Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
25-08-09, 23:03 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2009
|
Diverse spørsmålJeg har gått på lavkarbo en gang før(over en periode på et år++), men denne gangen så oppfører ting seg litt annerledes og jeg begynner å lure litt da. Og tenkte at noen her kanskje har vært borti det samme. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
25-08-09, 23:08 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
|
Sv: Diverse spørsmål.Jeg kan si at jeg har og fått mye mer mensen etter at jeg begynte på lavkarbo og det er veldig mye mere... og det kommer hele tia så jeg har faktisk bestemt meg for å slutte på de... har sliti lenge med dette nå, men det har blitt mye værre etter jeg begynte på lavkarbo så forhåpentligvis blir det bedre når jeg slutter |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
25-08-09, 23:11 | #3 |
Medlem
Hvor: Oslo
Alder: 42
|
Sv: Diverse spørsmål.Når det gjelder mensen så har det samme skjedd med meg. Er ganske fersk på lavkarbo, og har hatt mensen regelmessig (kan omtrent si det på timen..) siden jeg startet på p-piller for mange år siden. Skal ha pillefri uke om en uke, men mensen dukket allikevel opp nå like før helgen.. Har hørt fra flere her inne at syklusen kan tulle litt i starten, men vil stabilisere seg Har jo ikke lyst å ha mensen annenhver uke heller.. |
25-08-09, 23:12 | #4 |
Nytt Medlem
|
Sv: Diverse spørsmål.Jeg får se hvordan det går, nå er jeg jo bare på den første dagen av mensen, så får jeg se det an, se om det slutter når det skal. Jeg har ikke noe mer smerter så sånn sett gjør det ikke noe, men det er kjedelig når noe som har vært stabilt, og du vet hvordan du skal håndtere plutselig "går sine egne veier" |
25-08-09, 23:15 | #5 |
Nytt Medlem
|
Sv: Diverse spørsmål.
det virker jo ennå rarere! Jeg hadde i allefall kommet meg til hormonfri uke. Men årsaken til det kan jo være det at du faktisk SVELGER hormonene, kanskje kroppen din ikke har tatt opp det den skulle av hormoner? Det kommer jo litt an på formen din da, men dersom du har hatt f.eks løs mage så kan det være årsaken til at du (og andre) får mensen før tiden?! |
25-08-09, 23:18 | #6 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
|
Sv: Diverse spørsmål.Jeg går på cerazette og har egentlig ikke hatt mens på 3år. |
Min kostholdsfilosofi: lchf |
25-08-09, 23:21 | #7 |
Seniormedlem
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
|
Sv: Diverse spørsmål.det er cerazette jeg og går på og denne gangen virker den bare helt tullete på meg.. forrige gang funka den helt fint på meg så jeg veit ikke hva som skjer i kroppen min lengre jeg |
26-08-09, 02:33 | #8 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Diverse spørsmålJeg gikk på p-piller da jeg la om kosten, og fikk de underligste blødninger, veldig random. Det tok nesten et halvt år før syklusen var stabil. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
26-08-09, 09:57 | #9 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
|
Sv: Diverse spørsmålSelv gikk jeg på p-sprøyte når eg begynte på Ketolyse og da skal man jo i prinsippet ikke ha mensen i det hele tatt, men den dukket opp når den følte for det. Ikke som store blødninger, men nok til at eg vil kalle det menstrasjon. |
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 |
26-08-09, 11:03 | #10 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 59
|
Sv: Diverse spørsmålJeg er sterilisert, så jeg bruker ikke prevensjonsmidler. Men etter snart åtte måneder på lavkarbo kan jeg klart se at kostholdet har en innvirkning på syklusen. I begynnelsen fikk jeg mensen veldig tett - med ca tre ukers mellomrom - men litt random. Nå er jeg mer stabil på en gang i måneden, men mengden mens er veldig, veldig mye mer enn før. Nesten så jeg blir litt redd av og til... |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert |
26-08-09, 11:36 | #11 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Alder: 45
|
Sv: Diverse spørsmålJeg har merket endringer med syklusen og blødningene |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening |
26-08-09, 12:10 | #12 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 50
|
Sv: Diverse spørsmålDet virker som om de fleste har litt syklussvingninger, jeg hadde det også da jeg begynte, men det har stabilisert seg. |
26-08-09, 21:37 | #13 |
Nytt Medlem
|
Sv: Diverse spørsmål
Jeg drikker nok hvertall 3,5 liter om dagen, uten å trene. så det er i nok ingen fare for at jeg drikker for lite...hehe kan man drikke for mye? |
26-08-09, 21:44 | #14 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
|
Sv: Diverse spørsmålJa man kan drikke for mye, men da skal man drikke veldig mye på kort tid. Så lenge du fordeler vannet utover dagen så går det nok bra |
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 |
Emneord |
mensen, vanndrivende |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Diverse nybegynner spørsmål/svar | Nille | Spørsmål og svar | 2 | 25-07-08 11:26 |
Diverse spørsmål | Pinklady | Ketolysekuren | 5 | 27-05-08 17:52 |
Diverse spørsmål (ketolyse) | Tvillingmamma:) | Ketolysekuren | 6 | 05-04-08 12:21 |
Diverse spørsmål ang eurodiett | Ani | Eurodiett | 10 | 22-04-07 01:29 |
Div spørsmål om diverse.. | chablis | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 17 | 19-07-05 22:54 |