Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 14:24   #351
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

ENDELIG er jeg tilbake på 89 tallet der jeg begynte på min første pause som ettervært ble +10 kilo..sukk.. Men NÅ kan jeg endelig begynne å telle nedover=)=) Nå har jeg gått ned over 17 kilo! Jippi Nå er jeg glad =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:31   #352
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

ENDELIG er jeg tilbake på 89 tallet der jeg begynte på min første pause som ettervært ble +10 kilo..sukk.. Men NÅ kan jeg endelig begynne å telle nedover=)=) Nå har jeg gått ned over 17 kilo! Jippi Nå er jeg glad =)

Hurra! Gratulerer så mye

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:06   #353
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei!

Har vært stille fra meg siden oppstarten i midten av mars. Har hentet mye inspirasjon fra forumet, men har ikke vært flink å dele selv

I dag er det tre måneder siden jeg la om kostholdet. Tenkte jeg skulle skrive litt om mine erfaringer med ketolyse så langt.

Jeg var heldig som unngikk for mye ubehag ved overgangen til ketolyse. Antydning til hodepine de første dagene og litt søtsug var vel det eneste jeg kjente til. Veldig glad for at jeg har unngått dårlig ånde

For min del har overgangen til nytt kosthold gått over all forventning. Synes maten jeg spiser smaker mye bedre enn halvfabrikatene jeg tidligere pleide å bruke. Jeg har vært superstreng med meg selv. Har ikke brukt noe søtningsstoffer eller pepsi max (som jeg drakk hver dag før). Har heller ikke sprukket en eneste gang med maten. Har hatt to "planlagte" sprekk med alkohol (øl). Det har jeg merket med et byks på vekten, samt at nedgangen stoppet opp i tiden etterpå.

Har i løpet av disse tre månedene gått ned 9,5 kg (lagde ikke tickeren med en gang). Jeg trener en del styrke på treningssenter, så den reelle nedgangen er nok noe større (muskler veier mer enn fett). Føler at jeg har mye mer energi. Det er skyldes sikkert en kombinasjon av lettere kropp og bedre kosthold. Føler selv at blodsukkeret er mye mer stabilt enn før og opplever svært lite søtsug.

Mye av vektnedgangen har kommet den siste måneden, så jeg er supermotivert til å fortsette! Satser på å fortsette med ketolyse ihvertfall frem til september, så får jeg vurdere om jeg skal øke på karboene og kutte på fettet.

Jeg har veid meg med Wii fit stort sett hver dag. Det kan høres ekstremt ut, men mener selv at jeg greier å distansere meg fra tallene som kommer opp. Vet utmerket godt at vekten svinger mye på kort sikt, men at dersom jeg følger oppskriften så vil det lønne seg på sikt. Fordelen med å bruke Wii, er at jeg får opp utviklingen som en graf. Prøver å legge ved et bilde av tv-skjermen som viser utviklingen disse tre månedene. Hver strek bortover representerer et intervall på 2,5 kg.

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:51   #354
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Det høres ut som om du må ta et valg. Enten vil du være i ketose eller så vildu ikke. Tror ikke det er bra for kroppen å gå inn å ut av en ketose. Og jeg tror kroppen beskytter seg selv når du nå ike lenger går ned i vekt

Valget er tatt, jeg må tilbake i ren LCHF. Fungerer så mye bedre på det, må bare være flinkere til å hente motivasjon på nettet.
Har nå om dagen samlet en haug med oppskrifter på diverse matretter, som jeg har planer om å prøve meg på. Har også sett at dersom jeg skal spise is, så må det være kremis ala softis, en om dagen dersom jeg er streng ellers skal kunne gå bra. Så da håper jeg sommern blir litt lettere å takle. Jeg er dessverre altfor glad i is. Sjokolade klarer jeg meg fint uten, men is er hardt

  Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 02:07   #355
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av ram72, her.

Hei!

Har vært stille fra meg siden oppstarten i midten av mars. Har hentet mye inspirasjon fra forumet, men har ikke vært flink å dele selv

I dag er det tre måneder siden jeg la om kostholdet. Tenkte jeg skulle skrive litt om mine erfaringer med ketolyse så langt.

