Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Graves sykdom og lavkarbo?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-12, 10:20   #1
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Graves sykdom og lavkarbo?

Jeg har fått påvist Graves Sykdom. Er under behandling nå, og har normalt stoffskifte under behandling pr dags dato. Går til jevnlige kontroller.

Symptomene på sykdommen oppstod da jeg gikk gravid med min datter for tre år siden, men da var det ingen hjelp å få. For to år siden starta jeg på lavkarbo, og gikk ned 20 kg. Formen min har aldri vært så bra noen gang, og jeg følte jeg reint bobla over av energi og overskudd. En fantastisk følelse.

Så ble jeg gravid igjen... Jeg ramla av lasset, la på meg alt pluss mye til. 1. januar i år trådde jeg til igjen med lavkarbo, jeg gikk ned 10 kg på 6 uker og motivasjonen var tilstedet, men jeg måtte bare gi opp da formen min aldri har vært så dårlig.. I de 6 ukene slet jeg med intens hjertebank, hetetokter, kortpustethet, skjelvinger, kraftløshet og trøtthet for å nevne NOE. Et MARERITT uten like som mor til ei på to og et halvt år, og en på 3 mnd, hvor våkennetter og trassanfall inngår i hverdagen.

Det var denne runden som gjorde at jeg bestemte meg for å prøve EN GANG TIL hos legen, og denne gangen ble jeg hørt og nesten trodd av de på sykehuset..heldigvis tok de riktige prøver denne gangen!!

Etter medisineringen starta har jeg prøvd en gang til med lavkarbo, men kjente fort at formen gikk feil vei...har hørt i ettertid at lavkarbo kan øke stoffskiftet, stemmer dette, og hva er det som gjør det?

Jeg ønsker virkelig å kunne spise lavkarbo da dette fungerte for meg sist. Jeg er så misfornøyd med meg selv og kroppen min at jeg knapt gidder å gå ut. Jeg vil gjøre noe med dette NÅ!!!

Lite å finne om dette temaet føler jeg...finnes det noen der ute med nyttig erfaring??

Høyt stoffskifte og lavkarbo, går det? Er det noe jeg bør ligge unna som øket stoffskiftet?

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 11:28   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Graves sykdom og lavkarbo?

Du bør iallfall sette deg så mye inn i sykdommen din som mulig. I Norge er det nok mest pasientekspertise på Sonjas Stoffskifteforum.

Ute i verden er det stort sett konsesus blant de mer framtredende forskerne iallfall at de fleste med autoimmun stoffskiftesykdom har bra av å holde seg glutenfri. Ellers går debatten om jod/ikke jod til autoimmune stoffskitesyke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
graves


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sykdom og lavkarbo trineoev Generell diskusjon 3 24-10-11 20:19
Noen flere som er radiojodbehandlet mot Graves? Peppa Gris Stoffskifte / hormonproblemer 1 07-06-11 19:41
Lavkarbo og sykdom remern Livets lyse side 17 08-02-11 14:42
En liten advarsel: Lavkarbo & Sykdom Lotusia Lavkarbo generelt 6 14-09-08 14:19
Lavkarbo og sykdom Albertine Lavkarbo generelt 4 03-02-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no