Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 15:59   #51
Charlotte89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 34
Innlegg: 2
Charlotte89 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Hei på dere!
Jeg er ny her, - meldte meg inn forumet i går. Jeg veide meg for et par dager siden, - og vekta viste 82!! Jeg har alltid ligget på rundt 60, - så målet er å komme ned dit igjen. (trives visst litt for godt i mitt nye ekteskap.... opp 25 kilo på 5 år!! )
Jeg startet såvidt i går, er fullt ut gira på å klare dette. Mannen er også interessert i å gå ned, - så vi skal gjøre dette sammen. (heldigvis)
Jeg kan ikke stort om denne kuren, - men har lest endel i dag og i går, - og dette ser overkommelig ut. Spesielt siden man faktisk kan spise baconcrisp!! (digg!)
Jeg kommer sikkert til å spørre hull i hodet pådere, - men bær over med meg.

Jeg tror ikke du kan spise baconcrisp altså. Men baconsvor. I baconsvor er det veldig lite karbo, men masse fett Dersom du har kommet over crisp man kan spise del det gjerne!

Charlotte89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:14   #52
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Charlotte89, her.

Jeg tror ikke du kan spise baconcrisp altså. Men baconsvor. I baconsvor er det veldig lite karbo, men masse fett Dersom du har kommet over crisp man kan spise del det gjerne!

I Kims Bacon Krisp er det ihvertfall null karbohydrater. Den er lagd av svinesvor og stekt i solsikkeolje, og tilsatt salt. Så da gikk jeg ut i fra at den var relativt grei jeg..... Men arrester meg hvis jeg tar feil. Vil jo ikke ødelegge fremgangen med å spise" feil" snacks heller.

Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 19:25   #53
Lois Lane
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 17
Lois Lane er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Da er jeg gjennom min første uke, og vekten viste ca 80 kg i dag. Det vil si ca -4,5 kg på en uke!! Var på grillfest i går, men klarte fint å la være å spise chips og snop som bel servert etter på. Tror nesten jeg klarte å verve en til å bli med på ketolyse også. Mannen min er heldigvis med, men greit å være enda flere i omgangskretsen

__________________


Lois Lane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 19:47   #54
provence
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
provence er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei alle maistartere!
Jeg trenger moralsk støtte fra dere nå! Startet på ketolysekuren for 3 uker siden, med startvekt 80 kg. I morges veide jeg 79,4, hva byr dere? jeg har ikke skeiet ut en eneste gang hverken med poteter, ris, brød eller pasta. Ingen søtsaker, og ikke noe frukt. Så jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Riktignok veier jeg ikke de matvarene som jeg vet inneholder litt karbo, men bruker øyemål. Er heller redd jeg spiser for mye av den fete maten? Dere som lykkes, drikker dere kaffe? og med eller uten fløte? Jeg trimmer ca 3/4 time hver dag. Ketolysestikken er fra lys lilla til lilla.
Men når alt dette er sagt, jeg stortrives med å ikke ha søthunger og sultfølelse, så jeg gir ikke opp!
Og nå står jeg igjen med utfordringen for å få denne stikken på siden min.

provence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:22   #55
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av provence, her.

Hei alle maistartere!
Jeg trenger moralsk støtte fra dere nå! Startet på ketolysekuren for 3 uker siden, med startvekt 80 kg. I morges veide jeg 79,4, hva byr dere? jeg har ikke skeiet ut en eneste gang hverken med poteter, ris, brød eller pasta. Ingen søtsaker, og ikke noe frukt. Så jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Riktignok veier jeg ikke de matvarene som jeg vet inneholder litt karbo, men bruker øyemål. Er heller redd jeg spiser for mye av den fete maten? Dere som lykkes, drikker dere kaffe? og med eller uten fløte? Jeg trimmer ca 3/4 time hver dag. Ketolysestikken er fra lys lilla til lilla.
Men når alt dette er sagt, jeg stortrives med å ikke ha søthunger og sultfølelse, så jeg gir ikke opp!
Og nå står jeg igjen med utfordringen for å få denne stikken på siden min.

Drikker du nok vann? minst 2L hver dag?

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:38   #56
porcupine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nordland
Alder: 49
Innlegg: 6
porcupine er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei alle

Jeg er skikkelig fersk med dette, og gleder meg til å få kontakt med dere alle her.

Jeg er 120 kg... og 163 cm høy. Altså har jeg en BMI på 45. Satser på å veie meg en gang i uka.

Jeg er nå ferdig med dag tre av et LCHF kosthold, og det går bra. Følte meg trøtt og hadde hodeverk i går, men i dag er formen bra. Jeg har lest Sten Sture Skaldemans bok, men er ikke så glad i rødt kjøtt, så er ikke like ekstrem som boken foreslår.

Ja, også må jeg lære meg mer om hvordan ting foregår innpå her. Er litt forvirrende, men henger nok bedre med etterhvert.

