Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-10, 20:37   #76
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Selvfølgelig er det lov å lage tråder med spørsmålene sine. Men er det ikke litt traurig å liksom sulte foran kjøleskapet... eller være rådvill foran leksikonet?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:56   #77
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Selvfølgelig er det lov å lage tråder med spørsmålene sine. Men er det ikke litt traurig å liksom sulte foran kjøleskapet... eller være rådvill foran leksikonet?

Jeg skal love at jeg ikke sulter foran kjøleskapet Poenget mitt er at det er enormt mye stoff her inne, og tråde er lange, de har sidespor, ble startet i 2006 og de er ofte bare nesten to the point of det man lurer på. Men det med at nye folk ikke skal lage poster her inne, det er det vanskelig å ikke få med seg når man leser litt. Så altså; omtrent det motsatte av "velkommen til oss".

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:58   #78
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

tja.. jeg er ny og jeg lager da nye poster.. :P Men prøver å søke på tråder og sånt før jeg spør om ting, men seff, der er ikke alt som er like lett å søke opp.. eller som er her fra før... og om noen til nød har diskutert det en gang for 5 år siden... ja da oppretter jeg gjerne en ny tråd.. :>

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:00   #79
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

KANSKJE kunne de som styrer forumet laget en nybegynnerside på førstesiden til lavkarbo.no?? Det bør ikke være vanskelig?? For jeg ER enig med mange her, søkefunksjonen er håpløs....
Jeg har vært medlem i snart 4 år, men det er først nå det siste halvåret takket være Gerd at jeg så at det var en ANNEN søkefunksjon på "forsiden" som gav bedre svar enn hvis man bruker søkefunksjonen generelt...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:03   #80
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Mine råd til nye brukere med 2,00003456643 kg ekstra på kroppen: Dere kommer ikke til å rase ned i vekt over natta. Deal with it. Uansett hva dere slanker dere med, sett bort fra sånn juskur og bare grapefruktkur.

Øvrige råd

Utslag på ketostix er utslag. Det spiller ingen rolle om fargen er mørk eller lys. Det betyr rett og slett at du er i ketose.

Å lete etter partystoppere etter 50 timer er bare tull.

Man trenger ikke å bake eller smake alt bare fordi det er godkjent lavkarbo.

Man trenger ikke spesielle butikker for å handle. Du finner alt på en hver dagligvarebutikk. Resten er bare bonus.

Jada, så "sprakk" du og smakte på kakerøra til kaka til ungen din 4årsdag, men spytta det ut rett etterpå. Det betyr ingenting. Du trenger ikke gå i kjelleren av det.

Det har ingenting å si om du spiser 15.2 karber istede for 15.

Neida, du trenger ikke å spise egg og bacon til frokost, kjøtt med salat og bernaise til middag og krem med bær til kvelds, hver dag, bare fordi det står skrevet i skriften.

Joda, du klarer deg helt fint uten både hvetebrød og melkesjokolade bare du prøver. Den første uken er verst, bare spør en hver junki, om det nå er narkis eller sukker som er avhengigheten.

Liker du ikke fisk, ikke spis fisk selv om det står i skriften. Liker du ikke fettranden på kjøtt, ikke spis den.

Maten trenger ikke Å bades i ekstra fett selv om du er på ekstrem lavkarbo eller null karbo. Det er mange fine måter å skjule fett på.

Du kommer til å bli energiløs, svimmel, tåkelagt og lukte funky med stor sikkerhet dersom du ligger lavt nok på karbene. Det går over.

Lavkarbo er MYE mer enn ketolyse og atkins.

__________________


Sist redigert av Cherry : 01-12-10 kl 21:14. Årsak: La til ett punkt
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:09   #81
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Mine råd til nye brukere med 2,00003456643 kg ekstra på kroppen: Dere kommer ikke til å rase ned i vekt over natta. Deal with it. Uansett hva dere slanker dere med, sett bort fra sånn juskur og bare grapefruktkur.

Øvrige råd



Du glemte det med ketostixen og fargen på den, om den er lys eller mørk..

Syns nesten alle spør om det..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:12   #82
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Du glemte det med ketostixen og fargen på den, om den er lys eller mørk..

Syns nesten alle spør om det..

