Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-09, 22:23   #1
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp!

Hei alle sammen!

Jeg har tidligere gått ned endel kilo på ketolyse dietten. Den funket bra på meg, men jeg ble veldig kvalm av all den fete maten. Savnet grønnsaker og bittelitt frukt.

Nå velger jeg å kjøre en sund lavkarbo livsstil, men har 1 problem:
Jeg reiser nesten annenhver uke, og bor da på diverse hotell. Der er det litt hipp som happ med utvalg på mat, og når jeg i tillegg er på jobben lenge i løpet av en dag, bestiller de ofte junk til middag osv.

Hva kan jeg gjøre for å evt ha med meg mat på slike reiser?
Tips til mellommåltider det er enkelt å ha med i koffert?
Finnes det noen supper som er ok for lavkarbo, da helst posesupper?
( i tilfelle berger jeg lenge på suppe)

På kveldene spiser vi ofte på restaurant, så da berger jeg med å velge noe sundt. Og frokosten har som regel egg og bacon.

Men.. kan noen hjelpe med lunsjen og mellommåltider?

Blir veldig glad for svar her. Motivasjon er alfa omega

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:42   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp!

Hmm, dette er faktisk ganske vanskelig. Reiser du med fly ? Reiser du utenlands ? Dersom ikke kan du jo faktisk redde deg inn med feks nøtter, lavkarbobrød, div som kan være med i bagasjen i norge. Men det er faktisk vanskelig, man merker hvor mye karbo det er i vanlig mat og hvordan det er vanskelig å få nok fett og god og sunn mat.
Tror du rett og slett må få kommet deg i en butikk eller ha med deg mat. Få alternativer. Nøtter og vann edder meg mange ganger.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 22:53   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp!

Jeg er litt usikker på hvordan du gjorde dette før (sikker op det ikke var skaldemann du brukte?) siden du ikke spiste mye grønnsaker. Jeg spiser dunger med grønnsaker over jorden på ketolyse.

Jeg reiser ofte. Man kan få tak i salater over alt, i salatbarene er det ofte olivenolje. Skinkeboks, tunfisk, spam, andre proteiner på boks, de går fint i kofferten! Tube med majo. De fleste hoteller har egg og bacon til frokost. Miksen til eggerøren er som regel uten melk, men med vann i.
Middag på restaurant? Si ifra, kokken får det til. Biff eller fisk med grønnsaker er alltid en god start

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 09:41   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp!

Når jeg har vært ute å reist har det vanskeligste vært å få inn nok fett. Med nok fett blir jeg så mett at jeg ikke trenger mer enn to måltider til dagen. Du kan f.eks. ta med små smørpakker og smelte på middagen. (Jeg har gjort det og følt meg litt flau). Cocosasjokolader og baconcrisp har også vært et alternativ for meg. Når du kjøper salater, kan man som regel ta på olje. Hvis du finner noen gode fettkilder til reisebruk, så vil jeg gjerne høre om det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med lavkarbo som livsstil ... Hannehk Ketolysekuren 6 18-07-08 16:53
Hva er et must når man skal starte ketolysekur? tullann Ketolysekuren 3 01-08-07 22:33
Kanskje man skal starte igjen Seigdama Ketolysekuren 6 25-06-07 17:32
Hjelp jeg skal lage kake ... lavkarbo Melania Kake/dessert og snacks 24 16-05-06 23:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no