Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 21:51   #1
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Hei!
Jeg har lest mye her inne, og må si det inspirerer meg til å begynne med lavkarbo for å redusere kroppsvekten. Jeg leser meg i disse dager opp på Sofie hexebergs lavkarbometode. Gleder meg til å begynne, og håper på gode resultat!

Jeg tenker at om man skal kunne sammenligne seg med andre i en vektreduksjonsfase, må man ta utgangspnkt i noen med omtrent samme høyde og vekt. Selv om det selvfølgelig vil være individuelle ulikheter!

derfor lurer jeg på om det er noen damer på ca 1,70 og sånn ca 90 kg som ønsker å fotelle meg om sine erfaringe?

Jeg ønsker forøvrig å ta av 20 kg til sommeren! er dette mulig?

Håper på svar fra andre likestilte :-)

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:00   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Hei.

For å gå ned 20 kilo til, for eksempel, 1.juli, så må du ha et snitt-tap på ca 1 kilo i uka.

Om det er mulig? Det er nesten helt umulig å gjette på forhånd. Det avhenger av kroppen din, stress, sykdom, eventuelle uforutsette hendelser, etc etc. Noen går ned i rasende fart, andre støter på hindre på veien. Du vet rett og slett ikke før du prøver!

I utgangspunktet synes jeg det er litt dumt å satse alt på en spesifikk tidsfrist, siden det er så fort gjort å bli lei seg hvis vekta da står stille en uke pga menstruasjonssyklus eller influensa eller noe annet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 23:22   #3
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Jeg begynte i begynnelsen av desember. Er 1.68m og begynte på 93.4kg. -6kg til nå! Det går kjempegreit! Laget meg i kveld deilig hjemmelaget pizza med god lavkarbobunn. Nam! Lykke til, det er SÅ verdt det! Bare prøv å ikke fokuser på det du IKKE kan spise. Også vil jeg anbefale pannekaker til frokost, kjempegodt og fort gjort. Ligger mange oppskrifter her inne.

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 00:10   #4
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Takk for svar!

Jeg setter meg mål for jeg syntes det er greitt. Men som du sier må man ha i bakodet att det vil bli utfordringer underveis, og dersom man tenker over dette, vli ikke fallhøyden bli så stor den uken det ikke går så bra. Har satt meg et hovedmål, og 5 delmål. Hvert delmål på 4 kg, ikke tidsbegrenset, men med en bestemt belønning når målet er nådd.

Kjempebra Cilia, du har vært veldig flink! Ja, jeg gleder meg veldig. I tillegg til vektreduksjon håper jeg på andre positive sider ved å legge om kostholdet; penere hår, renere hud, mere overskudd etc. Jeg er frisk som en fisk, så det er ikke sykdom som driver meg. det er overvekt, og selvfølgelig tebnker man på helsegevinsten :-)

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:42   #5
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Hei Diamanten

I oktober 2009 veide jeg 88 kg og jeg er 167 cm høy. Jeg har gått ned ca 18 kg. De første ca 12 kiloene gikk veldig greit av, så stoppet det litt opp for meg. Uansett om jeg måtte jobbe litt for å komme videre, så utgjorde de første 12 kiloene jeg mistet enorm forskjell. Så om du ikke kommer helt i mål med minus 20 kilo til sommeren, så kos deg over de kiloene du evt har mistet.

Lykke til med oppstart, og gled deg til masse god mat som metter godt .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:48   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Uansett om jeg måtte jobbe litt for å komme videre, så utgjorde de første 12 kiloene jeg mistet enorm forskjell. Så om du ikke kommer helt i mål med minus 20 kilo til sommeren, så kos deg over de kiloene du evt har mistet..

Denne her signerer jeg virkelig altså. Du må KOOOSE deg med det du har klart selv om det stopper opp. Det er også så utrolig mye mer enn bare vekttapet som gjør denne livstilen verdt å prøve. MYE mer energi. Slipper å være sulten osv.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:24   #7
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Takk for svar :-)

Jeg må si jeg liker denne livsstilen! Koser meg med Ingers rugbrød til frokost, middagsrester/salat til lunsj, kjøtt/fisk/kylling uten potet/ris/pasta til middag, og ellers litt nøtter og andre lavkarbo mellommåltider når sulten melder seg. Som forøvrig er ganske sjelden, men om kvelden blir jeg ofte litt sulten.

Det flotte er att jeg orker å trene, og jeg føler meg i fin form! Gleder meg til fortsettelsen!!

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:39   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

...Ingers rugbrød på ketolysekuren?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:30   #9
diamanten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 16
diamanten er på en erverdig vei

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Jeg følger ikke ketolysekuren, men lavkarbo. I boka til Hexeberg står det att den kan greitt spises i moderate mengder.

__________________
diamanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:33   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noen på min str. som kan dele sine erfaringer med lavkarbo?

Ahh. Jeg bare stusset, siden det står ketolysekuren i filosofiboksen din.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil dele litt livsvisdom? Sunako Generell diskusjon 14 21-01-11 01:57
Noen erfaringer Human Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 15-12-08 14:47
Spent på å høre deres erfaringer ... Noen som vil dele? sullelulle Ketolysekuren 4 04-04-08 21:51
Noen som lager sine egne spirer? Megvel Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 23-03-08 16:33
Noen som har noen gode oppskrifter å dele? Lindabtn Dr Lindbergs 9 12-02-08 18:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no