Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Inne og snuser på Skaldeman

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 13:15   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Inne og snuser på Skaldeman

Har gått på ketolyse i 1,5 måneder, men føler at jeg ikke får det til.Går opp og ned i ett. Så lurer på om jeg skal prøve Skaldeman. Har lånt boka,og lest introduksjonen foreløbig.
Er 124 kilo nå, så skal ned 30 helst 50. Vil gjerne høre fra dere andre som går på Skaldeman og skal ned en del.Gjerne om du har erfaring på Ketolyse vs Skaldeman.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:19   #2
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

hei
Jeg har også gått på ketolyse i ca 6 uker nå med samme resultat som deg. Jeg har gått ned 2 kg opp 0,5 kg, ned 0,1 kg opp 0,3 kg litt ned så opp og ligger nå fattige 0,2 kg under det jeg var da jeg begynte!!
Føler meg helt fortvilet da jeg har fulgt boken til punkt og prikke, blir enda mer irritert da boken lover raskt og stort vekttap jeg har derfor bestemt meg for å prøve Skaldeman fra og med i dag for se om dette virker bedre på meg. Har lest noen plasser at han ikke mener det er nødvendig å trene for å gå ned i vekt, men jeg er avhengig av å trene 3-4 dager i uken. Vil dette ha negativ påvirkning på vektnedgangen eller vil det på sikt lønne seg?

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:22   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg aner ikke, men mener å ha lest at det kan sakke ned litt, spørs jo på hva slags trening det er da, selvfølgelig.
Jeg trener ikke. Denne uka gikk jeg 1,5 svisj opp, og 1 ned igjen, så ettelleranner er rart iaffal. Tror rett og slett det må hardere lut til på meg.....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:26   #4
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

jeg begynte på skaldemann for 3 dager siden, så jeg har ikke så stor erfaring, bare vil is at jeg trives mer på denne , mindre styr med mat, trenger ikke tenke på hva jeg skal spise, spiser kjøttkaker med graddost inni, graddosten er d ingen karber i..og drikker eggemelk med kakao i til frokost, har rast ned i vekt disse dagene nesten 2 kg....

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:06   #5
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

jeg begynte på skaldemann for 3 dager siden, så jeg har ikke så stor erfaring, bare vil is at jeg trives mer på denne , mindre styr med mat, trenger ikke tenke på hva jeg skal spise, spiser kjøttkaker med graddost inni, graddosten er d ingen karber i..og drikker eggemelk med kakao i til frokost, har rast ned i vekt disse dagene nesten 2 kg....

oooo du frister meg hva er egentlig den eggmelkgreia?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:13   #6
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

OJ! Det er kjempeflott, håper bare jeg selv også får litt vektnedgang nå
Venter på boken GI null, bestillte den i gårkveld da jeg kjente at nok er nok, jeg må prøve å finne en løsning.. Er jo utrolig kjedlig å ikke gå ned noe, samtidig som at bedreviterne får rett! Jeg er den type person som aldri har vært slank, alltid vært stor, og kjenner det regelrett koker inni meg når tynne mennesker kommenterer at lavkarbo er ikke sunt, "man må spise riktig og sunn mat, litt av alt og mye trening, det er det som skal til for å gå ned i vekt"! Hva vet vel de om det de som alltid har vært tynne og som aldri har hatt dette problemet? Grr!

Hva med å gå tur/sakte jogging? Har hund som jeg selvfølgelig må lufte, men også et dyrt treningsabonomang som min kjære mor betaler mot at jeg drar dit 3 ganger i uken.. hehe får gå på tredemøllen da?

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:16   #7
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

oooo du frister meg hva er egentlig den eggmelkgreia?

jeg blander den litt annerledes enn hva den egentlig skal for å få i meg nok fett
50 gram smør,bruker usalta, 1 egg eller 2 , miks dette i mikseren til det blir en rar gugge, så tar jeg oppi 4 gram kakao og en liten matskje sukrin og halvannen dl kokende vann, miks godt...er mett flerne timer, spiste nettopp et par kjøttkaker, første måltid siden frokost....

