Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Eggløsningssvikt...

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-06, 02:56   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Eggløsningssvikt...

jeg har lavtstoffskifte.. fikk diagnosen PCOS for 5 år siden.. hadde før graviditet menstruasjon hver 3 mnd.. Etter fødsel regelmessig i ett år siden med mellomblødninger.. Dette har bare blitt verre og verre nå har jeg blødd sammenhengende i 8 uker.. Har vært på GU fikk vite at jeg har eggløsningssvikt men ikke pga PCOS fordi eggstokkene så fine ut....jeg blør fordi jeg mangler hormoner som gir beskjed til livmor om at den skal kvitte seg med alt..

Legen ville sette meg på sterke homoner for å få tvinge kroppen til å ha normal eggløsning slik at livmor vil rense seg opp.. jeg er ikke så veldig lysten til å ta disse hormonene.. siden jeg ser på dette som ett symtom.... Legen kunne ikke fortelle meg hvorfor jeg har dette... Det er vel det som er forskjellen på Vesten og Østens medisin.. Vestlig medisin pøser ut kjemiske medikamenter for å dempe symptomer istedet for å finne ut hvorfor man har slike symptomer..

Det jeg vil frem til med dette innlegget er å spørre dere damer om noen har opplevd noe lignede og hva gjorde dere....

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 06:39   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsningssvikt...

spørsmålet er vel om du får disse hormonene som en "kur" over kort tid for å få ting på rett kjøl, eller om det er noe du skal stå på lenge som et fast medikament...

du bør kanskje henvises til en gynekolog?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 10:03   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Eggløsningssvikt...

Hadde Gu hos gynokolog.. det var han som ikke kunne fortelle meg hvorfor jeg har eggløsningssvikt...

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 10:15   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Eggløsningssvikt...

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en gynekolog som heter Eszter Vanky, hvis du ikke allerede har vært hos henne. Hun er spesialist på PCOS og kan kanskje hjelpe.

  Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 12:30   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsningssvikt...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en gynekolog som heter Eszter Vanky, hvis du ikke allerede har vært hos henne. Hun er spesialist på PCOS og kan kanskje hjelpe.

signerer noe så innmari

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 11:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eggløsningssvikt...

Hvilke hormonpiller vil hun sette deg på? Jeg har gått på Provera i årevis for omtrent det samme som du beskriver... Det har hvertfall med at kroppen vanligvis skal balansere mellom østrogen og progesteron, mens min bare sender ut det ene og ikke avbalanserer med det andre. men jeg fikk beskjed om at det var veldig PCOS relatert?....
Før jeg ble satt på det hadde jeg sammenhengende mens i nesten 2 år. Før det bare stoppet helt opp.

Merker ikke noe bivirkninger av provera (annet enn at jeg får mens da...) Og at det er litt slit å huske det hver måned...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no