Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte.

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-05, 12:01   #1
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Smile

Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte.

Jeg har en del erfaring med både høyt og lavt stoffskifte. Tenkte jeg kunne legge det ut her, i tilfelle det kan hjelpe andre eller være av interesse.

Jeg har knutestruma, og hadde derfor høyt stoffskifte tidligere. Mitt TSH lå da på 0,01 og FT4 på 17,5. (Normalen er TSH 0,4-5,5 og FT4 11-26). Det var ikke så veldig høyt, så jeg hadde ingen plager, men det ble sjekket pga en abort jeg hadde. Høyt stoffskifte kan nemlig øke sjansen for abort. For et år siden fikk jeg behandling med radioaktiv stråling for å krympe skjoldbruskkjertelen og få bort noen av svulstene (knutene), og da ble stoffskiftet mitt for lavt. Siden da har jeg gått på Levaxin (tyroksin) for å oppjustere det til et normalt nivå. Verdiene mine nå er TSH 1,47 og FT4 14,4. Det er spesialisten jeg går hos fornøyd med.

Jeg har gått hos stoffskiftespesialist noen år, vært gjennom et svangerskap nettopp og har lest og hørt en del om stoffskifteproblematikk. Hvis noen lurer på noe, kan jeg forsøke å svare så godt jeg kan. Er ingen ekspert, da, men vet en del likevel.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no