Hilsen
porcupine


Sist redigert av porcupine : 14-05-10 kl 23:39. Årsak: skriveleif
porcupine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 08:21   #57
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

UKE 2
Jeg tar veiedag idag for det blir utrolig travelt på 17.mai. Ikke tid til så veldig mye den dagen.
Uansett så er det vektnedgang på 1.2 kilo og jeg er kjempefornøyd.
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Tilsammen: - 4.0
Jeg mangler 700 gr for å kvitte meg med 90-tallet....

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 09:23   #58
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Uke 2 ferdig, ned 400 gram. Er fornøyd med det. Har mensen og det virker litt inn på vekttap siden jeg får litt mer vann i kroppen.

Uke 1: ned 3,5 kilo
Uke 2: ned 400 gram

Jeg er gått inn 5 cm i livet (og overalt ellers, men det har jeg ikke målt).

Ha en god søndag alle sammen!

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 09:25   #59
ashild
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 4
ashild er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jeg begynte på fredag og hadde svakt utslag på ketostix i år. Satser på å gå ned disse siste kiloene i ketolyse og deretter stabilisere vekten med lavkarbo.

__________________


ashild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:43   #60
Mighty B
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
Mighty B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei på dere.

Jeg hører vel hjemme her jeg og.
Spist ketogen mat siden 1.mai. Gått ned fra 91.5-> 87.1 og oppi gjen til 89.5kg i dag.
Håper inderlig det kun er vann. :krysser:

Jeg er tidligere GR fan/slanker (veide på max 117kg) og syns dette fettopplegget er litt vanskelig. Greit å spise salat + ost, bacon + egg men sliter med fettet i tillegg.
Har ennå ikke tisset lilla på en sticks, så jeg lurer på om jeg må kutte ut tyggisen jeg er avhengi av. (reine røyken for meg).


Målet er 80kg til august, noe som kan bli vanskelig om det ikke snart raser av. :knegg:
Toltale målet er å veie 75kg, hadde håpet på innen utgangen av dette året.


Lykke til alle sammen!!

Mighty B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere GR, nå ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:01   #61
Tor Olav
Juniormedlem
 
Tor Olav sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ilseng
Alder: 49
Innlegg: 31
Tor Olav er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Da får jeg vell bli med i denne tråden.
Har lagdt på meg en del siste året siden mann fort gjort ser film og koser seg med god matt,snopp og drikke. men fra den 17 mai er det slutt.
vier i dag 132kg og er 193 høy har en bmi på 35.
målet er ned 32 kg, men klarer jeg bare og komme ned til 110 så er jeg fornøyd. kommer til og gå over på lav karbo da. og jobbe meg sakte men sikkert ned til 100kg.

ser dere skriver til frokost 1-2 egg og bacon og salat.
blir jo ikke mett av det, 4 egg og 6 store bacon skiver da er jeg fortsatt sulten. mmmm
men det merklige med meg er at jeg kan gå en dag uten mat, men når jeg spiser så er jeg mere sulten etter mat en da jeg begynte og spise, noen som kan svare på dette?

__________________
start på tirsdage den 18 mai, veier nå 132kg og er 123cm rund livet.
Jeg skal ned minst 20kg
6 juli 119kg og nede på 115cm rundt livet
Tor Olav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose kuren Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 16:00   #62
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei Tor Olav

velkommen til oss! Hyggelig å se en mann her. Jeg spiser 2 egg til frokost, men jeg veier 64 kilo og det er halvparten av deg. Så det er vel naturlig at du skal spise litt mer

Når det gjelder hvorfor du ikke blir mett etter måltidene, så kan det være fordi du enten ikke spiser nok, eller at du er fysen på noe godt etterpå. Prøv å drikke etter måltidene, gjerne 0,5 liter vann eller mer, så fyller du opp magen.

Lykke til.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:11   #63
Majanne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 15
Majanne er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Slenger meg med, da jeg er godt i gang med et lavkarbokosthold.

4.mai veide jeg 106,5 , så spent på veiingen i morgen tidlig. Skal veie meg hver mandag. Har somlet meg litt framover, men føler det går veldig bra. Jeg har ikke spist noe forbudt og har spist mer fett enn noensinne, litt uvant ja. Utrolig deilig med den metthetsfølelsen som varer så lenge, deilig å slippe å tenke så mye på mat. Har slitt med maten hele livet, så det føles godt.

Har vært i ketose lenge, tar stiks jevnlig. Har ikke rast ned i vekt, men kjenner på klærne at det har skjedd litt i hvertfall. Har bestilt en haug med bøker på biblioteket, sånn at jeg kan lære mer og gjøre det skikkelig. Famler enda litt, angående fordeling av maten.

Kommer tilbake med resultat i morgen
Heia alle sammen her inne,dette skal vi klare!

Majanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 19:24   #64
Kjøttbolla
Juniormedlem
 
Kjøttbolla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 35
Kjøttbolla er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Gratulerer med dagen

Ny vekt i dag var 93,1. 400 gr ned denne uka. Ikke superfornøyd, men jeg er ikke så opptatt av hvor fort jeg går ned. Så lenge jeg går ned
Veit jeg har mange forbedringspunkter. Jeg er alt for dårlig til å drikke bla. Veit ikke hvor mye det har å si, men det hjelper vel ikke akkurat.

