Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Medisterkjøttkaker

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-08, 13:15   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Medisterkjøttkaker

Medisterkjøttkaker

1 kilo medisterfarse (eller deig) Jeg brukte farse
750g kjøtteig
2 ts salt
2 egg
2dl usøtet soyamelk (Kan bruke fløte også)
ca 1dl soyaolje
ca 1ts revet muskat
ca 1,5ts malt ingefær
ca 1/2ts spisskummin
ca 1ts grillkrydder
ca 2 ts pepper

Kjør farsen og kjøttdeigen seig sammen med saltet
Spe med egg og soyamelk
Ha i krydderet.

Blandes godt. Deigen skal være klissete, men passe fast. Formes til kjøttkaker med en ss. dyppet i kaldt vann.

Stekes i godt med smør i stekepanna.

Jeg fikk ca 28 passe store kjøttkaker ut av denne deigen. Det blir ca 1,9 karbe pr kake. ( Regner 50 karber på farsen og 3 på resten (egg og krydder))

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:53   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Medisterkjøttkaker

Husker ikke om det er farse eller deig som er utspedd med mel/potetmel til max 6g karbohydrat pr 100g.
men hvor får du kjøpt det?????
her i Molde kan Meny lage det, men da må jeg bestille 20kg i slengen.
Gilde produserer ikke medister farse-deig her på Vestlandet. Og ingen av de andre levere det heller. Bare til jul, men det er jo ei stund til.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag
Og GRATULERER til alle damer i dag.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:26   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Medisterkjøttkaker

Medisterarse er spedd og lett å få tak i. Jeg kjøpte frossen 500g pakker på rema. Ellers så har både meny og spar fersk farse
Medisterdeig er bare kjøtt og fett og krydder, og som du sier vanskelig å få tak i... Her i "oladalen" hadde de ikke tatt inn til jul engang

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 15:54   #4
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Medisterkjøttkaker

Får prøve på Rema da. meny i Molde kan ikke skaffe, men de kan lage det.
Takk for det, og ha en super dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:42   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Medisterkjøttkaker

Jeg fant medisterdeig i dag på Ultra i Stavanger. Gleder meg til å lage medisterkjøttkaker for første gang.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøttkaker, medisterkjøttkaker


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no