Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-06, 16:28   #1
Bigmamma
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 57
Bigmamma er på en erverdig vei
Question

Sjokolade

Cavaler sjokolade merkes jo med lite karbo - kan dette inntas i små mengde under induksjon Atkins?
Skal jo for så vidt unngå produker med sukker/søtestoffer er derfor usikker får litt uklare meldinger fra andre i vennekretsen som også går på Atkins.
Og hva med soya melk - kan denne brukes i moderate mengder ?
Sikker litt teite spørsmål - men kan være greit å vite

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 16:44   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Bigmamma, her.

Cavaler sjokolade merkes jo med lite karbo - kan dette inntas i små mengde under induksjon Atkins?
Skal jo for så vidt unngå produker med sukker/søtestoffer er derfor usikker får litt uklare meldinger fra andre i vennekretsen som også går på Atkins.
Og hva med soya melk - kan denne brukes i moderate mengder ?
Sikker litt teite spørsmål - men kan være greit å vite

Ville ikke ha vennet meg til Cavalier sjokolade allerede på induksjonen nei. Litt av vitsen med induksjon er å venne kroppen av med søtsug, - og om man spiser kunstig søtet sjokolade, drikker lettbrus etc. så holder man søtsuget levende.

Klarer du deg med et minimum at søtstoff i de første 14 dagene er det det beste. Klarer du det ikke, er det bedre om du spiser en liten bit med sjokolade (en rute eller to) enn å sprekke på chips og cola og Freias Melkesjokolade !

Det ER karber i Cavalier også. Den jeg fant med lavest netto karbo innhold (etter at sukkeralkoholer var trukket fra) var 5 karber pr 100 gram. Vær også obs på virkningen av maltitol.... Det kan koste deg et lengre opphold på poerselenstrona med kraftige lydeffekter....

Men induksjonen er jo veldig kort da, prøv deg frem etter de første 14 dagene du !

Soyamelk er OK, men vær obs på at soya hemmer skjoldbruskkjertelens hormoner og kan virke hemmende på stoffskifte og vekttap.

Gammel 06-11-06, 11:51   #3
Bigmamma
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 57
Bigmamma er på en erverdig vei
Wink

Sv: Induksjon - hvor lenge?

Takk Nille
Nei - sjokolade o.l. får bare vente frem til Jul, blir bare litt forvirra når ihuga lavkarbo folks sier at det kan spises også i induksjon, men dem sier jo at jeg kan spise marsipan også så nå kommer jeg bare til å kutte ut å høre på dem og heller lese/poste her.
Ellers så går det så det suser - har gått ned 5 kilo på noen uker og er kjempefornøyd med det.
Boka sier jo at en kan være i induksjon 2 uker til 6 mnd dersom en har mange kilo å ta av så jeg har tenkt å holde ut litt lenger enn 2 uker så får jeg se hvordan det funker fremover, men 6 mnd. det blir for drøyt.

Bigmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade 70% + Muskat Lavkarbo generelt 239 24-10-14 12:38
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Lavkarbo sjokolade sven South Beach 6 30-06-05 14:23
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.