Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Lett-is

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-06, 21:27   #26
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: lett-is

søkte på nettet. fant ut at man godt kan bruke polydextrose. det ligner sukralose og diverse polyoler.siden jeg fant siterer til og med atkins som sier at polydextrose eller litesse er en unik type karbo som kroppen tar til seg minimalt av og som har veldig liten innvirkning på blodsukkeret. stod også at det ofte ikke blir regnet med på karb siden det har så liten effekt....... så nyt isen din du! det gjør jeg!!!

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 21:59   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Sitat:

Har to dager på rad spist lett-is fra Henning Olsen, og fikk plutselig litt angst for at det ikke går bra

Står at den inneholder Karbohydrater herav 8,5 g polydextroseb og 0.3 g mikrokrystallisk cellulose. Men kcal var lite.

På south beach tillatter man jo karber, bare det er rett type... Noen som har formening?


Hvor mange karber var det totalt i isen da ? Du sier bare "inneholder Karbohydrater herav 8,5 polydextrose. Men for å vite om du kan spise den er det viktig å vite hvor mange karber der er. Ikke bare hvor mye kunstig søtstoff det er. Du kan trekke fra polydextrose, men isen inneholder ikke bare 8,5 karber vel ?

Før vi vet hvor mange karber den inneholder kan vi ikke si sikkert om den kan spises eller ikke !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 22:19   #28
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: lett-is

pr enhet er det ca 14,0g karbo. -8,5g polydextrose og 0,3g mikrokrystallinsk cellulose. sitter da igjen med 5,2 net karb. som kommer fra fløte, melk og skogsbærkonsentrat. ikke tillsatt noen annen form for sukker.

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 08:00   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Takk ! Med 5,2 net karb burde den iallefall kunne spises i fase 2 på South Beach (som det jo handler om her).

Lurer litt mer på denne isen jeg. Er det småis eller boks ? Er karbe tallet pr is eller pr 100 gram ? I tilfelle det siste, hva veier isen hvis det er småis ?
Lurer fordi den da også kan anbefales Atkins på vedvarende (om ikke de første trinnene på stigen) og iallefall vedlikehold. For Ketolysekuren blir det for mange karber.

Så etter isen i to butikker i går, men fant den ikke - derfor må jeg spørre de som har den/har sett den !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 08:40   #30
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

de hadde den på obs, maxi og meny

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 09:01   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av nøtta

de hadde den på obs, maxi og meny

Ikke på "min" Meny eller OBS.... enda ......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 09:38   #32
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ikke på "min" Meny eller OBS.... enda ......

det kommer, det kommer ! den er jo helt ny .... men har ikke du ultra ? der må de da ha det !

håper du finner den

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 10:31   #33
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: lett-is

de tallene jeg oppgav er pr enhet. en pakning innholder 4 enheter som hver er ca 65g.

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 10:50   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Bilde av isen (hvis vi snakker om samme is)

http://www.hennig-olsen.no/artikkell...?m=22&amid=174

Den stod før under anbefalinger på drlindbergs.no, men de har tatt den bort. Sikkert da de lanserte sin egen is i fjor, ville ikke reklamere for konkurrentene antar jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 10:55   #35
3 barn i nord
Juniormedlem
 
3 barn i nord sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Innlegg: 30
3 barn i nord er på en erverdig vei

Sv: lett-is

ja det er samme is! for meg på atkins (vedvarende) er dette den med minst karbo som jeg har sett. lindbergs er jo med fruktose, og dermed for mye karb....

__________________
3 barn i nord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 11:06   #36
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Bilde av isen (hvis vi snakker om samme is)

http://www.hennig-olsen.no/artikkell...?m=22&amid=174

Den stod før under anbefalinger på drlindbergs.no, men de har tatt den bort. Sikkert da de lanserte sin egen is i fjor, ville ikke reklamere for konkurrentene antar jeg

oj er det denne vi snakker om , men den har jo vært i butikkene lenge, jeg har sett en ny type , trodde det var den jeg !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 11:09   #37
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

Jeg sverger til hjemmelaget is jeg da. Med fløte og egg som eneste karbokilder. For ekstrakter og funsaft er det ikke mye karber i.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 17:53   #38
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Bilde av isen (hvis vi snakker om samme is)

http://www.hennig-olsen.no/artikkell...?m=22&amid=174

Den stod før under anbefalinger på drlindbergs.no, men de har tatt den bort. Sikkert da de lanserte sin egen is i fjor, ville ikke reklamere for konkurrentene antar jeg

Denne har jeg smakt og aldri mer. Når man først skal spise is må den være ekte og ikke noe lett-vann-is. Smaken er jo sååå mye bedre med ekte fløteis. Opplevelsen av isen blir jo mye bedre med ekte is, denne blir man bare irritert og kvalm av, ihvertfall ble jeg det.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 19:49   #39
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Er det den samme som, de hadde i gamle dager? Det var favoritt-isen min når jeg var liten! De hadde både med "vanlig" smak, og med mocca, den mocca-isen var helt nydelig....