Ittno problem, jeg kan redigere

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:24   #83
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Mine råd til nye brukere med 2,00003456643 kg ekstra på kroppen: Dere kommer ikke til å rase ned i vekt over natta. Deal with it. Uansett hva dere slanker dere med, sett bort fra sånn juskur og bare grapefruktkur.

Øvrige råd

Utslag på ketostix er utslag. Det spiller ingen rolle om fargen er mørk eller lys. Det betyr rett og slett at du er i ketose.

Å lete etter partystoppere etter 50 timer er bare tull.

Man trenger ikke å bake eller smake alt bare fordi det er godkjent lavkarbo.

Man trenger ikke spesielle butikker for å handle. Du finner alt på en hver dagligvarebutikk. Resten er bare bonus.

Jada, så "sprakk" du og smakte på kakerøra til kaka til ungen din 4årsdag, men spytta det ut rett etterpå. Det betyr ingenting. Du trenger ikke gå i kjelleren av det.

Det har ingenting å si om du spiser 15.2 karber istede for 15.

Neida, du trenger ikke å spise egg og bacon til frokost, kjøtt med salat og bernaise til middag og krem med bær til kvelds, hver dag, bare fordi det står skrevet i skriften.

Joda, du klarer deg helt fint uten både hvetebrød og melkesjokolade bare du prøver. Den første uken er verst, bare spør en hver junki, om det nå er narkis eller sukker som er avhengigheten.

Liker du ikke fisk, ikke spis fisk selv om det står i skriften. Liker du ikke fettranden på kjøtt, ikke spis den.

Maten trenger ikke Å bades i ekstra fett selv om du er på ekstrem lavkarbo eller null karbo. Det er mange fine måter å skjule fett på.

Du kommer til å bli energiløs, svimmel, tåkelagt og lukte funky med stor sikkerhet dersom du ligger lavt nok på karbene. Det går over.

Lavkarbo er MYE mer enn ketolyse og atkins.

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Du glemte det med ketostixen og fargen på den, om den er lys eller mørk..

Syns nesten alle spør om det..

Jeg synes dere er litt ufine nå.. Det ER ikke lett å finne frem i denne jungelen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:26   #84
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Morsomt at dere bruker en tråd om hvordan man oppfører seg på dette forumet til å drite ut nye folk og det de spør om.
Hvorfor dropper dere ikke bare å lese trådene? Hvordan er de i veien for dere egentlig? Jeg lover å aldri starte en tråd her igjen, men jeg lurer på hvorfor det plager dere så veldig?

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:27   #85
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes dere er litt ufine nå.. Det ER ikke lett å finne frem i denne jungelen...

Derav råd. Til nye brukere.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:28   #86
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes dere er litt ufine nå.. Det ER ikke lett å finne frem i denne jungelen...


Jeg kan også bli oppgitt for at sååå mange spør om akkurat det samme, men bruker man denne søkgreia som er nr 2 fra høyre på denne grønne linja så er det ikke rart at mange spør i nye tråder. Den søkgreia er patetisk.. Mener jeg da.. Da var Gerd sitt tips om å søke på startsiden mye bedre!! Ønsker alle nye alt godt og at søkegreiene blir bedre...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:30   #87
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Derav råd. Til nye brukere.

Ha ha.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:36   #88
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Skjønner problematikken med å være ny å finne frem i jungelen av tråder og innlegg her inne. Dette er et relativt stort forum med mye informasjon om mye forskjellig og da er det ofte lettere å spørre enn å lete.
Jeg sluttet forsåvidt fort med det fordi jeg alltid fikk svar : dette finner du her, og her og her. Følte seg noe avspist med det svaret og følte meg også noe masete...