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:17   #8
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

OJ! Det er kjempeflott, håper bare jeg selv også får litt vektnedgang nå
Venter på boken GI null, bestillte den i gårkveld da jeg kjente at nok er nok, jeg må prøve å finne en løsning.. Er jo utrolig kjedlig å ikke gå ned noe, samtidig som at bedreviterne får rett! Jeg er den type person som aldri har vært slank, alltid vært stor, og kjenner det regelrett koker inni meg når tynne mennesker kommenterer at lavkarbo er ikke sunt, "man må spise riktig og sunn mat, litt av alt og mye trening, det er det som skal til for å gå ned i vekt"! Hva vet vel de om det de som alltid har vært tynne og som aldri har hatt dette problemet? Grr!

Hva med å gå tur/sakte jogging? Har hund som jeg selvfølgelig må lufte, men også et dyrt treningsabonomang som min kjære mor betaler mot at jeg drar dit 3 ganger i uken.. hehe får gå på tredemøllen da?


jeg trener 3 ganger i uka, er bare andre uka da hehe sist uke gikk jeg opp 200 gram etter trening, men denne uka har jeg bare gått ned...har trent mest styrke for jeg får det litt forsiktig med kondisjonen min hehehe

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:20   #9
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Da får jeg bare prøve meg frem Skal ut å gå tur nå, går en runde som tar ca 2,5 - 3 timer i raskt tempo!
Tenkte jeg skulle veie meg i morgen for å se om jeg går ned på denne måten!

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 18:51   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

jeg blander den litt annerledes enn hva den egentlig skal for å få i meg nok fett
50 gram smør,bruker usalta, 1 egg eller 2 , miks dette i mikseren til det blir en rar gugge, så tar jeg oppi 4 gram kakao og en liten matskje sukrin og halvannen dl kokende vann, miks godt...er mett flerne timer, spiste nettopp et par kjøttkaker, første måltid siden frokost....

Du, hvor mye er 4 gram? Har ikke så fin-innstilt vekt, altså. Og en liten matskje - er det en teskje?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 19:03   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Forstår godt din frustrasjon, hva med å følge en enkel egenkomponert LCHF filosofi? Lag deg en meny som du skal følge i en uke, etter et meget enkelt utgangspunkt. Kun ren mat. Jo enklere jo bedre, så kan du utvide med mer avansert mat etterhvert som du får det inn i fingrene og det har løsnet for deg. Det viktigste er jo at du IKKE stresser, stress kan hindre vektnedgang, dette er jo ikke en kur, men en livsstil. Du må jo tenke litt også på hvilke type spiser du er. Liker du frokoster? Om ikke da er eggemelk med smør eller cocosa med kaffe eller kakao noe for deg, det gir masse energi og metter lenge. ( klikk deg inn på linken under, så ser du oppskrift på hvordan jeg lager eggemelk) Liker du frokost, start med egg og bacon eller 2 kokte egg med smør, osv,osv.... Viktig at du føler deg vel. Kjenn godt etter om du er sulten eller bare fysen på noe. Så går det seg nok til for deg også.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 19:04   #12
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Du, hvor mye er 4 gram? Har ikke så fin-innstilt vekt, altså. Og en liten matskje - er det en teskje?

Ca 1 ts er 4 gram. På min vekt er 5 gr kakao ca 1 ts

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:58   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

hei
Har lest noen plasser at han ikke mener det er nødvendig å trene for å gå ned i vekt, men jeg er avhengig av å trene 3-4 dager i uken. Vil dette ha negativ påvirkning på vektnedgangen eller vil det på sikt lønne seg?

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

[
Hva med å gå tur/sakte jogging? Har hund som jeg selvfølgelig må lufte, men også et dyrt treningsabonomang som min kjære mor betaler mot at jeg drar dit 3 ganger i uken.. hehe får gå på tredemøllen da?


De fleste lavkarbo filosofier mener at det ikke er nødvendig å trene for å gå ned i vekt, men de aller fleste anbefaler allikevel å få bevegd seg en halvtime i løpet av dagen. Skaldeman anbefaler også og gå turer når man føler man er i stand til det (når formen begynner å komme seg). Det var også på den måten han gikk ned sine siste kilo, han gikk en tur hver morgen før frokost (alt står i boka).

