Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan telle karber i "karbfri" mat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-06, 11:07   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan telle karber i "karbfri" mat

Tenker f.eks på egg, og rent kjøtt.. Vanlig gulost står det også 0 på pakningen, men det kan jo som kjent være 0,9..

Prøver å tenke at jeg skal telle 1 når det står 0, men hvordan skal jeg gjøre det i praksis? 1 pr 100 g egg "inmat", eller 1 pr egg? Er faktisk 100 g skinke og 100 g ost 2 g karber, eller kan man regne seg litt mer slingringsmonn på sånne varer? Hva med meierismør? Kyllingvinger? Ribbe?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:31   #2
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan telle karber i "karbfri" mat

Jeg er ingen proff på dette, men jeg har talt hele forrige uke veldig nøye. Da har jeg talt 1 egg=1 karb, 50 gr.ost=2 karbs.(leste det på Atkins) Rent kjøtt og fisk har jeg ikke talt karber, man skal jo få i seg nok gr.saker også og da går det jo fort når man kun har 15 karbs å boltre seg på om dagen.(Ketolysekuren)

Når jeg har brukt 1-2 ss med fløte eller seterrømme har jeg talt 1 karb.Vet ikke om dette er riktig, men har funket for meg

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:07   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan telle karber i "karbfri" mat

For å få tøyd karbene mest mulig så ville jeg ikke talt 1 karb med mindre det var snakk om 100 gr av varen

Men kanskje en halv karb? Har ikke helt kontrollen over hva matvarer veier

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
å telle karber???? susanna Lavkarbo generelt 14 16-06-06 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no