Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
28-01-04, 13:42 | #1 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
|
Hvilke erfaringer har dere?Hvilke erfaringer har dere med blodtypedietten? |
Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt |
29-02-04, 01:03 | #2 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Da forstår jeg at du ikke har noe valg, Lise! Det skal jo ikke så mange sånne historier til, før jeg må bite i meg ordene "det tror jeg ikke noe på". Så jeg vil gjerne høre flere historier! Eller kanskje Karbojunkier ikke er de første til å bruke blodtypedietten? Jeg skal jo ikke gå i samme fella som mange forståsegpåere innen kosthold, akupunktur, homeopati, healing m.m., som benekter alt de ikke forstår.... |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? |
29-02-04, 01:13 | #3 |
Klar for nytt år!
|
de gjør jo på en måte det da, i og med at mange er blodtype O, Og D`Adamo sier jo at Atkins kostholdet er det beste for type O... Og Atkins sier at du skal begrense inntak av meieriprodukter under induksjonen (blodtypedietten sier O skal ungå meieriprodukter) og kutte dem helt ut om du ikke tar av...
29-02-04, 01:24 | #4 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Sukk, ja, den som kunne være blodtype 0.... |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? |
29-02-04, 01:31 | #5 |
Klar for nytt år!
|
Karbojunkie sin uoffisielle statistikk finner du her:
29-02-04, 13:27 | #6 |
Seniormedlem
Hvor: Drammen
Alder: 65
|
hmm,stiller meg litt i tvil. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste |
29-02-04, 14:47 | #7 |
Klar for nytt år!
|
Klart det... Men mine kroppslige reaksjoner på maten og dietten er de samme de uansett hvor mye du tviler...
Vi mennesker er individuelle. Ulike dietter fungerer på ulik måte hos ulike mennesker. Å si at en diett fungerer for alle blir en ganske drøy påstand når det ikke finnes to mennesker i hele verden som er like... Alle er vi unike individer med ulike behov... Selv Atkinsdietten fungerer ulikt på ulike mennesker... (noen har lav og høy metabolsk motstand, noen kan spise aspartam, andre ikke, noen må ha mer fett for å gå ned osv...)
16-03-06, 12:43 | #8 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 42
|
Sv: Hvilke erfaringer har dere?
Blodtypefilosofien ble lansert for rundt 10 år siden, og det vil si i den vitenskapelige verden at den er ganske ung. Forøvrig har den hjulpet millonvis av mennesker verden over siden den gang. |
Min kostholdsfilosofi: Blodtypefilosofien |
18-03-06, 22:13 | #9 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
|
Det kan ikke stemme, kan det det? Etter det jeg har lært har man like stor arvelighet for dette fra begge foreldrene. Foreldrene har to blodtypegener hver. Alle andre blodtypegener er dominante over 0-genet, så f eks hvis en forelder har genene AA og den andre har 00, må barnet få blodtype A (fenotype A0). Dersom en av foreldrene har A0 og en 00, kan barnet få enten blodtype A eller blodtype 0. Ett gen fra hver. |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt |
15-09-06, 17:54 | #10 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Hvilke erfaringer har dere?For meg, som er A+, passer det bra å gå over til vegetarianske vaner.. Glemmer ikke da jeg gikk over til olivenolje, kylling, tunfisk, fetaost, grønn te og diverse grønnsaker, etter et tradisjonelt norsk kosthold.. Jeg ble mye sjeldnere syk og jeg ble faktisk mindre depressiv... men man skal jo ikke se bort i fra at det var andre årsaker med i bildet.. |
Min kostholdsfilosofi: foreløpig blodtypedietten |
05-07-07, 20:57 | #11 |
Støttemedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 43
|
Sv: Hvilke erfaringer har dere?Jeg er også AB Lise og har begynt på blodtypedietten igjen for å få bukt med ledd smertene jeg har... BLir spennende å se om det har noen nytte.... Kunne godt gått ned litt i vekt også!!! Hehe |
Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet |
28-11-09, 13:51 | #12 |
Gjest
|
Hvis din mor var A og din far 0, har du garantert et gen for begge. Dvs, genotype IAI0, eller A0. Kan hende at fordi du har 0-genet, selv om det ikke dominerer, så vil du på noen måter reagere som 0 og ikke A?? Kan være en tenkelig måte |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|