Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En helt vanlig dag.....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-07, 17:09   #1
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

En helt vanlig dag.....

Jeg har jo lest "hva har du til middag/frokost"-trådene her, men de sier jo ikke så mye om hvor mange måltider og hva dere ellers spiser. Så derfor spør jeg; hvordan ser en helt vanlig dag ut hos deg? Mange måltider og hva spiser du i løpet av en dag?

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 17:16   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: En helt vanlig dag.....

Opprinnelig lagt inn av Teletubbien, her.

Jeg har jo lest "hva har du til middag/frokost"-trådene her, men de sier jo ikke så mye om hvor mange måltider og hva dere ellers spiser. Så derfor spør jeg; hvordan ser en helt vanlig dag ut hos deg? Mange måltider og hva spiser du i løpet av en dag?

Hei
Kan jo bare svare for meg selv, men har laget noen ukeplaner:


Sist redigert av Gerd : 18-11-07 kl 22:10.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 17:36   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En helt vanlig dag.....

En helt streit dag for meg ser sånn ut:

  • 06:30: Står opp og setter på kaffe (eelsker å sitte og sløye'n sammen med samboeren min i en time, før kropp og mage kommer i gang)
  • 07:30: Trener Yoga 10-20 min
  • 08:00'ish: Spiser frokost. enten; omelett m. grønnsaker/2-3 lunsjlapper med diverse pålegg (ost, fiskepålegg, majo sånne ting)/eggesalat med 2-3 egg og diverse, f.eks løk og/eller eller tunfisk
  • 12:00'ish: Lunsj eller mellommåltid. Er det lunsj (altså at magen min sier lunsj) så er det som regel tilsvarende som frokost eller jeg kan eksempelvis også steke opp en laksekotelett og lage salat eller spise m. rømme og kanskje litt grønt
  • 14-15:00: Lunsj eller mellom. Om det er mellom, så er det oftest snakk om noen lunsjlapper, eller lignende
  • 17-19:00: Middag: Det varierer sterkt. Men er oftest fiskebasert, gjerne form, med grønnsaker til, og saus eller dressing av f.eks rømme, eller soyamel og fløte. Jeg steker alt i meierismør.
  • 20-23:00: Kvelds er eventuell. Den er som regel noe ala frokost/lunsj/mellom, og det hender også middagsrester.
Dette er veldig eksempelvis, men representativt. Jeg spiser om jeg kjenner at jeg begynner å bli/kan bli sulten. Om jeg ikke er det, venter jeg. Så det hender at jeg bare spiser tre måltider i løpet av en dag. Som i helgene. Da er også energinivået lavere.
Til drikke går det egentlig bare i vann, vann og vann. To til fire liter om dagen, avhenger av tørst, men aldri under to.
Ofte tar jeg et kafébesøk i løpet av dagen, drikker da som regel usøta krydderte, eller grønn te. Tar av på kaffen i helgene, men prøver å holde meg til en stor kopp i hverdagene.
I helgene hender det jeg drikker litt (noen ganger ganske mye) rødvin. Prøver å holde meg til de med mindt mulig restsukker.

Kan også nevne at jeg ikke spiser animalske produkter, bortsett fra biprodukter; altså meieriprodukter. Jeg spiser ellers sjømat. Det er ikke fordi jeg ikke tror det er sunt, men pga personlige overbevisninger. Men det funker helt fint, så lenge jeg passer på å spise fete fisketyper. Det går en del i laks, for å si det sånn.

Grønnsaksmengden er varierende, etter lyst og smak. Men sjelden en dag uten. Prøver å holde meg under 30 karber om dagen, og er fortsatt i ketose. Trives der, er alltid mett og energisk.

I tillegg går jeg fra 20 min til et par timer hver dag, men ikke alltid i helgene.

Har gått jevnt og trutt ned i omfang hele tiden, også, bare så det er sagt, hehe

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 22:04   #4
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En helt vanlig dag.....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei
Kan jo bare svare for meg selv, men har laget noen ukeplaner:

Så flink du er. Disse ukeplanene var virkelig bra

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 08:41   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: En helt vanlig dag.....

en typisk dag for meg ser slik ut.

frokost: enten eggerøre med mer i, eller ziggy lapper med pålegg og eventuellt majo
lunsj på jobb: salat, eller middags rester, som regel noe grønt med
mm: litt ost e.l. pleier å være mellommåltidet
middag: eks laks i ovnen, eller greske kjøttkaker med salat og kanskje litt dressing og blomkålmos
kvelds/kos: enten en søt ziggy lappe eller, en stor kopp te med fløte i eller en liten sukkerfri sjokkis.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 22:01
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 23:02
Dumt å trene hver dag? Iset Trening 6 01-07-05 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no