Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Yoghurt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-09, 20:18   #1
Polly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 21
Polly er på en erverdig vei

Yoghurt?

Først; min "filosofi" er ikkje så meir komplisert (men dog så vanskeleg...) enn at eg et så lite karbohydrat som eg finn for godt. Det vil seie; kutte ut poteter, pasta, ris, brød, frukt osv. På butikken samanliknar eg same type matvarer, og velger den som inneheld minst karbohydrat. Eg har lest ein del Skaldemann, og prøver å leve litt etter hans filosofi,men kan vere litt "ekstrem" å følge i kvardagen. Eg modererar dette litt. Har diabetes type 1, og et lite kh for eg merkar det er så gunstig for blodsukkeret, pluss at eg vil ha vekk dei siste 4-5 kg rundt magen...

Så, mitt spørsmål ang yoghurt. Eg har problem med å finne noko å ete til frukost og til kveldsmat. Eg et eit grovt knekkebrød i ny og ne, men prøver å unngå det då det er ein del kh i dette. No har eg funne meg ein yoghurt eg likar godt; Activia (13,5 kh pr boks). Eg et 1 til frukost, puttar masse hasselnøttkjerner oppi, og 1-2-3, ferdig frukost!
Er dette fyfy?!? Eller kunne eg like godt ha ete ei brødskive til frukost?

Polly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 01:04   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt?

Synes ikke 13,5 kh var avskrekkende mye egentlig. Du følger jo din egen filsofi, så da bestemmer du jo selv
Blir du mett av bare yoghurt og nøtter altså?
Er mye godt å lage seg av egg da Og metthetsfølelsen varer lenger...

13,5 kh er for mye om man skal følge en ketogen diett, men det høres ikke ut som det er planen din

Lykke til

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:39   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt?

Samtidig som du finner ut hvor mye karbohydrater en vare inneholder, bør du også se på varedeklarasjonen. Det gjør alltid jeg. Jeg gjør mitt beste for å unngå sukker, og jeg tror at det er sukker i Aktivia. Da fyker i alle fall mitt blodsukker rett tilværs!
Jeg holder meg helst til yoplate 1% eller dobbel 0, eller så spiser jeg yoghurt naturell med nøtter og eple-biter f eks. Eller cottagechees m bær og nøtter.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:50   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurt?

Har du sett de store boksene med tyrkisk youghurt? Mindre kh, og kan blandes med litt Heistad syltetøy f.eks. Og nøtter.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:53   #5
Polly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 21
Polly er på en erverdig vei
Talking

Sv: Yoghurt?

Tusen takk for tips! Yoplait skal eg sjekke ut, samme med yoghurt naturell. Men den tyske yoghurten, kor finn eg den og ka heiter den? Var i Hellas i sommar, den greske yoghurten der var fantastisk. Finn det ikkje her i Bergen....

Men, takk for tips igjen!

Polly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:21   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Yoghurt?

Opprinnelig lagt inn av Polly, her.

Tusen takk for tips! Yoplait skal eg sjekke ut, samme med yoghurt naturell. Men den tyske yoghurten, kor finn eg den og ka heiter den? Var i Hellas i sommar, den greske yoghurten der var fantastisk. Finn det ikkje her i Bergen....

Men, takk for tips igjen!

Ikke tysk yoghurt, men tyrkisk!

Det står bare tyrkisk yoghurt på min hvite 500g boks, med bilde av en skjeggete mann!
Produsent www.lindahlsmejeri.com

Mener jeg fikk kjøpt min på Rema, men det kan ha vært Meny!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:33   #7
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurt?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Har du sett de store boksene med tyrkisk youghurt? Mindre kh, og kan blandes med litt Heistad syltetøy f.eks. Og nøtter.

Den yoghurten der er supergod, hvertfall med lønnesirup på, men det er jo ikke lov da. Men med litt heistad på så er det sikker super kveldsmatkos. Takk for tipset.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:50   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurt?

følger du fedon kan du kanskje ta litt mørk honning på.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:20   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Yoghurt?

Tyrkisk yoghurt finner du på innvandrersjappene i Bergen, på Mega i Strømgaten, og sikkert også på Meny Bystasjonen og Lerøy Galleriet!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:58   #10
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yoghurt?

Opprinnelig lagt inn av Polly, her.

Tusen takk for tips! Yoplait skal eg sjekke ut, samme med yoghurt naturell. Men den tyske yoghurten, kor finn eg den og ka heiter den? Var i Hellas i sommar, den greske yoghurten der var fantastisk. Finn det ikkje her i Bergen....

Men, takk for tips igjen!

Prøv innvandrerbutikker, fortrinnsvis tyrkiske, kanskje Her i Oslo fås den også på Meny, i hvert fall. Jeg blander den med jordbær eller bringebær og stevia og spiser med forskjellige nøtter og frø på.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:29   #11
Polly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 21
Polly er på en erverdig vei

Sv: Yoghurt?

Tusen takk for alle gode tips! Då er det innvandrarsjappe neste!

Polly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt matfreaken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 08-06-11 11:17
Yoghurt? Hyper Spørsmål og svar 11 19-09-09 10:35
yoghurt SuperNate Lavkarbo generelt 10 30-01-07 14:56
Alternativ til yoghurt? shady Lavkarbo generelt 5 21-01-07 21:43
Biola Yoghurt Maya2006 Lavkarbo generelt 7 07-09-06 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no