Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Krise? (Spist svele)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 22:15   #1
Jannicke
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Jannicke er på en erverdig vei

Krise? (Spist svele)

-Eller??

Nå har jeg nettopp vert i en sosial setting.
Der ble jeg tl tross for flere "nei takk`er", på dyttet en svele.

Jada, selvfølgelig var jeg svak, kunne unnlatt å spise, blånektet osv. en for meg, som sliter nok med sosial angst som det er, så er det bedre å bare si "javel da" og få slutt på maset når presset og fokuset på MEG og at jeg MÅ DA ta en svele jeg også.
I en setting der jeg føler meg trygg kunne jeg nok stått hardere på mitt, men i kveldens setting ble det for tøft.....det ble for mye fokus på meg, alle så og alle syntes det var da merkelig så mye ho skulle protestere da..... Og for en som sliter med sosiale settinger, og ønsker helst å være en einstøing heilt aleine for seg selv, ja så er dett ikke lett.

Ja jeg vet jeg valgte galt, og til slutt tok svela.
Men gjort er gjort og spist er spist.

Men så var det å finne ut hvor mange karber er det no i en svele da?
Fant en oppskrift på nett, der det lissom var ca800 karber i hele røren. Men hvordan finner jeg ut hvor mange karber det er i 1 svele da?

Mannen regnet ut fra at en røre ga 20 sveler, og da ble det GUD HJELPE MEG 40 karber i den ene syndige svela..........

Noen som har andre tall for en svele??

God var den, men var den verd 40 karber??? Nope!

Så nå sitter jeg her, og der skikkelig deppa. Blir vel ingen ketose på meg på dagesvis nå da........... Mon tro hvor mye dette ødelegger.......

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:39   #2
gamlasnyeliv
Medlem

gamlasnyeliv sin avatar

gamlasnyeliv er på en erverdig vei

Sv: Krise? (Spist svele)

Skikkelig kjipt med folk som ikke kan ta et nei for et nei

Du får bare tenke som klartremus at gjort er gjort, og spist er spist, og starte på ny frisk igjen i morgen !

Ingenting er ødelagt med dette- det er bare å være flink fremover, så går dette helt fint

gamlasnyeliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:43   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Pssst, husk at du skal leve også
Det er en hårfin linje mellom å være flink og være fanatsik, og noen ganger må man bare snuble litt. Ingen krise med en eneste svele

Gammel 10-09-09, 22:44   #4
gamlasnyeliv
Medlem

gamlasnyeliv sin avatar

gamlasnyeliv er på en erverdig vei

Godt svart

gamlasnyeliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:46   #5
Jannicke
Medlem

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv, her.

Skikkelig kjipt med folk som ikke kan ta et nei for et nei

Du får bare tenke som klartremus at gjort er gjort, og spist er spist, og starte på ny frisk igjen i morgen !

Ingenting er ødelagt med dette- det er bare å være flink fremover, så går dette helt fint

Ja det ER faktisk kjip, å sitte i en forsamling og så stikker noen svelefatet oppunder nesa di, og aalles øyne er rettet mot deg......og så HATER jeg oppmerksomhet rettet mot meg.......Kinki situasjon.

Ja jeg fpr bare fortsette....
-
Men har nettopp regnet ut totalen for karber i dag, inkl svela på 40, så ble det 54..........................femtifire karber.........

Dette er vel så mye at jeg ikke er i ketose på en stund? Det vil vel si at det tar noen dager før kroppen begynner på vekt tap igjen............

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:47   #6
Jannicke
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Pssst, husk at du skal leve også
Det er en hårfin linje mellom å være flink og være fanatsik, og noen ganger må man bare snuble litt. Ingen krise med en eneste svele

Takk....Det gjorde litt godt å lese det du skrev der......

