Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-08, 20:46   #276
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Sånn ser mitt ut ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 01:23   #277
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Ikke så mye å fortelle.. Knuste lin- og sesamfrø med stavmixer, blandet med kruskakli og salt,
Moste CC og egg til en glatt røre med stavmixeren, og blandet alt.
Glemte oljen, men jeg tror ikke det utgjorde noen forskjell.
Det ble passe deigete, hevet ikke noe særlig. De andre gangene har det sett likt ut
som Safir sitt, heva seg veldig på midten. De to gangene jeg har prøvd med bløtlagte
linfrø har det stekt i 2 til 2,5 time, nå når jeg knuste stekte det i godt og vel en time.
Kunne sikkert stekt det lenger, men da hadde det nok blitt slagvåpen og ikke mat.
Skorpen er veldig god, men i midten er det bløtt, svampete, gøggete, you name it.
Jeg får ikke til å spise det, jeg blir kvalm.

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 01:39   #278
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg synes brødet er über!

Men er det noen som opplever det som en partystopper?
Jeg er på Atkins vedvarende nå, og dette brødet inneholder ting jeg kan spise i forhold til stigen, men står bom stille om dagen. Noen erfaringer her?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 10:37   #279
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Æ steike mitt brød på 190 grader i en time, så tar æ det ut av forma,snur det oppned og steike videre 45+ minutter på 150 grader.

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:20   #280
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg vil prøve å bake dette brødet, for kanskje det blir lettere for meg å komme igang med slankingen da:-)

Men kommer jeg i ketolyse om jeg spiser dette brødet?






Er det noen som har prøvd å bake dette brødet i brødbakemaskin?


Sist redigert av Tone-G : 20-05-08 kl 20:25.
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 21:19   #281
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg har den siste tiden bakt et brød i uken - har blitt helt avhengig av det.
Jeg bruker køkkenmaskinen med kniv. Kommer alt det tørre i og kjører ca. 1-2 min.
Tilsetter deretter resten + 1 tsk natron.
Baker den i silikonform (med papir) midt i ovnen ved 200 grader i 1 1/2 time.
Å bruke litt natron bevirker at brødet hevet litt - blir helt perfekt.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 21:27   #282
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Herremin, dette må jeg bare prøve:-)

Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 21:45   #283
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Har bakt brød ørten ganger på lavkarbovis... JEG steker dem ca 1 time på 220 grader, tar brøda ut av oven og skjærer det opp i skiver tvert.. Lar skivene ligge å tørke en times tid før jeg "samler" alle skivene til et brød igjen og legger hele greia i frysern. Tar deretter ut skiver etter behov som jeg varmer litt eller tiner i ristern.

Jeg lar IKKE frøa ligge i vann, det blir bare klisj og ekkelt. Men jeg halvmoser dem. Og jeg bruker natron i tillegg. Så lenge hovedgreia er 6-7 egg, 1 boks rømme/CC og 100-200 gr linfrø, kan man ha i det man lyster alt etter karbinnhold. Selv er jeg en flittig bruker av hvetekim, glutenmel, soyamel, fiberhusk, malte nøtter, ymse frø, bare fantasien setter grenser! MEN det som sagt et must å skjære skiver og tørke skivene etter steking...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 22:03   #284
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Hvis du ettersteker brødet litt, slipper du kanskje å legge skivene til tørk

Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 18:12   #285
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Hvis du ettersteker brødet litt, slipper du kanskje å legge skivene til tørk

Grunnen til at jeg IKKE steker brøda lengere enn 1 time er det at jeg IKKE liker den skorpa som kommer ved langtidsstekinga. Dessuten går det jo kjappere å steke brødet i 1 time for så å la det tørke en liten stund??

Eller jeg tørker det egentlig ikke, jeg lar skivene ligge til dampen har gått ut av dem... Mine skiver blir aldri klissete, kanskje fordi jeg maler frøa?