Jeg var heldig som unngikk for mye ubehag ved overgangen til ketolyse. Antydning til hodepine de første dagene og litt søtsug var vel det eneste jeg kjente til. Veldig glad for at jeg har unngått dårlig ånde

For min del har overgangen til nytt kosthold gått over all forventning. Synes maten jeg spiser smaker mye bedre enn halvfabrikatene jeg tidligere pleide å bruke. Jeg har vært superstreng med meg selv. Har ikke brukt noe søtningsstoffer eller pepsi max (som jeg drakk hver dag før). Har heller ikke sprukket en eneste gang med maten. Har hatt to "planlagte" sprekk med alkohol (øl). Det har jeg merket med et byks på vekten, samt at nedgangen stoppet opp i tiden etterpå.

Har i løpet av disse tre månedene gått ned 9,5 kg (lagde ikke tickeren med en gang). Jeg trener en del styrke på treningssenter, så den reelle nedgangen er nok noe større (muskler veier mer enn fett). Føler at jeg har mye mer energi. Det er skyldes sikkert en kombinasjon av lettere kropp og bedre kosthold. Føler selv at blodsukkeret er mye mer stabilt enn før og opplever svært lite søtsug.

Mye av vektnedgangen har kommet den siste måneden, så jeg er supermotivert til å fortsette! Satser på å fortsette med ketolyse ihvertfall frem til september, så får jeg vurdere om jeg skal øke på karboene og kutte på fettet.

Jeg har veid meg med Wii fit stort sett hver dag. Det kan høres ekstremt ut, men mener selv at jeg greier å distansere meg fra tallene som kommer opp. Vet utmerket godt at vekten svinger mye på kort sikt, men at dersom jeg følger oppskriften så vil det lønne seg på sikt. Fordelen med å bruke Wii, er at jeg får opp utviklingen som en graf. Prøver å legge ved et bilde av tv-skjermen som viser utviklingen disse tre månedene. Hver strek bortover representerer et intervall på 2,5 kg.


Du har vært kjempeflink =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 02:15   #356
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Aranel, her.

Valget er tatt, jeg må tilbake i ren LCHF. Fungerer så mye bedre på det, må bare være flinkere til å hente motivasjon på nettet.
Har nå om dagen samlet en haug med oppskrifter på diverse matretter, som jeg har planer om å prøve meg på. Har også sett at dersom jeg skal spise is, så må det være kremis ala softis, en om dagen dersom jeg er streng ellers skal kunne gå bra. Så da håper jeg sommern blir litt lettere å takle. Jeg er dessverre altfor glad i is. Sjokolade klarer jeg meg fint uten, men is er hardt

Hehe jeg syns du snakker litt i mot deg selv.. Du sier at du er motivert til å leve lavkarbo, men samtidig vil du spise is.. Er ikke mye av poenget med lavkarbo å prøve å miste søtbehovet? Hvorfor ikke kjøpe deg en ismaskin til 400kr på elkjøp og lag isen din selv? er fantastisk godt OG lavkarbo og lovlig..
Jeg stjal denne som et eksempel..
HJEMMELAGET LAVKARBO IS

Skrevet april 27, 2011 av lindaslilleverden
I går fikk jeg et tips fra Nina om hjemmelaget is, og det måtte jeg selvsagt prøve å lage. Særlig når det var så lite karbohydrater i hjemmelaget is.
Isen er kjempelett å lage og grunnoppskriften er som følger :
3 eggeplommer
2 – 3 spiseskjeer Sukrin
1 spiseskje vaniljepulver (eller 2 vaniljestenger)
3 dl kremfløte
Hva du har i isen din, er selvsagt opp til deg. Jeg brukte sjokolade nå første gangen, så får vi se hvordan den smaken blir. Men, du kan jo bruke bær, nøtter eller andre ting å smakssette isen med.
Revet mørk eller sukkerfri sjokolade (jeg brukte Freia sin Premium 70% sjokolade)
Inneholder 32 g karber pr. 100 gram. Jeg brukte halve platen til isen, så da blir det 16 karber med sjokoladen. Oppskriften er til 4 personer, så da blir det ikke mye karber pr. porsjon.
Fremgangsmåte :
Pisk eggeplommene sammen med sukrin til en ganske tykk eggedosis
Stivpisk kremfløten sammen med vaniljepulver/vaniljesukker
Når dette er gjort, vender du de to massene sammen med en slikkepott.
Rasp sjokoladen og ha den i blandingen
Ha isen over i en form som tåler å bli satt i frysen. Jeg brukte en gammel is boks, men om du bruker en skål e.l. uten lokk, så dekk både bunn og topp med plastfolie, så unngår du krystalisering på toppen.
Isen er serveringsklar etter 3-4 timer.