Tør ikke gi råd enda til de som spør for jeg føler meg ikke stø nok i lavkarbo. Jeg gjør det jo på min måte, som ikke er riktig i følge mange andre.
Ellers hadde jeg gitt råd i bøtter og spann!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:38   #89
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Hei,
...og det er ikke for ingenting at jeg lagde denne ferdig til januar-rushet i år: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:40   #90
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
...og det er ikke for ingenting at jeg lagde denne ferdig til januar-rushet i år: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

Den er fabelaktig! MEN hvis man ikke vet at det er akkurat DEN man skal søke etter så er man like langt... Denne tråden din burde ha ligget på fremsiden... Sammen med de andre hurtignavigasjonene...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:42   #91
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Skjønner problematikken med å være ny å finne frem i jungelen av tråder og innlegg her inne. Dette er et relativt stort forum med mye informasjon om mye forskjellig og da er det ofte lettere å spørre enn å lete.
Jeg sluttet forsåvidt fort med det fordi jeg alltid fikk svar : dette finner du her, og her og her. Følte seg noe avspist med det svaret og følte meg også noe masete...

Tør ikke gi råd enda til de som spør for jeg føler meg ikke stø nok i lavkarbo. Jeg gjør det jo på min måte, som ikke er riktig i følge mange andre.
Ellers hadde jeg gitt råd i bøtter og spann!

I de fleste tilfeller er linker faktisk godt ment, og ikke som en fornærmelse eller avspisning. Det kan være vanskelig å finne fram her, og det er mange poster, og linkene er ment som en hjelp. Hvorfor skrive noe som er skrevet bedre før?

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:51   #92
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

I de fleste tilfeller er linker faktisk godt ment, og ikke som en fornærmelse eller avspisning. Det kan være vanskelig å finne fram her, og det er mange poster, og linkene er ment som en hjelp. Hvorfor skrive noe som er skrevet bedre før?

Neida skjønner det altså. Men husker jeg følte meg litt masete til tider..
Men er helt med på den

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:51   #93
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Snellen, her.

Er ikke det noe av poenget med et forum da? At man "prater" med hverandre, støtter og gir råd? Et levende forum, i stede for et som bare blir mer og mer for å lese? "Kjefte" på nybegynnere om at de må lese alt før de spør om noe, synes jeg virker strengt, ugjestmildt og lite empatisk.

Enig med deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:56   #94
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Morsomt at dere bruker en tråd om hvordan man oppfører seg på dette forumet til å drite ut nye folk og det de spør om.

Utdriting? Jeg syns det var en veldig grei oppsummering av det 80%-90% av nye brukere lurer på jeg. Satt på spissen, men treffende.

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Hvorfor dropper dere ikke bare å lese trådene?

Hvis alle vi som har holdt på noen år hadde droppet å lese, hvordan skulle da dere nye få råd og tips?

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

men jeg lurer på hvorfor det plager dere så veldig?

Vi har vært ute en vinterdag før, og sett, hørt og prøvd det meste. Forumet har tross alt eksistert i snart syv år så det er SVÆRT sjelden det kommer helt nye problemstillinger.
Desverre har endel meget kunnskapsrike gamle travere forsvunnet fra forumet fordi brukergruppen og ikke minst diskusjonsstilen har forrandret seg endel, særlig de siste par årene.
Og det jeg lurer på er spør alle like mye i den virkelige verden også? Alle har vel hatt en kollega som har spurt opp igjen og opp igjen de samme spørsmålene, og glemt det to minutter etterpå. Eller hatt ti kunder på rad som har spurt om akkurat det samme, selv om de burde hørt det da den foran i køen fikk svaret.... Sånn føler vi det innimellom

Men, ikke slutt å spørr når dere VIRKELIG lurer på noe! Men vær ydmyk nok til å vite at du sannsynligvis ikke er helt unik, og de tipsene en bruker har fått kan godt gjelde 10 andre også. Og husk, GOOGLE er din beste venn!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:09   #95
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Utdriting? Jeg syns det var en veldig grei oppsummering av det 80%-90% av nye brukere lurer på jeg. Satt på spissen, men treffende.
(..)
Desverre har endel meget kunnskapsrike gamle travere forsvunnet fra forumet fordi brukergruppen og ikke minst diskusjonsstilen har forrandret seg endel, særlig de siste par årene.

Og husk, GOOGLE er din beste venn!

Ok. Finner meg et annet forum. Dette er åpenbart et oppslagsverk. Og google trenger jeg jo ikke være her for å gjøre. Takk for meg, og beklager om jeg har vært til bry.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:16   #96
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Ok. Finner meg et annet forum. Dette er åpenbart et oppslagsverk. Og google trenger jeg jo ikke være her for å gjøre. Takk for meg, og beklager om jeg har vært til bry.

