Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pizzabunn med bakemiks

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-13, 17:30   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Pizzabunn med bakemiks

Hei

Jeg har kjøpt Bakemiks fra ketolyse. Er det noen som har erfaring fra pizzabunnen her? Jeg har søkt meg grønn her inne men finner ikke tråder på dette jeg...

Jeg trenger å lage en pizza idag - og håper denne smaker bra! Siden jeg har noen skeptiske kompiser her

Hvis noen har noe å si så blir jeg glad

NB: Jeg klarer ikke pizza med mandelmel.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 18:20   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Nei, jeg syns den bunnen var skikkelig fæl
Vi spiste bare pizzafyllet den gangen.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 18:38   #3
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Enig med Gerd der

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 19:05   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Om du ikke likte den med mandelmel, så skal det godt gjøres at du synes den blir bedre med bakemiks.

Lavkarbopizza vil aldri smake vanlig pizza. Uansett hvor mye noen skyter av en oppskrift.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 19:48   #5
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Hei

Jeg har kjøpt Bakemiks fra ketolyse. Er det noen som har erfaring fra pizzabunnen her? Jeg har søkt meg grønn her inne men finner ikke tråder på dette jeg...

Jeg trenger å lage en pizza idag - og håper denne smaker bra! Siden jeg har noen skeptiske kompiser her

Hvis noen har noe å si så blir jeg glad

NB: Jeg klarer ikke pizza med mandelmel.

Vet det ikke hjelper deg i kveld. Men jeg bruker å kjøpe ferdig pizzabunn fra spisdegslank.no og de er helt ok. Men som vanlig pizzabunn får en vel aldri...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 20:19   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Jeg brukte oopsies som pizzabunn, lagde små porsjonspizzaer da. Funket helt fint det. De må jo stekes på forhånd da, men om man har noen liggende i fryseren så tiner de jo på et blunk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 22:40   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Jeg laget pizzabunn av bakemiksen som blei helt fin. Jeg bare pimpet den litt med ett egg og ca 100 gram raspet ost oppi. Den blei faktisk spist opp av ikke lavkarbo folk og ingen sa noe negativt om det og alle var overrasket over at den var lavkarbo. Så det kan funke

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 14:25   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Denne er knall, men blir lett svart i kantene: http://minlavkarbomat.blogspot.no/20...pizzabunn.html

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 15:46   #9
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Her bruker vi tortillalefser (de tynne) som pizzabunn. Det fungerer, og det gir færre karber enn andre pizzabunner. Her i huset skal pizzabunner være syltynne. Jeg har prøvd tortillalefsene til bloggen Mat for sjelen, og de var gode til taco. Har ikke prøvd dem til pizza (det må vi gjøre i påsken..). Tror de kanskje var med mandelmel, så da er jo du like langt, om du ikke evt erstatter det med kokosmel.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 16:17   #10
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Ja nå ble det jo at eg laget den da. Men god? Nei ikke noe særlig.
Heldigvis masse godt pizzafyll og ost ble det helt greit. Men det ble høykarbo på de andre!

Hva skal jeg bruke den bakemixen til da?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:26   #11
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Ble stående til slutt, bakemiksen hos oss, vi ble ikke særlig imponert over smaken. Fungerer vel så greit med mandelmel, kokosmel ol, i endel oppskrifter bytter man ut melet med kremost også, savner ikke miksen må jeg si-men det er nå meg daDu kan sikker smelle sammen noen vafler e.l for å bruke den opp?

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 22:05   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Jeg brukte opp min på vafler til slutt, det sto en oppskrift på min boks. Jeg har kjøpt en boks på 3 år.. Holder med fiberhusk, mandelmel og kokosmel her også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 23:09   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Eg syns denne botnen er kjempegod, med ketolyse bakemiks

Det er denne og oppnedpizzaen med berre egg og ost eg brukar mest.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 08:34   #14
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Jeg endte opp med å kaste bakemiksen, ikke noe god smak i den!

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 10:51   #15
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien
Talking

Sv: Pizzabunn med bakemiks

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Hei

Jeg har kjøpt Bakemiks fra ketolyse. Er det noen som har erfaring fra pizzabunnen her? Jeg har søkt meg grønn her inne men finner ikke tråder på dette jeg...

Jeg trenger å lage en pizza idag - og håper denne smaker bra! Siden jeg har noen skeptiske kompiser her

Hvis noen har noe å si så blir jeg glad

NB: Jeg klarer ikke pizza med mandelmel.


Jeg bruker soyaproteinpulver (ketolyse) som jeg kjøper på Helsekosten (eller på iherb). Tar utgangspunkt i oppskriften på boksen, men har lagt til et par ting.

3 egg
1 ss rapsolje
1 ss oregano
1/2 ts salt
1 1/2 dl soyaproteinpulver
2 gode ss philadelfia-ost (eller revet vanlig ost)
1 ts bakepulver

En må passe på å ikke forsteke/ettersteke (200 grader) for lenge for da blir bunnen svært tørr, jeg foretrekker denne likevel foran mange andre bunner. Sikkert mest fordi jeg ikke får vondt i magen og pizzaen metter veldig godt. En trenger ikke spise så mye som tidligere og det er jo trefjerdedeler av poenget i grunnen.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakemiks csusegg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 14-10-10 18:34
Bakemiks? Fungirl Ketolysekuren 3 02-06-08 22:23
Ziggylapper med bakemiks? anneca Ketolysekuren 5 15-11-07 10:11
Bakemiks Robyn Ketolysekuren 2 26-07-07 19:03
Bakemiks Torkil Ketolysekuren 54 19-07-06 17:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no