Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fredagskaffe på jobben

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-14, 14:52   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Fredagskaffe på jobben

Stønn, fredagskaffe. Hver fredag. Noko godt. Alltid kake, kjeks, sjokolade. En sjelden gang var det noen som hadde lagt fruktfat (det var veldig populært!), men denne ukulturen med fredagskaffe syns jeg ikke noe om, sånn egentlig. Alle blir jo fristet til å stupe ned i godteskåla. "Det er jo fredag!"

Et lite hjertesukk. Er det flere som jobber på steder hvor det er fredagskaffe? Hvordan løser du problemet med fristelsen?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 15:14   #2
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Fredagskaffe på jobben

Vi har ikke fredagskaffe med kaker og sånt, men det er støtt og stadig kakefeiring av bursdager, gode resultater eller annet. I tillegg har vi alltid noe godteri inne i kontorlandskapet, store skåler alle går og tar av hele tiden. Jeg klarer fint å unngå godteskåla som står der hele tiden, men sliter veldig for å si nei til kake når det serveres. Synes jo det er koselig å feire med kake da, men synes det er vanskelig å takke nei.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 15:15   #3
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Fredagskaffe på jobben

Godteskålene ja.. de hadde jeg glemt. Det er ei kollega som er halvt svensk og er i hjemlandet titt og ofte, hun setter stadig frem smågodt på mandagene. Sukk.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 15:27   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Fredagskaffe på jobben

Bryr meg ikke så mye om det lenger, egentlig. Jeg har jo sluttet med denslags, så da er jo ting laget av hvetemel og sukker bare rart... Hvorfor ønsker de å stappe i seg de greiene der?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 15:53   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Jeg har heldigvis ikke problem med at jeg blir fristet av de greiene, men her er det både kakeklubb, snop støtt og stadig, bursdagskaker, avskjedskaker osv osv. Jeg klarer fint å henge med gjengen og bare ta en kopp kaffe, men synes det blir veldig mye til tider, selv om jeg unngår fristelsen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 16:00   #6
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Fredagskaffe på jobben

Her var det noe godt hver dag en periode

Nå har jeg sagt fra om at jeg prøver å spise sunt og det går bra så langt. Null sjokolade Lurer på hvor lenge det varer

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 17:39   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Kan du ikke lage noe lavkarbovennlig og ta med selv en og annen fredag?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 18:27   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Folk ønsker å stappe det i seg fordi at det smaker godt!

Vi har ikke fredagskaffe, men det flommer uansett over av drittmat. Helsesektoren i et nøtteskall.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 19:12   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Fredagskaffe på jobben

Kan du ikke foreslå å skifte ut snoperiet med vinlotteri?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 19:25   #10
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Fredagskaffe på jobben

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Kan du ikke foreslå å skifte ut snoperiet med vinlotteri?


Vinlotteri har visst blitt stemt ned av noen på arbeidsplassen som er sterkt imot "sånt", haha. Det er alltid noen...

Lavkarbovennlig alternativ kan jeg prøve å få til! Skal gjøre det når jeg har litt bedre kjøkken igjen.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:15   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Vinlotteri pleier alltid å komme med kake, hvertfall i offentlig sektor.

Folka på jobb er helt ville etter godteri! De spiser hauger hver dag, og da mener jeg HAUGER! Vi har et par slike av de største metallbollene fra IKEA, og før jul var leverandørene innom og fylte dem med godteri. Det holdt ikke ut dagen engang! Det er vel kanskje en 10-12 stk som er mest ivrig på det og de spiser i ett. Hvis det er lenge siden det har vært godteri i bilene (lenge er ca tre dager....) slåss de om det når de fylles.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:43   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Hos oss flyter det også med godis, men ingenting frister overhodet. Jeg har aldri latt meg forføre av søtsaker; lavkarbo eller ei, men ei god foccaciaskive ristet på panna i mye god olje og dandert med reker og majones frister enormt! De andre vet heldigvis at jeg ikke vil ha brød under rekene så det blir bare mer salat og reker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 22:54   #13
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Jeg jobba i fjor på en plass der det var kake hver fredag med "obligatorisk oppmøte".. Jeg løste det ved å si at "jeg får vondt i magen/blir syk" om noen spurte om hvorfor jeg ikke ville ha. Jeg er en godtemons, så jeg VILLE jo ha. Jeg helte litt ekstra fløte i kaffen min og holdt på koppen med begge hender hele tida Da det var min tur lagde jeg lchf-vennlig kake som bare hun andre lavkarbodamen på jobben visste at var lchf.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 08:10   #14
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fredagskaffe på jobben

Hos oss er det vafler hver torsdag. Heldigvis ikke felles servering. Det står vaffelrøre og vaffeljern på kjøkkenet så vi kan steke selv. Så jeg holder meg heller unna den etasjen på torsdager.

Men enig i at det er slitsomt når man også på arbeidsplassen skal belønnes med den type "mat".

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 05-01-14, 23:32   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fredagskaffe på jobben

Min forrige sjef kjøpte rett som det var godis og satte frem på spiserommet og siden vi var bare to så var det veldig synlig at jeg ikke spiste så mye, prøvde i alle fall... Noen ganger hendte det at jeg kastet resten i søpla når de hadde stått en stund og ingen av oss hadde spist det.

Nå har jeg ny sjef og han prøver også å ligge unna sjokolade og kaker til daglig så vi er helt på bølgelengde der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fly med jobben mamma_møø Generell diskusjon 14 27-03-12 14:38
Lavkarbo på jobben Estrella Lavkarbo generelt 22 21-03-10 15:03
Jobben går dritt Kira Bowlers Fysisk og mental helse 10 14-08-09 23:22
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no