Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Melkeprodukter som partystopper

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-11, 09:35   #1
imsdal
Juniormedlem
 
imsdal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 32
imsdal er på en erverdig vei

Melkeprodukter som partystopper

Når dere snakker om at dere kutter ut melkeprodukter mener dere da også smør og ost? -eller mener dere melkeprodukter det er karber i som youghurt, fløte, cf osv.? Har skjønt at det er noe med melkesukkeret som kan være en stopper for vektnedganagen, men hvor blir melkesukkeret av i f.eks ost hvor det ikke er karber?

__________________

imsdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:39   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Melkeprodukter som partystopper.

Med melkeprodukter mener nok de fleste fløte, rømme, CF, osv. Ofte er det fløten som kan være problemet!
Dog har Hexeberg funnet ut at vanlig gulost(norvegia etc) av en eller annen grunn kan være en kraftig partystopper for noen! Et par uker uten ost og man finner fort ut om det gjelder en selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 11:53   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Melkeprodukter som partystopper

Ost inneholder ikke melkesukker,altså hvitost, da det er mysen som inneholder det( når man lager har man i løpe, som skille mjølka i ostemasse og myse, mysen koker man brunost av).

Jeg har en teori om at de som reagerer på ost som vektstopper kanskje generelt reagerer på melkeprotein. Jeg merker feks at jeg faktisk blir veik av å spise hvitost og nesten slik jeg reagerer på gluten, altså slapp og borte i en tåke. Jeg reagerer ikke kraftig på melk, men jeg kommer til å prøve noen uker uten om vi skal teste ut det på en av ungene( som jeg mistenker reagerer på gluten, melk og soya) både for å støtte barnet OG fordi jeg har hatt en mistanke om at jeg reagerer på mere enn melkesukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:11   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Melkeprodukter som partystopper

Melkeprodukter inneholder jo hormoner som er der nettopp for at kalven skal få lyst på mer, og legge på seg godt med fett. Kan jo tenkes at disse hormonene påvirker oss også? Det er bare en teori altså, jeg har ikke lest noen studier som påviser dette.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:18   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Melkeprodukter som partystopper

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Melkeprodukter inneholder jo hormoner som er der nettopp for at kalven skal få lyst på mer, og legge på seg godt med fett. Kan jo tenkes at disse hormonene påvirker oss også? Det er bare en teori altså, jeg har ikke lest noen studier som påviser dette.

Det er vel kun råmelken som produseres rett etter at en ku har kalvet som inneholder mengder av disse hormonene, men det er jo et slags paradoks at vi bruker mye av den maten som er produsert spesielt for et "barn" i vekst!
Vår astma/allergi/barnelege var svært streng på at mine barn IKKE skulle få melk som drikke. Melken var til kalven, ikke menneskebarn som bare ble slimete i halsen og disponert for astma/ørebetennelse osv, var hans mening!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:50   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Melkeprodukter som partystopper

Mener å ha lest at enkelte av stoffene som kun finnes i ubetydelige mengder i melk, blir mer konsentrert i osteprodukter. Kaseinmorfinen er det jeg kommer på i farta, naturlig opiat som blir frigitt under fordøyelsen av ost spesielt, som mange reagerer negativt på. Er en studie som sier at folk som blir gitt opiatblokkerende medisiner, får mindre lyst på ost - vet dog ikke hvor seriøs denne studien var, eller om dette i den fjerneste fantasi kan ha noe påvirkning på vekta (kanskje for oss ostejunkier?)

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 15:36   #7
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Melkeprodukter som partystopper

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Melkeprodukter inneholder jo hormoner som er der nettopp for at kalven skal få lyst på mer, og legge på seg godt med fett. Kan jo tenkes at disse hormonene påvirker oss også? Det er bare en teori altså, jeg har ikke lest noen studier som påviser dette.

Hehe ingen dum teori.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystopper? Perleblomsten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 24-04-11 22:47
Hva er DIN partystopper? annama Lavkarbo generelt 49 11-03-11 09:04
Blomkål, partystopper? wevi Ketolysekuren 19 30-01-11 13:33
Partystopper? Vimpane Ketolysekuren 2 04-02-09 01:49
Smør- Partystopper? supha Ketolysekuren 12 23-03-08 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no