Gammel 10-09-09, 22:48   #7
inel
Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er så enig med carisma!! Og husk, det var svele, og det er noe av det beste jeg vet i hvert fall Og jeg VET jeg kommer til å spise det igjen, og så lenge det ikke er hver dag, så går det ganske så fint skal du se

Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:28   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg kjenner ei jente som sliter litt med spisevegring/anoreksia.
Det hun gjør i sosiale settinger hvor hun er "nødt" til å spise, er at hun forsyner seg, sitter og deler opp maten og skravler i et kjør.
Etter en stund er det sevietten over tallerkenen og "takk for maten".
Nå er jo dette tragisk da, men det tok lang tid før foreldrene oppdaget at hun ikke spiste - så det er jo en metode ...
I andre settinger hvor man får tallerkenen fylt opp med poteter eller annet man ikke ønsker å spise, så kan man gjøre likeså, dele det opp, mose det og flytte det rundt mens man spiser det andre. Hvis moen bemerker at man ikke har spist så mye, så er man såå mett av alt det andre (pass på og rose kjøttet/fisken/fuglen opp i skyene).

Jeg synes du er flink som bare spiste en svele, jeg hadde sikkert tatt to, he, he. Og du er nok i ketose igjen i morgen (hvis du i det hele tatt ramlet ut). Husk at Lutz har grensen sin rundt 70 og mange er i ketose selv om de spiser rundt 40 g om dagen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 00:20   #9
Jannicke
Medlem

Ja, vet du, nettopp det der tengte jeg på, ETTER at jeg hadde spist den.....Hvorfor gjorde jeg ikke det lissom, "gjemte" den i servietten lissom....

Men det skal jeg gjammen gjøre ved neste annledning.

-Og så jeg som ELSKER svele........
Sukk.

Får tisse på stiksen både i kveld og i morra.........

Men si meg, dersom jeg "detter" ut av ketose pga dette. NÅR vises det da på stiksen?
I kveld?
i Morra?

Hmmm...

Gammel 11-09-09, 10:00   #10
inel
Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tror jeg leste her et sted at det var best å måle om kvelden, gjerne noen timer etter at man har spist siste måltid for dagen. Det spørs vel på når man spiser kvelds og når man legger seg... Jeg hadde sikkert tissa på stixen både den ene og den andre dagen..

Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:53   #11
Jannicke
Medlem

Tissa på stix`n i går kveld.....blendahvit....

Ergo, en svele kl 19, og på huet og ræva ut av ketose.........

Gammel 11-09-09, 18:35   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det kan ta et par dager før det vises, og et par dager før du er i ketose igjen. Mest sannsynlig så vil du samle litt vann, og rekker ikke å lagre noe fett, så lenge du ikke forlenger sprekken.
Som de andre her sier, de aller fleste snubler litt, og særlig i starten så kan det være litt vanskelig.
Det går seg til

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 19:00   #13
Jannicke
Medlem

P går kveld var jeg tilbake i ketose...........ett lite "gap" på vel 24 timer for den der svela...............

Gammel 12-09-09, 20:48   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

men du kan ikke si du ikke har blitt smartere!

man lærer av sine feil. og nå vet du enda mere om ketose!

Gammel 12-09-09, 23:39   #15
Jannicke
Medlem

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

men du kan ikke si du ikke har blitt smartere!

man lærer av sine feil. og nå vet du enda mere om ketose!

Nettopp, og det var en kjip, men dog en skikkelig lærepenge.

Blir leeeeeeeeeeeeenge til min neste svele mens jeg er på denne kuren iallefall.

Mulig jeg kan unne meg det en gang når jeg gå ove til fedon feks.

Gammel 13-09-09, 00:37   #16
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Kjipe greier, å bli tilbudt mat slik,
jeg ble tilbudt vaffel i dag, av noen som stod på stand for et parti,
takket fint nei, og sa jeg ikke spiste hvetemel, det pleier å funke fint.

(hvertfall ovenfor fremmedfolk)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krise med sjokoladekake ... Håpløst dette her Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 05-09-09 17:36
Krise! Hjemmelaget tacokrydder; oppskrift? BMS! Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 25-07-09 00:08
Jeg har spist bare 6-7 karber i dag, og er mett nå. Er det krise? h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 15:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.