Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

OPP i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-08, 23:41   #1
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

OPP i ketose?

Nå har jeg värt i ketose, såvidt jeg kan se, siden slutten av november. Jeg var på induksjon (Atkins), gjorde det meste riktig og gikk ned i begynnelsen. Så kom julen, og selv om jeg spiste innenfor matvarekategoriene, spiste jeg alt for mye.. Etter jul har jeg lagt meg på en slags fase 2: Rundt 20g karbohydrat pr dag, men med nötter og ingen 100gramsgrense på ost. Sötstoff er også lov.
Dette kostholdet har jeg fulgt nå siden 1. januar, og med unntak av noen glass vin sist lördag har jeg holdt meg unna alkohol. Jeg drikker heller ikke kaffe lenger.

Likevel har jeg gått OPP i vekt denne siste uken. Hva kan det komme av? Jeg trodde en "partystopper" hindret vekttap - kan den også före til vektökning?

Uäää...

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:58   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: OPP i ketose?

Pms?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:43   #3
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: OPP i ketose?

Kanskje..

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 15:12   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OPP i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Etter jul har jeg lagt meg på en slags fase 2: Rundt 20g karbohydrat pr dag, men med nötter og ingen 100gramsgrense på ost. Sötstoff er også lov.
Dette kostholdet har jeg fulgt nå siden 1. januar, og med unntak av noen glass vin sist lördag har jeg holdt meg unna alkohol. Jeg drikker heller ikke kaffe lenger.

Likevel har jeg gått OPP i vekt denne siste uken. Hva kan det komme av? Jeg trodde en "partystopper" hindret vekttap - kan den også före til vektökning?..

Ja du kan absolutt gå OPP i vekt av dette. Det er derfor Atkins er bygget opp slik det er. Og du har nok foregrepet begivenhetenes gang ved å få på egnkomponert "Fase 2" - noe kroppen din tydeligvis ikke liker. I tillegg bøpr du ta minst en renseuke, dvs. sreng induksjon etter å ha spist mye karber. Da får du en kickstart. Over 100 gram ost (hvor har du funnet den grensen henne ?) og nøtter er kjent som partystoppere og for mye av det forårsaker vektoppgang.

Sjekk vedvarende stigen og følg den strengt. Du kan hoppe over trinn, men ikke opp og ned.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 16:58   #5
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: OPP i ketose?

Sitat:

Over 100 gram ost (hvor har du funnet den grensen henne ?)

Her..

Sitat:

Ost
Du kan spise 75-100 gram daglig av helfete, faste, myke og mellommyke lagrede oster

Fra tillatte matvarer på induksjon, klistret av HP. 3-4 oz står det vel i boken.

Ok, tar en uke på induksjon igjen da. Takk Nille!

__________________
Be still now

Sist redigert av Eilan : 13-01-08 kl 17:15.
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:55   #6
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: OPP i ketose?

Dytter litt i denne.

Funderer fremdeles over kropp og toleranse og vekttap og fett og GI og går litt surr i hjernen. Her er fakta:

Jeg har gått ned i vekt på Montignac tidligere, men i ettertid ser jeg at det skar seg da jeg endte opp med å bare spise karbohydrat - lav GI, dog, men ikke noe særlig protein og fett.

På induksjon i november gikk jeg ned sakte de første to ukene, så stoppet det. Så kom julen, med endel søtstoff og en god del mer mat enn jeg hadde spist tidligere. Var i ketose gjennom hele julen, men gikk opp likevel.

Nå har jeg vært på induksjon en uke igjen, og det føles bra, savner ingenting. Men har ikke gått ned merkbart. Så her er noen spørsmål:

1. Vil vekttapet gå tregere nå fordi det er 2. runde på induksjon?
2. Kan for høy fettprosent i maten føre til stagnasjon?
3. Og kan for lite grønnsaker føre til det samme?
4. Hva med for lite karbohydrat? Kan kroppen stagnere fordi man holder seg under 20g/dag for lenge?

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 16:04   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: OPP i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

1. Vil vekttapet gå tregere nå fordi det er 2. runde på induksjon?
2. Kan for høy fettprosent i maten føre til stagnasjon?
3. Og kan for lite grønnsaker føre til det samme?
4. Hva med for lite karbohydrat? Kan kroppen stagnere fordi man holder seg under 20g/dag for lenge?

1. Det kan det gjøre, men selv har jeg ikke blitt straffet for dette. Har begynt på nytt flere ganger enn jeg har lyst til å innrømme her.

2. Det tror jeg er nesten umulig så lenge du ligger veldig lavt på karbene.

3. Det kan, men vi er så forskjellige. Noen merker fremgang ved å gå motsatt vei også.

4. Det tror jeg også er riktig ja. Tror uansett jeg ville fullført induksjonen nå hvis jeg var deg, men kanskje vil det gå bedre for deg når du kommer høyere på karbe-stigen.

Lykke til, dette går veien snart det!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har jeg endelig havnet i ketose. Tror jeg. Hva nå? SkinnyToBe Ketolysekuren 1 23-09-07 18:40
Vedr. ketose Tittentei Ketolysekuren 4 18-09-07 15:06
Ut og inn av ketose Dissemage Ketolysekuren 9 12-06-07 16:17
Spørsmål om ketose Jenny Lavkarbo generelt 3 28-05-05 00:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no