Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
18-03-11, 18:42 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2011
|
Ny her - trenger hjelp/tips/rådHei, jeg er ny her og trenger hjelp til å komme inn i dette. Jeg har levd etter Grete Roede metoden i over 2 år nå, har gått ned 20 kilo, men de siste 5-7 kilo sitter støpt. |
Min kostholdsfilosofi: grete roede |
18-03-11, 19:11 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/rådHei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
18-03-11, 19:50 | #3 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/rådHold deg på samme kalorinivå og spis lavkarbo med god samvittighet. Du kommer da ihvertfall ned to-tre kg vann ganske fort. Men du kan også ta overgangen til ketolysemat gradvis så du slipper flere uker med ubehag og lavt energinivå. Om du inntar karbohydrater kun i form av grønnsaker følger du ketolyse. |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert |
18-03-11, 20:09 | #4 |
Juniormedlem
Hvor: Tjodalyng
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/råd
Jeg tok den første uke i god tro selv om jeg slet med å akseptere at et slikt kosthold kunne redusere vekta, men når jeg stelte meg på vekta første forsvant all frykt og nå nyter jeg det å alltid være mett på god mat samtidig som kiloene renner av. |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman |
18-03-11, 21:39 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/råd
Du kan godt ta utgangspunkt i 1600 kcal - det er ikke alltid enkelt å finne "sitt" nivå å ligge på av matinntak Husk bare at lavkarbo er vektregulerende - og det er ikke sikkert din kropp og ditt hode er enig om "målvekten" Det positive med lavkarbo er at det er fantastisk kosthold å holde vekten på - så for din del ville jeg faktisk først funnet en balanse du holder vekta på og du er komfortabel med før du eventuelt gjør justeringer for å få ned de siste få kiloene |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
30-03-11, 13:57 | #6 |
Nytt Medlem
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/rådTakker for tips og råd:-) Det har hjulpet veldig. Har lest mange tråder allerede, samt at jeg har lest endel bøker (Skaldemann, Hexeberg, Fedon, Lutz, Dahlqvist...) Det er utrolig at jeg nå etter kun en uke allerede har merket forskjell. Jeg er jo ikke sulten!!! Jeg spiste 6 ganger om dagen for å holde forbrenningen oppe ifølge Grete Roede metoden, men det gjør jeg ikke nå! Spiser mellom 3-4 måltider nå, og det er jo perfekt. |
Min kostholdsfilosofi: grete roede |
30-03-11, 14:32 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/rådSå bra! |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
30-03-11, 18:17 | #8 |
Gjest
|
Sv: Ny her - trenger hjelp/tips/rådVil råde deg til å lese dette; http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...-dette-fettet/ |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp, trenger tips til rask og enkel kake | Mimosaen | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 3 | 19-04-10 22:55 |
HJELP -Trenger tips til erstatning av brød | Tutta86 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 1 | 14-04-09 16:20 |
Ditt beste tips til å komme inn i ketose igjen. Jeg trenger hjelp! | *pippi m gutt og jente* | Ketolysekuren | 25 | 24-03-09 12:24 |
Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips | Magga Dutti | Ketolysekuren | 7 | 13-08-08 12:07 |
Hjelp!! Trenger tips til veien videre | Sandy | Lavkarbo generelt | 4 | 05-05-08 14:00 |