Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Yoghurt-is

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-14, 19:30   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Yoghurt-is

Dette er mitt første forsøk, men det ble godt.


1 stort beger naturell yoghurt på 420 g.
2,5 dl ren (rød) soyamelk fra Alpro.
1 pakke frosne jordbær (225 g).
2,5 dl sukrin om du vil ha moderat søtsmak. Tilsett mer hvis du vil ha det kjøpe-is-søtt.
1 ts vaniljepulver
Jeg tilsatte vanilje-stevia dråper etterpå fordi jeg ikke syntes det var søtt nok. Det ble kjempegodt.


Jeg tinte jordbærene sånn halvveis før jeg moste dem i vanlig mix-master. så mixet jeg inn sukrin og yoghurt og melk. Superkjapt. Jeg helte det i en tom isboks og satte det i fryseren. Det tok ikke så mange timene før det var ferdig. Nok til en hel familie. 465 kcal totalt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 17:25   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Yoghurt-is

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Dette er mitt første forsøk, men det ble godt.


1 stort beger naturell yoghurt på 420 g.
2,5 dl ren (rød) soyamelk fra Alpro.
1 pakke frosne jordbær (225 g).
2,5 dl sukrin om du vil ha moderat søtsmak. Tilsett mer hvis du vil ha det kjøpe-is-søtt.
1 ts vaniljepulver
Jeg tilsatte vanilje-stevia dråper etterpå fordi jeg ikke syntes det var søtt nok. Det ble kjempegodt.


Jeg tinte jordbærene sånn halvveis før jeg moste dem i vanlig mix-master. så mixet jeg inn sukrin og yoghurt og melk. Superkjapt. Jeg helte det i en tom isboks og satte det i fryseren. Det tok ikke så mange timene før det var ferdig. Nok til en hel familie. 465 kcal totalt.

Høres godt ut Yrla Kanskje prøves en dag,takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt Imp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-01-12 09:02
Yoghurt matfreaken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 08-06-11 11:17
Yoghurt? susip3ws Ketolysekuren 20 19-09-09 17:35
Yoghurt yunie89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 15-04-09 14:17
Yoghurt? Polly Lavkarbo generelt 10 14-01-09 12:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no