Ellers har vi kost oss med ostelasagne til middag og sjokoladefondant til dessert i dag. Helt himmelsk. Vil takke dere der ute som er så flike til å lage gode oppskrifter. Vi nyter godt av dere.

__________________
Kjøttbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 23:12   #65
Majanne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 15
Majanne er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg

Minus 2,5 kilo på 14 dager!

Fornøyd med det, så klart!
Gjennomførte dagen i dag helt uten problemer, har jo ikke lyst på noe jeg ikke skal spise!

Tenke på framover: lese masse bøker og få skikkelig oversikt over ting, drikke nok vann og begynne å trimme!!

Majanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 10:03   #66
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Maistarternes veietråd!

9. mai : 76,6 kg
18. mai: 74,4 kg

De to kg som er borte, mista jeg på noen få dager.
Hadde menstruasjon da jeg starta, så det er naturlig for meg å gå ned en kg etter mens.
Vekta stoppa opp for 5-6 dager siden.
Jeg har hatt utslag på stixen hver dag, jeg er i ketose.

Jeg drikker kaffe.
Skriver ikke ned hva jeg spiser hver dag, men teller karbohydrater.

Er det kaffen som gjør at jeg ikke går ned, tror dere, eller er det slik at man ikke mister vekta jevnt?
Det ser for meg ut som at jeg kun har mista vannet i kroppen, og at fettforbrenninga ikke er i gang, men det stemmer vel ikke så lenge det er utslag på ketolysestixen?

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 11:12   #67
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei fruen pa landet

det meste du har mistet til na er vann. Det kan ta opptil tre-fire uker for fettforbrenningen er optimal. Alle er ulike, sa dette er helt individuelt. Fortsett a spise riktig, og vei og mal deg en gang i uka, sa vil du snart se fremgang. Talmodighet er en dyd...

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 11:26   #68
Maleo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Maleo er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei allesammen!! er det plass til ei til?
startvekt 72 kg. ønsker gå ned 10, men skal ikke være urealistisk, så 66 kg er første mål prøver meg på lavkarbo fra idag

__________________


Maleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:09   #69
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Maistarternes veietråd!

Takk for tipset. =)

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:14   #70
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Minus 3,6 kg på 10 dager, og av det er 800 gram på 17.mai !!
Og tro meg - jeg spiste meg halvt i hjel i går........... Masse grillmat først, og så masse kake! - men alt var lovlig mat da :-)

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:05   #71
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei og hopp, alle maistartere!
Grattis med vekttap, både store og små tall. Det går nedover -stadig et skritt nærmere målet.
Hvordan gikk gårsdagen? Ingen is og kake?

Hadde egentlig veiedag i går, men første dag med mens - og opp 400 gram.
Idag var jeg plutselig 1,2 kg lettere enn i går og jeg kjenner at vannet har forlatt meg. Så ukens total er da 0,8 kg. Det er jeg fornøyd med. Matvekten har tatt kvelden så jeg må ta en del på øyemål, og det er jeg ikke så komfortabel med. Men det har nå gått greit likevel!
Ja, også 1,5 cm "smalere" rundt livet, da.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:35   #72
Gla`laksen
Nytt Medlem
 
Gla`laksen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Gla`laksen er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei hei, alle maistartere Ble det en sprekk i går? ikke fortvil, men start på ny frisk igjen, det er jo det en gjør på sikt som teller.
Selv har jeg vært i ketose en uke nå, og har gått ned 2,5 kilo, er fornøyd med det. Har lest at det er mest vann, så i boka at det er glukoselagreret som tømmes i begynnelsen og også er årsaken til vekttapet. Uansett er det en veldig inspirasjon å se kiloene rase av
I går spiste jeg sukkerfri gele med fløte på, reker og salat, kjøttdeig med løk, chili og mild tacosaus og er fortsatt i ketose, herlig.

Får ikke til å endre signaturen med tickerfactory akkurat nå, men men fikser det senere

__________________


Gla`laksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:51   #73
ashild
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 4
ashild er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Har gått ned 1 kg og er kjempefornøyd

__________________


ashild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:16   #74
imorgen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9
imorgen er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei alle sammen.
Jeg er ny her inne jeg også og har nå vært på kuren i en uke siden 11 mai og synes dette har gått veldig greit. Veide meg i dag og har gått ned 2,6 kilo. Er kjempefornøyd.

__________________



imorgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 07:49   #75
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Heisann,
hiver meg med her! Startet 10. mai, men da på ett lavkalori-program med lite karber... har aldri vært så sulten som de siste ukene, og hopper derfor glatt over til ketolyse.

Grunnen til at jeg ikke valgte ketolyse denne gangen er rett og slett fordi jeg ble så matlei forrige runde, men den utfordringen tar jeg på strak arm. Må bare bli litt mer kreativ

Veide 77,6 kg når jeg startet og 76, 4 denne uken her. Målet er 65 kg innen utgangen av august, da fyller jeg 30 år.

Blir spennende med veiing på mandag

Linn

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no