Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Betraktelig forverret

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-11, 14:09   #1
alpro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 43
alpro er på en erverdig vei

Betraktelig forverret

Er det som tilsier at mye protein/fett kan øke testosteron-nivået?

Grunnen til at jeg spør er at kroppsbehåringen min har blitt betrakelig verre etter at jeg begynte med et lavkarbo-kosthold! Mere, tykkere, lengre og ofte mørkere hårvekst :O Jeg startet jo med dette kostholdet for å forbedre dette. Er veldig fortvila. Jeg har dessuten blødd i snart en uke nå, og skal ikke ha mensen før om 1-2 uker, så det er nok noen cyster som har kommet og.

Er det slik at det forverres før det blir bedre eller? For akkurat nå har jeg bare lyst til å slutte med dette kostholdet

(Startet forresten i starten av april)

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:17   #2
alpro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 43
alpro er på en erverdig vei

Sv: Betraktelig forverret

Jeg kan legge til at jeg også har begynt å trene samtidig som jeg la om kostholdet. Leste at trening kunne bedre pcos-tilstanden. Kan det også ha motsatt effekt? Trener cardio og styrke annenhver gang (tre dager i uken).

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:25   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Betraktelig forverret

Det er nok slett ikke uvanlig at ting blir verre før de blir bedre!
Lavkarbo/ketolyse skal være hormonstabiliserende og i starten vil kroppen jobbe hardt for å prøve å få orden på ting. Er naturlig at det da blir litt kaos en stund!
Mensforstyrrelser er helt vanlig, også hos de uten PCOS, og varer gjerne 3-4 måneder! Noe lenger hos de som allerede har litt kluss i systemet.
Blir du fulgt opp av lege/gynekolog kan du jo be om å få tatt blodprøver for å se om testosteron- nivået har endret seg i den ene eller andre retningen!

Trening øker insulinfølsomheten, så moderat trening er bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 16:01   #4
alpro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 43
alpro er på en erverdig vei

Sv: Betraktelig forverret

Åh, nå ble jeg letta!! Tusen takk for svar, Kitt! Da fortsetter jeg da, og får krysse fingrene for at det ikke tar lang tid før det har stabilisert deg.

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og forverret PMS ? Hjeelp ! Nenne Generell diskusjon 4 05-10-07 02:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no