Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Informasjon om endringer som kommer

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-08, 10:47   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Arrow

Informasjon om endringer som kommer

Noen av dere har sikkert fått med dere en del drama her inne i det siste. Vi har ikke kunnet svare for dette offentlig fordi disse sakene har involvert private blogger, tidligere konflikter og kommunikasjon via privat melding. Kjernen i problemstillingen har vært at enkelte forumbrukere ikke har klart å rette seg etter de føringer vi i forumledelsen har gitt. Dette har vært veldig slitsomt for oss fordi vi grunnet (selvpålagt) taushetsplikt ikke har kunnet svare helt åpent på de mer eller mindre innpakkede anklager som gjentatte ganger blir rettet mot oss.

1. Forumreglene. Så den første endringen som kommer vil være en revisjon av forumreglene. Vi har hele tiden hatt liberale regler med stort rom for både det ene og det andre, det vil nå bli endret. For majoriteten av dere vil ikke denne endringen bety noe som helst.

2. Prikkbelastningssystem (ala førerkortet). Vi vil ta i bruk et nytt moderatorverktøy, vi har brukt det ved et par anledninger før men nå skal det bli mer vanlig. Dette fungerer slik at moderator kan gi advarsel eller prikker for diverse overtramp, verktøyet vil i hovedsak bli brukt i de tilfeller der enkelt tilsnakk fra moderator ikke viser seg å ha effekt. Om en bruker pådrar seg et visst antall prikker innenfor et tidsrom vil denne automatisk bli utestengt for en periode. Mer informasjon om dette legges ut før systemet blir aktivt tatt i bruk. Igjen, så er dette noe majoriteten av dere ikke vil se noe til.

3. Bloggene. Her vil der komme endel retningslinjer og føringer på hvilken aktivitet som skal foregå der, og hvilke som skal foregå i forumet. Etter den siste tids hendelser, veier vi litt for og i mot om vi fortsatt skal tilby private blogger. Om de kommende retningslinjene blir respektert så vil tilbudet om private blogger bli oppretthold.

4. Forumet. Vi vil foreta en del opprydding i underfora og struktur. Noen vil bli slått sammen, og noen nye vil komme til. Vi vil også regulere tilgangen til enkelte områder. Vi vil også rydde i tråder, det vil føre til at innleggstallet som vises i profilen vil bli redusert for de fleste av oss.

Disse endringene vil bli gjort i løpet av de neste ukene.

Målet med disse endringene er å fokusere forumaktiviteten rundt det som er tema her på lavkarbo.no, samt frigjøre tid og energi til videreutvikling av sidene.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 11:05   #2
Gamlemor
Medlem
 
Gamlemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 56
Innlegg: 281
Gamlemor er en juvelGamlemor er en juvelGamlemor er en juvel

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Jeg har ikke snøring på hva som har skjedd, men vil bare si at jeg synes dette er et flott forum!
Dere gjør en veldig bra jobb, dere som driver det.
Stå på!

__________________


Gamlemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:49   #3
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Hvis det blir slik at det blir slutt på private blogger, så får man tid til å slette den? Den legges ikke åpen?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:54   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Nei, ingenting som er lukket vil endret til åpent, det kan bare hende at det ikke blir mulighet til å opprette NYE lukkede blogger. Men det er egentlig å foregripe begivenhetenes gang. Det er ikke sikkert det blir endring.... Se punkt 3

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:49   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av Gamlemor, her.

Jeg har ikke snøring på hva som har skjedd, men vil bare si at jeg synes dette er et flott forum!
Dere gjør en veldig bra jobb, dere som driver det.
Stå på!

Signerer denne jeg. Er ikke så veldig aktiv her inne om dagen (har derfor ikke fått med meg noen ting, men er vel mest glad for det), men synes alltid det er flott å dumpe innom. Er derfor glad forumet eksisterer og glad for de bekjentskaper jeg har her inne.

Dere gjør en super duper jobb.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:22   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Signerer Mum...

JEg syns dere gjør en suveren jobb, og ser på det som en selvfølge å overholde de reglene som er satt opp. Når det ikke skjer, syns jeg det er bra at det får konsekvenser (selv om jeg ikkehelt har fått med meg hva dette dreier seg om)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 19:49   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi vil også rydde i tråder, det vil føre til at innleggstallet som vises i profilen vil bli redusert for de fleste av oss.

Hva slags innlegg er det som slettes? Eller er det bare flytting som gjøres?

Altså, hva er prinsippene for ryddingen?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:45   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva slags innlegg er det som slettes? Eller er det bare flytting som gjøres?

Altså, hva er prinsippene for ryddingen?

Prinsippet er å gjøre det mer ryddig, lettere å finne informasjon.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:16   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Prinsippet er å gjøre det mer ryddig, lettere å finne informasjon.

Skjønner det , men jeg tenkte mer på hvordan ryddingen utføres - hva er det som blir borte, flyttes det evt bare over til småprat? Tar man vekk haler på oppskrifter, morsomme kommentarer og slikt, eller hva? Debattinnlegg, informasjon som ikke er strengt lavkarbo?


Sist redigert av Huldr : 31-01-08 kl 22:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 23:07   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Skjønner det , men jeg tenkte mer på hvordan ryddingen utføres - hva er det som blir borte, flyttes det evt bare over til småprat? Tar man vekk haler på oppskrifter, morsomme kommentarer og slikt, eller hva? Debattinnlegg, informasjon som ikke er strengt lavkarbo?

Jeg tror ikke noen kommer til å savne noe.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 23:49   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg tror ikke noen kommer til å savne noe.

Ja ja, får vel si meg fornøyd med det svaret da ... Og resultatet blir sikkert bra

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 18:57   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Regner med at det har forsvunnet/forsvinner en del unødvendig pjatt, småprat, testing etc. fra gamle tråder uten informasjonsverdi som ingen husker lenger allikevel.......

Akkurat som å ha en husopprydning.... trengs av og til det

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 22:00   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Informasjon om endringer som kommer

Takk, Nille

Det var bare dette som fikk meg til å lure litt:

Sitat:

fokusere forumaktiviteten rundt det som er tema her på lavkarbo.no

Tenkte på om det da ville bli borte mye annen nyttig informasjon ... men skjønner at det ikke blir sånn da .

Ellers koser jeg meg med å lese gamle tråder innimellom, synes det er mye som er koselig og morsomt (og informativt) å lese om igjen. Men det er klart, det er helt sikkert mye som ikke trenger være der også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no