Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lchf i lifesum

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-15, 17:53   #1
YouGoGirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 14
YouGoGirl er på en erverdig vei

Lchf i lifesum

Hei! Er det noen her som bruker Lifsum sin LCHF diett?
Jeg har åpnet den idag, og har valgt ketogen diett (opptil 20karbo pr dag).
Men reagerte på at det står at jeg allerede har inntatt for mye protein til lunsj?
Har spist 2egg og et stk røkelaks til frokost, og 2 løvtynne kyllingfileter til lunsj(tipper rundt 70-100g tilsammen).
Itillegg har jeg hatt salat/grønnsaker ved siden, og en desj smør til lunsj. Høres dette helt feil ut?
Er det noen som vet hvor mye jeg burde få i meg av de forskjellige (fett,proteiner) per dag?
Har puttet inn data på lifesum, og ifølge den burde jeg ligge på 6% karbo, 15% protein og 79% fett. (1362kcal) for å gå ned i vekt.

Noen som kan hjelpe?

YouGoGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 18:03   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lchf i lifesum

Lifesum stiller inn for lavt på protein og kalorier. Bedre å stille inn manuelt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 18:18   #3
YouGoGirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 14
YouGoGirl er på en erverdig vei

Sv: Lchf i lifesum

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lifesum stiller inn for lavt på protein og kalorier. Bedre å stille inn manuelt.

Noen tanker om hva jeg burde endre det til?
Er 167cm, veier pr idag 84,5kg, noe aktiv jobb(en del gåing), og trener lett kondisjon og styrke 3-4dager i uken.

YouGoGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 20:30   #4
Fröken M
Juniormedlem
 
Fröken M sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2015
Hvor: Sandefjord
Alder: 35
Innlegg: 14
Fröken M er på en erverdig vei

Sv: Lchf i lifesum

Jag har lifesum. Det går inte att ställa in värderna manuellt när man valt lchf men det går om man väljer en annan diet. Dock så förlorar man hjälpen när man söker upp mat. Det vill säga den gröna och röd märkningen så man fort ser om en typ av mat är ok eller inte. Så jag har gjort det sån att jag använder den som en pekepinne.

Det vill säga jag ska äta så lite kolhydrater jag kan men aldrig gå över 20g. Jag ska uppnå målet för proteiner gärna gå över på rött (jag har räknat ut hur mycket jag behöver) och jag ska uppnå målet för fett. Vilket jag än så länge inte klarar. Sliter väldigt med att få i mig tillräcklig med fett.

Det fungerar väldigt bra för mig. Då får jag god översikt och den visar hur många kolhydrater jag stoppat i mig per måltid och då kan jag fort se vart jag lätt sklider ut.

__________________
Följ min resa på https://from88kilo.wordpress.com/
Fröken M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 21:05   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lchf i lifesum

Opprinnelig lagt inn av YouGoGirl, her.

Noen tanker om hva jeg burde endre det til?
Er 167cm, veier pr idag 84,5kg, noe aktiv jobb(en del gåing), og trener lett kondisjon og styrke 3-4dager i uken.

Ville heller latt innstillingene stå som de er og ikke brydd meg noe om kaloriene og proteininntaket lyste rødt. Det viktigste er karbohydratgrensen og at du spiser deg mett, når du er sulten. Trenger ikke spise for mye proteiner, men gjør ikke noe med 90-100 gram per dag, når du trener som du gjør.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 21:08   #6
YouGoGirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 14
YouGoGirl er på en erverdig vei

Sv: Lchf i lifesum

Opprinnelig lagt inn av Fröken M, her.

Jag har lifesum. Det går inte att ställa in värderna manuellt när man valt lchf men det går om man väljer en annan diet. Dock så förlorar man hjälpen när man söker upp mat. Det vill säga den gröna och röd märkningen så man fort ser om en typ av mat är ok eller inte. Så jag har gjort det sån att jag använder den som en pekepinne.

Det vill säga jag ska äta så lite kolhydrater jag kan men aldrig gå över 20g. Jag ska uppnå målet för proteiner gärna gå över på rött (jag har räknat ut hur mycket jag behöver) och jag ska uppnå målet för fett. Vilket jag än så länge inte klarar. Sliter väldigt med att få i mig tillräcklig med fett.

Det fungerar väldigt bra för mig. Då får jag god översikt och den visar hur många kolhydrater jag stoppat i mig per måltid och då kan jag fort se vart jag lätt sklider ut.

