Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Smoothie med egg - æsj!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-08, 18:39   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Smoothie med egg - æsj!

Jeg har kjøpt meg blender, med det mål for øyet å lage meg smoothies. Jeg tok 100 gram frosne bær, to egg. litt fløte og litt canderel. Det smakte bra helt til etter inntak. Gikk og rapte rå eggerap hele dagen. Æsj! Jeg er veldig sensibel hva egg angår. Det kan absolutt ikke være bløtkokt. Da synes jeg det er så kvalmt at jeg mister totalt matlysten. Uansett, er det noen som har gode oppskrifter som ikke inneholder egg? Skal eksperimentere litt på egenhånd også, så jeg kommer tilbake med nyheter.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 19:57   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Forslag: ta ett egg, to-tre ss olje, proteinpulver (jeg liker sjokolade) bær (bringebær og skogsbær er digg med sjokolade) og en liten dæsj vaniljeyoghurt (ops det kan lett bli mye karber med yoghurt )

Da blir det mindre egg, men samtidig mer protein med pulveret

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 16:42   #3
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Off, jeg blir kvalm bare av å tenke på det

Den blir jo god hvis du dropper eggene da, det gjør jeg hver gang jeg lager smoothie

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:02   #4
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie med egg - æsj!

bruker faktisk cocosa oppi jeg.... når jeg er klar for cocosa smak :P

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:52   #5
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Har du prøvd kun med eggeplomme? Det syns jeg hjelper! Leste et eller annet sted her at det ikke skulle være så bra med rå eggehvite, og kuttet det derfor. Aner ikke om det stemmer, men jeg syns faktisk det smakte bedre.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:36   #6
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Når jeg lager "Marengs" (eggehvite og Splenda) så får jeg så lyst på de før de er ferdige at de blir nesten rå. Får vondt i magen og den blåser seg opp, så jeg ville kutta ut eggehviten hvis jeg var dere

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:55   #7
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Æsj! Jeg er veldig sensibel hva egg angår. Det kan absolutt ikke være bløtkokt. Da synes jeg det er så kvalmt at jeg mister totalt matlysten.

HELT ENIG! Og så de "proppene"... en gang var det en skikkelig blod-guffe i et egg..da ble jeg litt kvalm kan man si. Må steke egg med knust plomme etc.
Eh...brydde meg litt i tråden din selv om jeg ikke har noen oppskrift jeg da

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 17:54   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Du må iallefall lage ånkli eggedosis først, dvs før du har oppi no anna...så er det bare å prøve da. men prottispulver funker bra det og ja. Og litt rapsolje...smakker ittno. bruker også malte mandler oppi jeg..Bringebær er best som bær/smak! Kjøper digre sekker på Smartklubb..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:31   #9
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Smoothie med egg - æsj!

min frokost smoothies ; 2 egg , en skvett fløte , litt splenda , frosne blåbær , noen valnøtter + en dasj raspolje.
jeg lar blenderen gå en god stund , synes ikke det blir eggesmak i det hele tatt , mer kremaktig og valnøttene gir en fortreffelig nøtte- ettersmak

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:14   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Forslag: ta ett egg, to-tre ss olje, proteinpulver (jeg liker sjokolade) bær (bringebær og skogsbær er digg med sjokolade) og en liten dæsj vaniljeyoghurt (ops det kan lett bli mye karber med yoghurt )

Da blir det mindre egg, men samtidig mer protein med pulveret

Tyrkisk youghurt har bare 3 karber pr. 100g. Ikke særlig mer enn fløte og rømme det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:36   #11
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

kan lett bli mye karber med yoghurt )

Jeg bare spør, for jeg har ikke peiling på noe av dette enda... Kan man bruke vanilje-Kesam istedenfor? Det blir vel ikke så mye karbohydrater...

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:54   #12
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Smoothie med egg - æsj!

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Jeg bare spør, for jeg har ikke peiling på noe av dette enda... Kan man bruke vanilje-Kesam istedenfor? Det blir vel ikke så mye karbohydrater...

Hmm... mangler det noen innlegg her eller.. Ser ikke det du siterte

Det står fedon i signaturen din. Da kan du bruke yoghurt naturell, gresk yoghurt eller biola i smoothien.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 16:14
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no