Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Confecta

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 14:20   #1
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Confecta

Kan noen her si meg om dette er noe vi som lever på lavkarbo kan drikke?
Det står at det er 49.7 g karbohydrater pr 100 gr pulver, herav sukkerarter 0?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:32   #2
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Confecta

Det finnes vel ulike typer karbohydrater? Sukkerarter er vel de aller verste av disse, men jeg vet ikke hva slags drikke det er snakk om, og om da evt. fruktsukker, melkesukker er medregnet under sukkerarter? Dessuten er det jo ca 50g kbh per 100 gr. pulver, så det kommer litt an på hvor mye pulver man skal bruke.

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:36   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Confecta

Confecta er søta med bl.a sukralose så den kan du bruke.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:37   #4
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Confecta

det er 1.5 l vann pr 10 gr pulver ut fra hva jeg kan se og jeg har drukket dette og vært sikker på at det ikke er noe å tenke på. Det blir ca 0.35 gr karbohydrat i hver dl så vidt jeg forstår. Men så hadde jeg en på besøk her som sa at denne drikken ikke var bra for en på lavkarbo for det var for mye karbohydrater i den så da begynte jeg å lure på om jeg hadde misforstått, (igjen ), noe i den utregningen.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:57   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Confecta

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

det er 1.5 l vann pr 10 gr pulver ut fra hva jeg kan se og jeg har drukket dette og vært sikker på at det ikke er noe å tenke på. Det blir ca 0.35 gr karbohydrat i hver dl så vidt jeg forstår. Men så hadde jeg en på besøk her som sa at denne drikken ikke var bra for en på lavkarbo for det var for mye karbohydrater i den så da begynte jeg å lure på om jeg hadde misforstått, (igjen ), noe i den utregningen.

Den er fremdeles søta med sucralose og du kan hilse din venn og si at confecta selges på de fleste lavkarbonettsteder

På sjokoladedrikkene er det ca 2,5 karb pr DL. Det er jo en del da, for de som har tenkt å spise ketogent. Så det er ikke til å anbefale når karbene skal komme fra grønnsaker. Men for de som gjerne unner seg en høyere karbkvote så går det fint an. Og dessuten så drikker man jo ikke stort mer enn ett kurs på hva...2-3-4 dl?

Confecta er velegna for folk med diabetes for en grunn.

Om sucralose
"Sukralose er ikke et hydrokarbon. Det er et modifisert karbohydrat uten kalorier. Det lages gjennom en prosess over flere trinn som starter med sukker (sukrose) og erstatter tre hydrogen-oksygengrupper på sukkermolekylet med tre kloratomer. (Klor er en naturlig ingrediens i mange mat- og drikkevarer som spenner fra vanlig drikkevann til salat til bønner og sopp). Dette resulterer i et stabilt søtningsstoff som smaker som sukker, men er kalorifritt. Mer enn 100 utførte og grundig evaluerte undersøkelser over en 20-års periode viser at sukralose har en utmerket sikkerhetsprofil og er trygg for alle. Det er en av de mest grundig testede matingredienser som noen gang har blitt godkjent."

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 17:10   #6
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Confecta

Takk for svar Puh, puster ut og drikker videre av den gode sitrondrikken som jeg har brukt som erstaning for Cola, (som jeg var avhengig av før )

jeg er litt grønn på dette altså, så bær over med meg om spørsmålene blir litt "blonde"
men altså: hva er de karbohydratene som er i denne drikken? hvor kommer de fra?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 11:44   #7
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Confecta

Disse karbohydratene i drikken er alkoholer som ikke påvirker blodsukkernivået ditt i like stor grad som sukker, dog noen kan merke den lille stigningen. Veldig individuelt Uansett - de telles ikke med som "vanlige" karbohydrater, ettersom de bare går gjennom kroppen uten å gjøre mye annet enn som sagt å gi litt blodsukkerstigning, og i store mengder kan man merke at magen blir urolig. Dette merker man veldig godt dersom man spiser f.eks mye sukkerfri sjokolade. Been there, done that

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 11:54   #8
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Confecta

Ok, takk for svar!
Jeg trodde at sukkeralkoholer skulle stå oppført så derfor ble jeg usikker på hva de karbohydratene var
Jeg synes det er vanskelig å finne helt ut av dette med karbohydrater, hvilke som er godkjente og hvilke som er viktig å unngå

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 11:57   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Confecta

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Dette resulterer i et stabilt søtningsstoff som smaker som sukker, men er kalorifritt. Mer enn 100 utførte og grundig evaluerte undersøkelser over en 20-års periode viser at sukralose har en utmerket sikkerhetsprofil og er trygg for alle. Det er en av de mest grundig testede matingredienser som noen gang har blitt godkjent."

Men de unnlater å opplyse om at det er så stabilt at heller ikke løses opp i naturen og etterhvert faktisk utgjør en forurensningskilde som gjør seg merkbar...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Confecta 72 % sjokolade! evalos Lavkarbo generelt 1 28-11-09 19:09
Confecta 100% kakaopulver Cornelia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 28-07-09 15:43
Confecta gele ... janine75 Ketolysekuren 2 28-09-07 15:44
Confecta og Heistad Hyper Spørsmål og svar 3 18-09-06 12:28
Confecta gele Tidligere bruker Kake/dessert og snacks 5 11-05-05 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no