Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Fase 2, hvordan går det?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-09, 18:36   #1
Lavapia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 22
Lavapia er på en erverdig vei
Smile

Fase 2, hvordan går det?

Heisann alle sammen.
Synes det er så stille her inne på SB. Er det ingen som er kommet ut i fase 2 som vil dele med oss andre hvordan det går? Jeg har holdt på nå i noen uker,å jeg synes det går veldig bra. Skulle jo ønske at jeg gikk kjempe fort ned i vekt,er jo så himla utolmodig. hihi. Har tatt av 10 kg nå,så det er jo bra.....Men kom nå med derer historier.....

__________________
Førstegangs SB
Lavapia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:14   #2
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2,hvordan går det???

Jeg veier meg ikke, måler meg ikke og spiser sånn halvveis etter planen. Har rett og slett ikke tid til å slanke meg aktivt før etter de neste to ukene. Dessuten prøver jeg veldig å fokusere på at kiloene skal gå av fordi jeg spiser riktig mat, ikke fordi jeg slanker meg. Betyr det en kilo på seks uker, så gjør det det. Så da skal det ta tid også

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:50   #3
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fase 2, hvordan går det?

Hei
Jeg holdt på med min variant av fase 1 i 3 uker, og gikk ned 3 kg. Nå har jeg begynt å spise litt mer karbohydrater, som rugsprø og litt frukt, og har gått opp 600-700 gram.

Jeg spiste nok litt for lite på slutten av fase 1, mistet matlysten. Ble svimmel og litt utafor meg selv. Har det bedre med meg selv nå når jeg spiser litt mer. Og da får jeg bare ta de grammene jeg har gått opp på kjøpet.

I går skeiet jeg faktisk ut med potetgull og sjokoladeis, ikke store mengder, men litte grann, og det var kjempedeilig.

Jeg klarer nok ikke (vil ikke) leve resten av livet uten f.eks potetgull, sjokolade eller en is. Spiser ikke mye eller ofte, men det er godt med en håndfull innimellom.

Jeg er ikke så veldig overvektig, ligger og vaker såvidt under grensen på BMI 25. Skulle gjerne gått ned noen kg til, men jeg får ta det over litt tid.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:12   #4
Lavapia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 22
Lavapia er på en erverdig vei

Sv: Fase 2, hvordan går det?

Hei å hopp.
Vi må jo spise å leve slik at vi koser oss,samtidig som vi skal kunne spise sunt. Jeg er opptatt av at man skal tillate seg selv å skeie ut innimellom,men ikke hver dag. Jeg ønsker å lære meg å leve sunnere,så dette er en fantastisk diett for meg. Jeg har og lagt på meg ett kilo,men spiste normalt etter fase 2,å det forsvant igjen,deretter har det gått sagte nedover.......
Jeg veier og måler meg,for når jeg har dårlige perioder å føler jeg har lagt på meg,er det veldig oppmuntrende å gå på vekta å se at man heller har stått stille eller gått ned. Man kan jo å i perioder stå stille på vekta,men minske i cm alikavell:-)
Ønsker alle sammen lykke til i allefall.

__________________
Førstegangs SB
Lavapia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:30   #5
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2, hvordan går det?

Det som er fint med SB er at det er rom for å leve. For tiden har jeg tidenes stress på universitetet og vanligvis betyr det tonn med sjokolade for å overleve. Nå har jeg funnet ut at fettfri, sukkerfri yoghurtis fra yoghurtland rett ved biblioteket er en supert alternativ. Jeg får dekket frustrasjonsbehovet og 100 gram gir knapt 100 kcal,

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:26   #6
Lavapia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 22
Lavapia er på en erverdig vei
Smile

Sv: Fase 2, hvordan går det?

Ja det er sant som du sier,det er en diett med rom for mye godt:-))
Men så flott du har funne deg en is som du med god samvittighet kan unne deg. Jeg er og student med uke samlinger på universitet,og der er mye fristelser,men heldigvis har vi salat bar hver dag,det er jo bare supert:-))

__________________
Førstegangs SB
Lavapia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 00:05   #7
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2, hvordan går det?

Opprinnelig lagt inn av trhugo@online.no, her.

Ja det er sant som du sier,det er en diett med rom for mye godt:-))
Men så flott du har funne deg en is som du med god samvittighet kan unne deg. Jeg er og student med uke samlinger på universitet,og der er mye fristelser,men heldigvis har vi salat bar hver dag,det er jo bare supert:-))

Fettfri, sukkerfri yoghurtis blir jo akkurat som den vanlige fettfrie, sukkerfrie yoghurten jeg spiser - bare kald Lenge leve USA - yoghurtis har de iallefall!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fase 2 Enid Eurodiett 4 21-06-07 00:03
Fase 3 Fedonisten Eurodiett 5 06-03-05 23:37
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no