Noen opplever at vektnedgangen stopper opp/går saktere når de trener, men det som er viktig her er å bruke målebåndet aktivt og ikke bare vekta (dette skriver faktisk Skaldeman ganske mye om). Jeg trener en god del for jeg vil ikke bare være slank, men også i god form. Jeg vil oppnå definerte, stramme muskler og da nytter det ikke å bare spise seg ned i vekt. Jeg kjenner nok av folk som er slanke men ikke trener og de har både grevinnesleng, slaskemage og hengeræv

Husk at på lavkarbo så vil de fleste bygge muskler mye raskere enn på høykarbo. Jeg opplevde å få veldefinerte bein ganske så kjapt da jeg begynte på lavkarbo. Kutta trening en stund og fikk hengerompe, nå er jeg i full gang med styrketrening igjen og rompa har heva seg et par cm. Håper å få den opp et par cm til

Det som er viktig er trivsel, føler du for å trene så gjør det. Det er ikke bare kroppen som skal ha det bra men hodet også.

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

jeg trener 3 ganger i uka, er bare andre uka da hehe sist uke gikk jeg opp 200 gram etter trening, men denne uka har jeg bare gått ned...har trent mest styrke for jeg får det litt forsiktig med kondisjonen min hehehe

Det er helt vanlig at kroppen binder vann når man trener. Dette er fordi at man får små revner i muskulaturen (det er det som gjør at man blir støl, dess hardere trening, dess større revner, dess mer vondt ), disse fylles med væske til de gror og det er på den måten man bygger muskler.

Om vekta varierer med +/- 2 kg fra dag til dag skal man ikke bry seg om det. Det er bare vannvekt, det skal ganske mye til for å legge på seg 2 kg fettvekt på bare timer. Må nok spise en del karber i kombinasjon med mye fett for å få til det. Husk at salt binder mye vann i kroppen, kunstig søtning kan binde mye vann, syklusen har mye og si osv. Derfor er det viktig å prøve å ta fokuset litt vekk i fra vekta og ikke henge seg opp i daglige variasjoner. Husk også å bruke målbåndet. Mange får seg en overraskelse når de ser at vekta ikke har rørt seg, men de har allikevel minket i cm. Husk også at svært mange av de vektene vi har til hjemmebruk ikke nødvendigvis er 100% pålitelige.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:06   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Har gått på ketolyse i 1,5 måneder, men føler at jeg ikke får det til.Går opp og ned i ett. Så lurer på om jeg skal prøve Skaldeman. Har lånt boka,og lest introduksjonen foreløbig.
Er 124 kilo nå, så skal ned 30 helst 50. Vil gjerne høre fra dere andre som går på Skaldeman og skal ned en del.Gjerne om du har erfaring på Ketolyse vs Skaldeman.

Jeg må bare spørre, følger du ketolyse slavisk? Dvs har du lest boka, følger menyrådene og tar du vitaminene. Du har holdt på i bare 6 uker og det er ikke sikkert at det er nok tid for kroppen din til å reagere positivt. Det er ikke sånn at ketolyse er en vidunderkur der man raser ned i vekt og det er ikke nødvendigvis sånn at man får vektnedgang for det om man prøver noe annet. Før du skifter kostholdsfilosofi vil jeg du skal tenke gjennom følgende:

  • Har du full kontroll på det du spiser hver dag eller bare tror/antar du at du spiser riktig? Ta og legg inn alt du spiser her dag på diett.no i en periode, så vil du få en oversikt over næringsfordelingen. Kanskje du får deg en overraskelse og ser at du spiser for lite fett eller for mye kh. Ikke bry deg så mye om hvor mange kcal du havner ut på, men sjekk at du får i deg en optimal fordeling som er ca 75e% fett, 20e% protein og 5e% kh daglig.
  • Spiser du nok og variert med grønnsaker? Flere opplever at de ikke går ned i vekt for de ikke får i seg nok og variert med grønnsaker. Dette er en av årsakene Torkil nevner som gjør at man ikke går ned i vekt.
  • Spiser du når du er sulten til du er passe mett? Det er viktig å kjenne på om man faktisk er sulten eller fysen. Det er lett å stappe ned på noe (som man egentlig ikke trenger) for det hodet har lyst på, ikke for det at kroppen trenger. Du skal også spise deg mett, men ikke stappmett og det er ikke enkelt for maten er ofte alt for god. Fet mat er også veldig mettende og det er lett og lage for mye, som man deretter stapper i seg.
  • Bruker du mye kunstig søtning i f.eks te/kaffe, drikker du mye lettbrus, sukkerfri godis m.m. Dette er en partystopper for mange, det kan også opprettholdet suget etter søtt eller mat generelt. Det er veldig lett og lete etter erstatninger for det man ikke kan spise på lavkarbo (som sjokolade og kaker) og det er ofte ting som er unødvendige og som kan stoppe vektnedgang. Fokuser på alt det gode du kan spise og ikke på det som er ulovlig.
  • Det finnes en del ting som er partystoppere (søk på forumet for å finne info) og kanskje bør du ta tak i det og prøve å kutte på dette dersom du bruker mye av det. Typiske partystoppere er kunstig søtning, meieriprodukter (utenom smør), nøtter, frø, lavkarbobrød, tomater, bær m.m.
  • Tenk gjennom hvor mye du spiser, kanskje kan du kutte en ss rømme her og en ss fløte der uten at det går utover metthetsfølelsen din. Torkil anbefaler og redusere den totale matmengden litt (og jeg mener litt) dersom vekttap stopper opp. Du skal fremdeles være passe mett og tilfreds, men det er lett og overspise på all den gode maten
  • Og som nevnt i forrige tråd, prøv å få fokus vekk i fra vekt og over på cm i stedet for. Mange opplever at klær blir for store selv om det ikke viser på vekta.
  • Sover du nok? Stresser du mye både i det daglige og md vekta? Det kan stoppe en vektnedgang.
  • Også en liten ting tilslutt - er du faktisk i ketose?
Jeg mener at det er viktig å fokusere på en kostholdsfilosofi som f.eks Ketolyse, følge den slavisk, måle og veie mat og prøve å gjøre det "riktig" før man evt bytter. Det er mange feller å gå i som nybegynner, det tror jeg de fleste her inne kan skrive under på. Det beste er å fokusere på en ting og få det riktig. Det blir raskt stressfullt dersom man skal hoppe fra kosthold til kosthold. Både for hodet og kroppen.

Dette er bare mine råd, basert på mine erfaringer og det er selvfølgelig bare du som kan avgjøre hva som er riktig for deg og din kropp. Uansett hva du gjør ikke gi opp, for det er så mange andre fordeler med dette kostholdet. Dersom du velger å skifte kosthold, anbefaler jeg deg å lese deg godt opp slik at du gjør ting "riktig". Og da mener jeg les bøkene (GI-null av Skaldeman er den beste) ikke bare her på forumet for det kan være ganske så forvirrende i begynnelsen. Husk at alle her inne bare vil deg vel å gi velmenende råd, men det kan bli litt mye til tider og det kan bli en del bastante påstander. Da kan det være enklere å forholde seg til en bok.

Hva du enn velger å gjøre, lykke til.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 23:14   #15
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg har fulgt boken helt slavisk uten noen resultater annet enn litt ned, litt opp og nå tilbake til utgangspunktet! Bruker ikke kunstig søtning, har nå kuttet ut ost, fløte osv, bruker kun meierismør. Har også kuttet ned på grønnsaker for å se om dette kan hjelpe. Kan forsåvidt nevne at jeg har cøliaki og jeg fikk høre av legen min at dette kan henge sammen diabetes og laktoseintoleranse også. Jeg har ikke diabetes, men har tidligere blitt dårlig ved for stort inntak av meieriprodukter, så jeg tror dette kan henge sammen med det manglende/svingende vekttapet.