Jeg prøvde å stille på det isted, men fant fort ut at det ikke gikk.
Jeg vil nok gjøre som deg, sålangt idag så har jeg 10karber igjen, 20g over på protein, og 106g fett igjen! Etter 3 måltider! og jeg strevde med å få i meg middag nettopp.. Matlysten er totalt forsvunnet.
Takk for tips!

YouGoGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 21:11   #7
YouGoGirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 14
YouGoGirl er på en erverdig vei

Sv: Lchf i lifesum

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ville heller latt innstillingene stå som de er og ikke brydd meg noe om kaloriene og proteininntaket lyste rødt. Det viktigste er karbohydratgrensen og at du spiser deg mett, når du er sulten. Trenger ikke spise for mye proteiner, men gjør ikke noe med 90-100 gram per dag, når du trener som du gjør.

Takk for tips
Nå har jeg vært syk i 1 uke så det har blitt litt lite aktivitet i det siste, nå er jeg som skrevet over 20g over på protein. Satser på at det er ok, så får jeg bare prøve meg frem

YouGoGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 21:58   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lchf i lifesum

Hvor mange gram protein sier den du skal ha?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 10:31   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lchf i lifesum

Bruk et regneark og litt tid på å oppdatere det nå i begynnelsen, så har du mye mer kontroll enn de appene gir.

Og siden du har PCOS bør du ikke stresse med kaloriene i starten, og stress er en trigger for kroppen til å holde på absolutt alt (inkludert vann)... Fokuser på å spise for å bli friskere så kommer vektnedgangen etterhvert. Aldri motsatt dessverre...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 16:15   #10
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Lchf i lifesum

Det er jo absolutt ingen logikk i at å fintelle karbonydrater i regneark og ha "mer kontroll" vil stresse en mindre enn apper som Lifesum. Det Nellie sier om å ikke bry seg om tallene viser rødt i begynnelsen er i mine øyne det essensielle. Det er jo ikke akkurat måten man registrerer matinntak på som betyr noe, det er vel heller evne til å greie å registrere uten å bli manisk og stressa.

Min erfaring er at jeg de periodene der jeg har vært mest rigid på at alle makro-næringsstoffene, inkludert karbohydrater, skulle være perfekt fordelt og i rett mengde, har vært perioder med lite til ingen fremgang/nedgang- ofte har jeg endt opp med 14 "perfekte" dager, for så å spise 25 gram kh i stedet for 20 en dagm, og ende opp med å resten av dagen spise pizza og godteri fordi jeg uansett har "ødelagt" matdagen.

Beste rådet jeg kan gi er å holde et halvt øye med hva du får i deg, og se om ikke kroppen får til å regulere inntaket selv når du sikter mot et visst antall gram karbohydrater, proteiner og fett. Det er ikke krise om du går litt over noen "grenser", kroppene våre er ikke så finjusterte at de nok registrerer særlig forskjell på 15 og 17 gram karbohydrater.

Om din ser ut til å gjøre det, kan du vurdere å endre noe.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 17:24   #11
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lchf i lifesum

Jeg bruker Lifesum. Registrer alt jeg spiser der. Og det er så enkelt og greit, spesielt når man gjerne spiser mye av det samme. Jeg bryr meg ikke i det hele tatt om tallene på proteiner, fett og kalorier, men kun tallet på karbohydrater. Det er jo derfor jeg bruker appen, for å passe på at jeg ikke spiser for mye karber. Så lenge jeg holder meg under 20 karber går vekten jevnt og trutt nedover. Jeg ligger på rødt på proteiner nesten hver dag og klarer som regel aldri å spise nok fett i følge appen, men jeg tenker ikke så mye over det så lenge karbene holder seg på grønt

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 22:43   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lchf i lifesum

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Det er jo absolutt ingen logikk i at å fintelle karbonydrater i regneark og ha "mer kontroll" vil stresse en mindre enn apper som Lifesum.

Poenget var jo at man ikke kunne stole på appen, og at den lå for lavt på bl.a proteiner. Og det stresser jo TS siden hun har laget en tråd om det. Med et egenlaget regneark vil hun hvertfall være sikker på at tallene er riktige, ergo eliminerer man hvertfall et av punktene.
Å registrere eller ikke er en annen diskusjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lifesum, noen? Mizzlizz Lavkarbo generelt 1 11-11-14 20:56
Lchf Østfoldjenta Andre dietter 2 05-07-11 15:04
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no