Min is-mann siger at de kun har den i vanilje (vanlig) eller noget sånt. Spørg efter den på en coop-butik. Han husker ingen mocca is, men den er kanskje veldig gammel?

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 11:05   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Stella

Han husker ingen mocca is, men den er kanskje veldig gammel?

Ja, det er ca 20 år siden tenker jeg, så ikke rart han ikke husker det...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 12:26   #41
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: lett-is

Hehe ja han har kun jobbet der i 11 år

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:39   #42
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av nøtta

har atkins en sukker erstatning

Nei beklager, det var Lindbergs

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:47   #43
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Nei beklager, det var Lindbergs

ahaaa , da er jeg med

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:48   #44
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvor mange karber var det totalt i isen da ? Du sier bare "inneholder Karbohydrater herav 8,5 polydextrose. Men for å vite om du kan spise den er det viktig å vite hvor mange karber der er. Ikke bare hvor mye kunstig søtstoff det er. Du kan trekke fra polydextrose, men isen inneholder ikke bare 8,5 karber vel ?

Før vi vet hvor mange karber den inneholder kan vi ikke si sikkert om den kan spises eller ikke !

8,5 g polydextroseb og 0.3 g mikrokrystallisk cellulose (tilsammen 8,8 mener jeg)

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:52   #45
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg sverger til hjemmelaget is jeg da. Med fløte og egg som eneste karbokilder. For ekstrakter og funsaft er det ikke mye karber i.

Eller så kan man vel bare lage saft is av fun light?

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 15:55   #46
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: lett-is

Opprinnelig lagt inn av hildabakk

Der skal det jo være en del melis, og det er vel ikke så bra?

Du må isåfall lage melis selv av fruktose.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 16:11   #47
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: lett-is

Her fant jeg en oversikt over næringsinnhold i alle diplom-is sine:

http://www.diplom-is.no/index.gan?id...s&iskategori=0

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 17:17   #48
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: lett-is

Det var en veldig grei side å ha i bankhånd.
Tusen takk!



PS jeg har endelig fått tak i Hennig Olsen lett isen, den i de søte små formene. Den var ikke så ille som jeg trodde faktisk.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 17:28   #49
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: lett-is

oj så flott da,,,thank you,,,,,kan være kjekk å se på nå som det er sommer,,,,,,

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 02:08   #50
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: lett-is

Lager min is selv jeg, og er rimelig fornøyd med resultatet.
3dl kremfløte
3 eggeplommer
Kunstig søtning etter smak (jeg bruker canderel)
Vaniljestang (jeg bruker en hel)

Noen ganger tilsetter jeg gelepulver fra Heistad som smakstilsetning, men jeg bruker også ofte skogsbærblanding (kjøper i butikk, usukret, forholdsvis lite karbo) som jeg rører inn.

Pisk krem av fløte, søtning og evt. gelepulver
Pisk sammen eggeplommer og vaniljestang
Rør forsiktig sammen krem og eggeplommeblanding

Sett i frysern og rør i blandingen med jevne mellomrom. (Jeg rører hvert 10. minutt den første timen, deretter mer sjelden - jeg HATER iskrystaller i iskremen min nemlig). Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med vaniljestang dersom man har gele eller masse bær oppi...

En favoritt her er iskrem med pekan-nøtter Kjører litt pekannøtter med stavmikser til de er helt most, så knuser jeg noen for å få litt større biter, og blander inn i iskremen og rører sammen rett før den serveres.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det er overraskende lett å kutte ut Smurfine Lavkarbo generelt 7 11-03-08 09:42
God og lett saus Romle Annen mat 1 08-02-08 10:57
Lett is (bl.a. fra Diplom is) Lindabtn Spørsmål og svar 10 05-12-07 12:49
Diplom-is sin nye lett-is ... Enid Lavkarbo generelt 20 02-06-07 01:09
Lett hodepine. donjuanwannabe Vedvarende vekttap 6 02-03-06 16:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no