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:18   #286
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk
Thumbs up

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg har mitt brød i ovnen nå.. Gleder meg til det er ferdig:-)

Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 10:35   #287
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Nå har jeg også erfart at skivene må tørkes litt:-) Så neste gang jeg skal bake legger jeg ikke linfrø i vannn. Så skal jeg tørke brødet i skiver etterpå ( i ovnen)

Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 16:40   #288
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg har også bakt i dag. Hverken malte eller la frøene i vann. Brukte også litt hvetekim i tillegg ti kruskakli. Ble helt perfekt! Trengte ikke å stå til kvelden. Trengte ikke å skjære det i skiver.. Til og med min kjære mann syntes det var godt.. Hehe. Nå står naboen å baker det også etter å ha smakt her hos meg.

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 23:41   #289
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei
Question

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Hvordan maler man opp eller knuser frøene i disse brødoppskriftene på enklest mulig måte

Jeg er ny og skal få min mann i gang. Han "brekker seg" når han får hele korn og frø i maten

Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 00:51   #290
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Fideline, her.

Hvordan maler man opp eller knuser frøene i disse brødoppskriftene på enklest mulig måte

Jeg er ny og skal få min mann i gang. Han "brekker seg" når han får hele korn og frø i maten


På min kjøkkenmaskin og til min stavmikser, så fulgte det med en liten "chopper" som man kan hakke/male saker og ting i.
Ellers får du kjøpt ferdigmalte(knuste linfrø.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 08:25   #291
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Jeg malte ikke mine opp.. Skal fortelle hvorfor...skulle nemlig det.. hadde frøene i litermåleren.. tok stavmikseren.. bzzzzz. frø over HELE kjøkkenet.. ergo, tok hele frø...

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 17:19   #292
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Jeg malte ikke mine opp.. Skal fortelle hvorfor...skulle nemlig det.. hadde frøene i litermåleren.. tok stavmikseren.. bzzzzz. frø over HELE kjøkkenet.. ergo, tok hele frø...

Min stavmixer har en egen boks, nesten som en liten food processor,
da blir det ikke rot og søl. Bruk heller kjøkkenmaskin eller blender hvis du har,
lokk er et absolutt must om du skal knuse frøene.

Neste gang tror jeg jeg lager "lapper" og steker de til det blir knekkebrød.

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:29   #293
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Mmm.. det høres godt ut.. Må nok vente et par uker jeg nå.. Har begynt på Atkins induksjon i dag

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 20:35   #294
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Da står mitt i ovnen. Kjøpte ferdigmalte linfrø og hadde sesamfrøene i hele. Har lagt litt folie over formen i ovnen. Håper det blir godt!

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 11:29   #295
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Da står mitt i ovnen. Kjøpte ferdigmalte linfrø og hadde sesamfrøene i hele. Har lagt litt folie over formen i ovnen. Håper det blir godt!

Ble det godt!?

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 11:41   #296
Ninetter
Juniormedlem
 
Ninetter sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 41
Ninetter er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Lollypop brødet er fantastisk bakt det 3 ganger nå, spiser 2 skiver hver morgen god, enkel og viktigst; rask frokost. Begynte å bli litt lei av egg, men siden jeg spiser det sjeldnere nå, går det bedre

__________________
Lykkelig



Ninetter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:27   #297
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Åh.. nå har jeg bakt det igjen også.. Men denne gangen med litt solsikkefrø i også. Kan anbefales!

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:29   #298
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Lollipop : Jeg tror jeg elsker deg! Du har løftet lavkarbo diett til en ny dimensjon. Og dette er det ikke bare jeg som sier. hilsen også mannen min, naboen min og mammaen min

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 22:59   #299
Ninetter
Juniormedlem
 
Ninetter sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 41
Ninetter er på en erverdig vei

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

tom. mamma likte brødet (hun som er fransk brød slave) takk ijen!

__________________
Lykkelig



Ninetter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 17:29   #300
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Har gitt videre oppskriften til ei venninne som får vondt i magen av vanlig brød, ei dame på jobb som er gift med en diabetiker og ei annen jente på jobben som begynner på lavkarbo hver uke .
Alle elsker det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, lollypopbrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no