Google, som i lavkarbo.no og så det man lurer på. Da får du opp mye bedre resultater enn med søkeverktøyene her inne.
Det er definitivt ikke kun ett oppslkagsverk, da hadde det ikke eksistert i 7 år Men jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal lage en ny tråd for alt? Husk at enda flere tråder gjør skeproblemene enda større...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:20   #97
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Om man må lete litt for å finne svar får man plutselig med seg enda mer kunnskap, slett ikke så dumt

En annen ting er at om man har oppfølgingsspørsmål ang ting man har funnet i gamle tråder er det ikke det minste i veien for å stille spørsmål i en slik tråd, jo mer kunnskap som finnes i hver enkelt tråd jo bedre Antall tråder reduseres og søking blir litt enklere

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 22:22   #98
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Det er jo ingen her som har kritisert tråden du startet Drodla? Du fikk jo flere svar og ingen der som skrev noe om at du burde søkt eller googlet.. skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det, for den tråden du startet var det jo ingen som klaget på?

Men å starte en tråd for å feks spørre om det er karber i honning.. vel det er litt unødvendig syns nå jeg... Man kan vel søke opp sånt selv..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 23:13   #99
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det er jo ingen her som har kritisert tråden du startet Drodla? Du fikk jo flere svar og ingen der som skrev noe om at du burde søkt eller googlet.. skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det, for den tråden du startet var det jo ingen som klaget på?
.

Ok, jeg skal svare skikkelig på den før jeg går. Nei, ingen har klaget på tråden min, jeg fikk fine svar og jeg har utvist god folkeskikk og takket pent for det.

Men så har jeg jo lest dette forumet så øyet er tørt og hodet forvirra. Og èn av tingene som går igjen i ganske mange tråder, det er nettopp at man som ny bruker ikke skal stille spørsmål før man er sikker på at ingen har spurt om det samme før.

Så sitter jeg her da, og gjennomlever den største mentale øvelsen jeg noen gang har opplevd. Alt bryter med mange års indoktrinert lære. På toppen av det blir jeg slapp, jeg leser på stixen at dette er livsfarlig, jeg blir så tørst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, jeg orker ingenting på trening, jeg får ikke sove osv osv, som dere som lever vinternetter har hørt om før.

Og jeg sitter alene med frykten for hva som skjer med kroppen min og har ingen å snakke med om dette. Ingen i omgangskretsen min støtter dette valget (unntatt kjæresten, men han har ikke peiling på kosthold), jeg har en mor som er fra seg av bekymring og en lege som sier strengt "nei".

Et forum hvor jeg kunne luftet disse tingen, sagt noe om hva som bekymrer meg, fått svar fra andre som har det sånn NÅ og ikke for tre år siden osv hadde vært supert.

Derfor reagerer jeg.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 23:22   #100
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Men det er ingen av de "gamle" som ikke vil at nye brukere skal stille spørsmål, men faktum er at mange ikke søker overhodet (sier ikke at dette gjelder deg altså) og da blir det veldig mange tråder om samme tema, derfor er det mange som henviser til tråder som allerede ligger der for da kan man gjerne få svar på det man ønsker der og hvis ikke så spør man bare videre i tråden sin.
Kan også anbefale brukere å lage en blogg eller journal her inne, jeg har stort sett brukt min blogg til ting jeg lurer på her inne og fått gode svar, blir litt mer som en dagbok og jeg synes selv den er veldig oversiktelig.

Men for å oppsummere, man skal selvsagt spørre og man er velkommen til det, men når man får henvising til gamle tråder så er dette velmennende og kun for å hjelpe, ikke en kritikk om at man må bli bedre til å søke.
Send gjerne PM til noen føler du kan stole på og som har vært i gamet en stund, de vil da garantert svare deg så fort de ser meldingen din.

Ønsker deg masse lykke til.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Emneord
råd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om "Skaldeman-kuren" ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 41 07-01-11 14:00
Mine "fastelavensboller" Gamla Bakst 32 22-05-09 00:22
"mine siste tibakemeldinger" auroraborealis Generell diskusjon 3 16-09-07 01:47
Mine "fastelavensboller" Gamla Kake/dessert og snacks 9 27-02-05 00:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no