:
- Espresso med ca 0.7 dl steamet matfløte
- 2 skiver hjemmelaget lavkarbobrød, gjerne med ost på
- Hjemmelaget middag, oftest bestående av kjøtt av ymse slag, tilbehør varierer mellom brokkoli, blomkål, løk, paprika, fersk champignon, hvitløk, squash, salat, seterrømme eller en fet og deilig fløtesaus.
- 1-2 skiver lavkarbobrød til kvelds
- 2-3 kopper til med espresso fordelt i løpet av dagen, ca 0.7 dl fløte i hver kopp

Jeg har dessverre en lei tendens til å fråtse utpå kvelden, etter å ha spist middag. Da går det ofte i krem med frosne bringebær, gjerne med hakkede mandler eller nøtter oppå. Jeg er smertelig klar over at fråtsingen sent på kvelden ikke er bra for meg, men sliter med å holde meg unna den. Det var denne manglende viljestyrken, da

Jeg reagerer veldig på kunstig søtning, en bit med maltitolholdige varer, så kommer kvalmen. Derfor holder jeg meg unna sukkerfrie sjokolader o.l.

Ser dere noe (annet enn fråtsingen min på kveldstid) som kan gjøre at jeg blir oppblåst?

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:26   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Oppblåst

Hva er i brødet du spiser? Jeg blir dårlig i magen av for mye linfrø o.l.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:44   #7
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Oppblåst

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Hva er i brødet du spiser? Jeg blir dårlig i magen av for mye linfrø o.l.

Det er ganske mye linfrø i brødet, ja.
8 egg, 1 boks kesam, 100 g linfrø, 120 g kruskakli, 100 g solsikkekjerner, 100 g sesamfrø, 6 ss olje, 2 ss bakepulver.

Jeg får prøve å kutte ut brødet en stund og se hvordan magen reagerer. Jeg har tidligere spist mye salater og middagsrester til lunsj og kvelds, men på grunn av tidsklemma har det fungert bedre med brød. Men synes å huske at magen var betydelig mye flatere da jeg spiste salat til lunsj

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:57   #8
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Oppblåst

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Det er ganske mye linfrø i brødet, ja.
8 egg, 1 boks kesam, 100 g linfrø, 120 g kruskakli, 100 g solsikkekjerner, 100 g sesamfrø, 6 ss olje, 2 ss bakepulver.

Jeg får prøve å kutte ut brødet en stund og se hvordan magen reagerer. Jeg har tidligere spist mye salater og middagsrester til lunsj og kvelds, men på grunn av tidsklemma har det fungert bedre med brød. Men synes å huske at magen var betydelig mye flatere da jeg spiste salat til lunsj

Er kanskje en ide ja - når jeg spiser mye frø/fiberrike ting, så blir jeg definitivt oppblåst. For mye fiber? Er kanskje verdt å kutte ut en ukes tid for å se om det er det du reagerer på.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:12   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Oppblåst

Melk er jo i grunn for kalver, prøvd å kutte ned på melkeproduktene?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:48   #10
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Oppblåst

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Melk er jo i grunn for kalver, prøvd å kutte ned på melkeproduktene?

Jeg er helt enig i at det er for kalver, og at vi egentlig ikke har nytte av det. Men det er jo så godt Jeg er avhengig av espresso, og må ha fløte i den. Jeg har prøvd meg på eggemelk, men det ble dessverre ingen stor suksess. Kan godt hende jeg liker det om jeg prøver på nytt, da Og hva skal jeg ha som "saus" til middagen om jeg ikke bruker rømme eller fløte? Min favoritt for tiden er rømme med hvitløk og chili. Dette har jeg på salat og grønnsaker hele tiden!

Jeg tror jeg går for utprøvingsmetoden. Kutter ut en og en ting fra kosten og ser hvordan jeg reagerer. Kanskje finner jeg ut at det er brødet magen ikke liker, eller at det er melkeproduktene. Jeg har størst tro på at det er brødet. Hadde ikke like stor kul på magen da jeg spiste mindre brød. Inntaket av melkeprodukter har faktisk gått ned de siste par månedene etter at jeg har kuttet ut melk til brødskiva og i kaffen.

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:51   #11
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Oppblåst

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er kanskje en ide ja - når jeg spiser mye frø/fiberrike ting, så blir jeg definitivt oppblåst. For mye fiber? Er kanskje verdt å kutte ut en ukes tid for å se om det er det du reagerer på.

Det med fiber, der sier du noe! Jeg vet det jo egentlig, men har bare glemt helt å tenke på det. Mye fiber = mer partikler til tykktarmen = mer fermentering = mer gassproduksjon.

Nå er det virkelig farvel til brødet for en stund! *hjem og lage salat til i morgen*

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:57   #12
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst

Jeg blir oppblåst av kruskali, må og ofte på do HAr ikke merket noe når jeg spiser Turids Nøttebrød. Det innholder ikke kruskakli kun nøtter og litt linfrø.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:11   #13
ketolysehekta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2
ketolysehekta er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst

Når det gjelder måltidserstaninger og bar`er osv , så spiser jeg ikke spånt. alt for mye karbo i de, selv om jeg kunne ønske at jeg kunne ha spist de.
jeg spiser på det meste 2 hjemmelaget knekkebrød (linfrø, solsikke, sesam, walnøtter og egg) om dagen.

Til middag holder jeg meg kun til proteiner og fett, men også noe salat og grønnsaker som brokoli/asparges/sopp. Men jeg trur kanskje jeg har funnet grunnet. Kan det være at jeg ikke tåler fløte?? jeg drikker ikke melk lenger da det ikke er anbefalt i kelolyse kuren (slik jeg har forstått det) dermed blir det fløte i sausene isteden for melk.

Uff dette er såå utrolig frustrerende..ikke er det luft som kommer ut heller:-(( hadde jeg bare prompet så hadde jeg sett noe håp opp det hele:-(( ikke er jeg gravid heller...

ketolysehekta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: torkil p. andersen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppblåst mage Smelia Lavkarbo generelt 4 16-05-11 00:46
Oppblåst på lavkarbo? Paris Spørsmål og svar 13 18-11-10 12:38
Oppblåst av lavkarbobrød? BigO Fysisk og mental helse 2 26-08-09 23:27
Oppblåst i magen michij Ketolysekuren 3 20-01-08 13:56
Oppblåst Tusta85 Ketolysekuren 9 02-06-07 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no