Jeg syns kanel is er kjempegodt! og kanel virker også forbrennende

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 11:14   #357
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Hehe jeg syns du snakker litt i mot deg selv.. Du sier at du er motivert til å leve lavkarbo, men samtidig vil du spise is.. Er ikke mye av poenget med lavkarbo å prøve å miste søtbehovet? Hvorfor ikke kjøpe deg en ismaskin til 400kr på elkjøp og lag isen din selv? er fantastisk godt OG lavkarbo og lovlig..

Nå er det ikke mer enn 15g karber i en softis, så om man spiser en halv plate sjokolade, eller tar seg en is i ny og ne i sommer burde jo ikke spille noen rolle.
Men tusen takk for oppskrift. Har laga is ett par ganger de siste ukene også.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 06:43   #358
Tempest
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 58
Tempest er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hmm - trudde eg skulle være ferdig med 90-tallet, men så vart det slektstreff og svigermors kaker istedenfor Jaja, tilbake i ketose og står på videre. Har nok tru på at dei neste 10 kg er tyngre enn dei første 10, men vekk skal dei! Om berre sommeren kunne komme og hjelpe til litt på aktivitetsnivået no, så går det nok rett veg etterkvart

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:20   #359
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Da er jeg tilbake i ketose, endelig! Ikke turt å gå på vekta enda, siden jeg er overbevist om at jeg har gått opp enda mer, men kanskje jeg tør etter helga. Vi får se

Lagde juksepotetsalat i går, den vil jeg anbefale dere å prøve. Veldig god. Jeg brukte denne oppskriften her.
Vurderer i helga å lage en blanding av den og denne her også, tror det kunne blitt veldig godt. Eventuelt ha i skinke (feks bogskinke) i juksepotetsalaten

  Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:37   #360
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Aranel, her.

Nå er det ikke mer enn 15g karber i en softis, så om man spiser en halv plate sjokolade, eller tar seg en is i ny og ne i sommer burde jo ikke spille noen rolle.
Men tusen takk for oppskrift. Har laga is ett par ganger de siste ukene også.

kos deg du=)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:08   #361
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg har ENDELIG klart det! er kommet en kilo ned fra fø jeg begynte på pausen min =) Så ny rekord med 18,5 kilo i minus! Jippi

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:16   #362
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Folk er i feriemodus her sjønner jeg..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:24   #363
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg er veldig i feriemodus! Har gått over til LCHF nå når jeg er hjemme i ferien - og det funker fint! Går ikke ned så mye, men holder i hvert fall vekta og det er viktigst for meg akkurat nå! Håper alle koser seg masse og at det blir mange lyse sommerkvelder på oss fremover

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 07:47   #364
hannedt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 76
hannedt er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hehe, jeg er i feriejobbmodus jeg, sitter og heller i meg kaffe i håp om å bli litt mer våken til jobb... :P Jeg går fremdeles godt ned i vekt, nå kan jeg snaaart juble for 10 kg ned! Cocosaen min begynner å bli tom, så jeg skal slenge inn en bestilling på iherb.com på kokosolje, mye billigere der selv etter frakt! Den tror jeg er vidundermiddel for vektnedgang, hver morgen så er det ihvertfall en teskje i kaffekoppen, gjerne to. Har hatt en del perioder der jeg har hatt verdens dårligste matlyst, da blir det gjerne kun en kopp kaffe til frokost, men jeg passer på å ha i litt ekstra fett. Får helle i meg resten av kaffen nå og løpe på jobb, håper dere som har ferie koser dere!

__________________


hannedt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 07:51   #365
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Her er det ikke ferie! fortsatt vanlig hverdag her men svært lite å oppdatere om. Har hoppet av ketolyse, så nå finteller jeg kalorier og karber i stedenfor, og da har vekta endelig begynt å rast igjen!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 18:34   #366
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Her er det ikke ferie! fortsatt vanlig hverdag her men svært lite å oppdatere om. Har hoppet av ketolyse, så nå finteller jeg kalorier og karber i stedenfor, og da har vekta endelig begynt å rast igjen!

bra!

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 08:43   #367
AneAne
Medlem
 
AneAne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 56
AneAne er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei! Jeg stakk bare innom for å høre om noen av dere var på igjen og tilbake til ketolyse! Jeg har hatt en litt for laaaang ferie, selv om det var utrolig deilig! Men nå er jeg tilbake og har vært det i 2-3 uker

Håper alle har en fin høst!

__________________

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 13:53   #368
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

jeg begynner i morgen =) igjen ..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no