Jeg får prøve å gå turer og jogge lett for å gå ned noen kilo før jeg begir meg ut på styrketreningen slik jeg slipper å se at vekten øker til over utgangspunktet, da tror jeg at motivasjonen forsvinner rett i dass. Styrketrening må selvfølgelig inn etterhvert da økt muskelmasse = økt forbrenning, og som du sier, en trent kropp ser bedre ut enn en utrent kropp, selv om vekten viser det samme

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 23:48   #16
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg vet ikke om jeg følger boka helt slavisk. Har lagt inn på diett,sliter litt med å få i meg nok karber, og til tider fett. Skal lese ferdig skaldeman boka, så får jeg ta en avgjørelse når jeg er ferdig med den.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:08   #17
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg vet ikke om jeg følger boka helt slavisk. Har lagt inn på diett,sliter litt med å få i meg nok karber, og til tider fett. Skal lese ferdig skaldeman boka, så får jeg ta en avgjørelse når jeg er ferdig med den.

Og det kan faktisk være årsaken til at du ikke går ned.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 11:01   #18
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Lykke! Etter å ha kuttet ut meieriproduktene (bortsett fre smør) pluss en 2,5 timers gåtur i går, har vekten bevegd seg hele 0,7 kg ned til i dag Men da kan jeg vel fastslå en gang for alle at meieriprodukter ikke er noe for meg! Er det noen som har erfaring med geitost som f. eks feta i forhold til kuost?

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 11:35   #19
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg har spist som vanlig og gått ned nesten 1,5 kilo,fra i går til i dag, så aner ikke hva det skyldes. Har spist rømme til middag.Spiste lite fett i går da, det er det eneste som er annerledes enn det vanlige. Bytta ut det ene knekkis måltidet med kyllingvinger og rømmedip.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 17:40   #20
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Så utrolig bra!! Rømme er det jo en del fett i, men kan hende det hjalp å kutte ut knekkebrødene? Har sett en del plasser at folk mener at selv om det er erstatning som er lovlig på ketolyse, så kan det være en "partystopper"... Jeg har bestemt meg for å kutte ut alt bortsettfra kjøtt, egg, avokado og meierismør i noen uker for så prøve å innføre noen matvarer igjen slik jeg har kontroll på hva som stopper vektnedgangen og kan utelukke dette videre

Fikk gått en lang tur i dag med så håper på vektnedgang til i morgen med

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:54   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg skal iaffal kutte ned på meieriprodukter. Spiste kyllinfiletbiter og issalat i en "saus" an rømme og majones, nesten som en kremet kyllingsalat, og fikk akutt mageknip og diare. ikke godt nei.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 00:44   #22
catriiina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
catriiina er på en erverdig vei

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Huff da, dette skjedde meg også i går etter kyllingvinger med smør til.. men tror egentlig kroppen hadde godt av å rense seg litt da nr 2 skjer svært sjelden på dette kostholdet hehe kan det ha noe med at kroppen får så mye fett at den støter ut det den ikke har behov for? Som f. eks ved alli pillene som skal blokke fett fra å bli tatt opp, der blir man utrolig dårlig om man spiser for fet mat og det går rett ut igjen har jeg lest..?

Kroppen er en finurlig maskin, vanskelig å forstå alt!

__________________
catriiina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:22   #23
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Jeg har kuttet ut knekkebrødene foreløbig. Så får vi se. Lagde eggemelk i dag, det var egentlig ganske godt, til tross for smørsmaken..... laget med meierismør.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:49   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg har kuttet ut knekkebrødene foreløbig. Så får vi se. Lagde eggemelk i dag, det var egentlig ganske godt, til tross for smørsmaken..... laget med meierismør.

Den er bedre dersom du bruker det usaltede meierismøret. Ellers kan du jo bruke cocosa.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 09:35   #25
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inne og snuser på Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Den er bedre dersom du bruker det usaltede meierismøret. Ellers kan du jo bruke cocosa.

Klarer ikke å se for meg at cocosa kan være godt i.... men den er god i te.

Opp 1,6 i helga.sukk....ble ikke så mye mat i helga, opp og vaske tidlig til gjester, og hadde 3 sett gjester utover dagen, jeg hadde laget kokosmakroner, så spiste det, rørte ikke kakene.
I går putta jeg på fett, med både baconomelett og smelta smør oppå der igjen, og eggemelk. Men det hjalp ikke mye nei...sukk....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her inne Jannix Lavkarbo generelt 0 08-02-10 23:14
Snuser på South Beach jeg... Melkerull Lavkarbo generelt 0 01-05-07 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no