Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-11, 00:29   #26
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg merker at jeg blir som et barn, jeg kommer til å spise lavkarbo bare på trass

Me too!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:41   #27
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Jeg blir så trasssig at keg vurderer å droppe cola'en for min del.

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 06:55   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, (hva er lamert?)

En som er fullstendig lam i hodet, les: dum. Kommer fra engelske lame.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 30-12-11 kl 07:00.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 07:10   #29
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En som er fullstendig lam i hodet, les: dum. Kommer fra engelske lame.

Aha...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 08:40   #30
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da skåler vi i ribbefett!

Jaja, slike uttalelser hjelper jo veldig på inntrykket om at lavkarbo er fett, fett og fett og enda litt mer og om man trodde man hadde ått nok så ta gjerne litt fett til. Stemmer jo ikke

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 09:58   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jaja, slike uttalelser hjelper jo veldig på inntrykket om at lavkarbo er fett, fett og fett og enda litt mer og om man trodde man hadde ått nok så ta gjerne litt fett til. Stemmer jo ikke

Insert ironi-disk....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:04   #32
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Gleder meg til den dagen de må bøye nakken og innrømme at de har tatt feil

Jeg tror aldri de kommer til å innrømme at de har tatt feil. Husker dere når Fedon startet og var mye i media (for en 10 års tid siden?). Da ble han jo hengt ut overalt og sett på som den store skrullingen som sa at vi burde roe ned på potet- og brødinntaket. Nå er han jo nesten "tatt inn i varmen" og filosofien hans er blitt mer akseptert og har helt klart påvirket de nye kostrådene.
Jeg har en venninne som er veldig lavkarbomotstander, og hun sa her en dag: "Ja, Fedon er jo ikke den verste, men han må jo vitterlig ha moderert synet sitt de siste årene"... Eh, nei...? Han kommer jo med de samme rådene nå som han gjorde da. Men i stedet for å medgi at de tok feil den gangen han startet så er det lettere å late som om det er han som har endret kostholdsfilosofi...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:28   #33
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Skulle ønske at våre fastleger kommer på banen og sier i fra at dette er helt feil. De vet nemlig at vi som har gått over til lavkarbo har fått bedre helse.

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:40   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, (hva er lamert?)

Jeg mente lame av den teite sorten

For en TEITING.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 11:48   #35
kranne
Nytt Medlem
 
kranne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
kranne er ny på veien

Re: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Jeg vet ikke hvordan man lager en ny tråd,så poster her. Flytt om nødvendig. Men jeg kjenner at jeg måtte få postet denne da jeg tror at Andreas Viestads kommentar er den som har klart å irritere meg mest.
"Folk som går på lavkarbo bryr seg ikke om effekten maten har på verden eller på dem selv. Det er en narsissistisk meny, slår han fast."

Resten av artikkelen kan leses her http://www.tv2.no/gmn/dette-blir-mat...t-3667072.html
Beklager om tråden ble ødelagt nå, men flytt eller slett de av dere som har mer peil enn meg
Måtte virkelig få dette ut! Er vi få fæle at vi ikke tenker på hverken miljø, dyrs velferd eller vår egen helse? Hvor tar han det fra??

__________________


kranne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins-ish Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 11:56   #36
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av kranne, her.

Jeg vet ikke hvordan man lager en ny tråd,så poster her. Flytt om nødvendig. Men jeg kjenner at jeg måtte få postet denne da jeg tror at Andreas Viestads kommentar er den som har klart å irritere meg mest.
"Folk som går på lavkarbo bryr seg ikke om effekten maten har på verden eller på dem selv. Det er en narsissistisk meny, slår han fast."

Resten av artikkelen kan leses her http://www.tv2.no/gmn/dette-blir-mat...t-3667072.html
Beklager om tråden ble ødelagt nå, men flytt eller slett de av dere som har mer peil enn meg
Måtte virkelig få dette ut! Er vi få fæle at vi ikke tenker på hverken miljø, dyrs velferd eller vår egen helse? Hvor tar han det fra??

Hahaha! Har kokeboka til Viestad og det aller meste i den (bortsett fra brød og desserter) er god lavkarbo... gode råvarer, masse grønnsaker og godt smør/fett. Tror ikke du finner en eneste oppskrift med indistruell olje der...

Velvel - nok en mann som uttaler seg uten å ha satt seg inn i annet enn navnet på kostholdet... (Og knapt nok det.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 16:23   #37
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Helsedirektøren mobber de som spiser lavkarbo!

Blir kanskje (?) en digresjon, men vil bare dele en opplevelse jeg hadde nå i romjula, - som går på folks misoppfatning av hvor mye fett lavkarboere spiser/er anbefalt å innta.

En venn himlet med øynene og kom gjerne med de faste reglene om smørfråtsing og bacon-til-man-spyr-frasene...
Da viste jeg et avsnitt fra "Den nye atkinsdietten" hvor det gies et eksempel på mengde fett ila en dag:

"2 ss olje, 1 ss smør, 30 gram fløte, 60 gram ost, 2-3 egg, 2-3 porsjoner kjøtt, fjørfe, fisk el skalldyr, 10 oliven og/eller 1/2 liten avocado, og 60 gram nøtter/frø".

Han så nesten vantro ut!!

Tror ikke det var dette han hadde sett for seg. Jeg la til at mange nok ville supplere med mengder med grønt til dette.
(Skjønner jo at d varierer fra filosofi til filosofi, men en liten pekepinn).


Sist redigert av Borealis : 30-12-11 kl 16:25. Årsak: ordfeil
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva savner jeg når jeg spiser lavkarbo? tingeling74 Generell diskusjon 54 23-10-11 23:15
Ny lavkarbo-spiser spørsmål Carla1 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 7 27-07-11 20:33
Helsedirektøren maner til kamp mot blant annet usunn mat Kanutten Nyheter / media 3 20-10-10 17:14
Hva spiser dere til frokost på lavkarbo? sunnereliv Lavkarbo generelt 16 02-05-10 15:45
Spiser du lavkarbo bare for gå ned i vekt? Imse Lavkarbo generelt 45 15-04-09 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no