Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-11, 21:06   #1
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Lest nybegynnertråden mange ganger og tror kanskje jeg har forstått men usikker. Gått på ketose i 2 mnd (10 kilo) og har veldig lyst på noe søtt. Har aldri smakt men tror Atkinsbar kan falle i smak. Spørsmålet: hvor mange karbo skal man regne pr.? Håper dere vil hjelpe og gjerne tips om hvem som er god)

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 21:52   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Jeg har aldri spist atkins-bar, men det står vel på pakken hvor mange karbohydrater det er?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 21:58   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Hvis jeg ikke tar helt feil så står det net carb. Da gjerne 2-4. Da er alle sukkeralkoholer trukket fra.
Mange mener imidlertid at man bør trekke fra halvparten av sukkeralkoholene. Så da leser du på totale karboinnhold og trekker fra halvparten av det som står oppført som sukkeralkoholer

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:00   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Spis deg en atkinsbar du. Noen får lett blodsukkerstigning av noen av typene, andre ikke, dvs at noen får vektstagnasjon om de spiser atkinsbarer ofte.

Evt kan du lage deg kakao med fløte og vann, kakao og feks flytende natreen, eller piske krem og ha i søtning (jeg bruker kun flytende natreen faktisk) og ha i bær

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:02   #5
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Net står utenpå "Net carbs".....varierer litt fra bar til bar, men rundt 2

Bare ikke gå i Atkinsbar-fellen som mange av oss andre har gjort......jeg ble aldeles hekta

Alternativet er jo å lese oppskrifter her inne på masse goodiser og lage selv? Er jo mye tilsetninger i de barene som folk reagerer ulikt på....

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:14   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Enig med Simba. Har du lyst på litt søtt oftere og oftere, pass på at du spiser nok ordentlig mat og fett. Hvis dette er ok, varier hva du da spiser av lovlig søtt så du ikke blir hekta.
Tro meg - jeg har LANG erfaring og må jobbe så sinnsykt mentalt for å holde meg unna alternativer.

Legger en plan som skal gjelde fra nyttår nå, og der er bla kutt av alt av søtt i et par uker det viktigste. Gruer meg... så mentalt jobber underbevisstheten med forberedelse. Jeg skal nok klare det, men det er VANSKELIG!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:17   #7
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Tusen takk for svar. Da regner jeg med netkarb... Hører også på svarene at det er litt usikkerhet her, om msn trekker fra halve, hele... Redd for å lure meg selv på hva jeg spiser..

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:19   #8
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Forstår du har spist noen. Hvem er best??

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:23   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Opprinnelig lagt inn av Blester, her.

Forstår du har spist noen. Hvem er best??

Hahaha, ja si det Jeg liker best (magen min også) den med hazelnut crunch i. Blir ikke så overveldende sjokoladesmak, som decadense-versjonen har.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:28   #10
Blester
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 61
Blester er på en erverdig vei

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette.

Takk for tipset

Blester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:38   #11
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Jeg synes den er god den med peanøtt og karamell, og det er den eneste som ikke har virket inn på vektnedgangen min.......Den med sjokolade var den jeg ble hekta på, og i tillegg kom den utigjen andre enden med konsistens som rein tjære

Så er det jo søtstoff i dem som Atkins selv sa var NO NO......

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 19:00   #12
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

jeg liker ingen av de som blir solgt i norge, men mange av de jeg har bestilt fra iherb er kjempegode. mye billigere er det også får vont i magen av dem, da, så det blir ikke til at jeg spiser de så ofte.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen forklare meg dette? Nephrania Lavkarbo generelt 76 22-11-11 23:30
Kan noen forklare meg dette med sukkeralkoholer? Trikken Spørsmål og svar 1 18-02-09 11:11
Kan noen forklare meg GB? scartz Dr Lindbergs 8 03-12-08 12:12
kan noen forklare meg dette? Tuppen Lavkarbo generelt 6 05-09-07 20:39
Noen som kan forklare meg dette???? Silja Atkins kosthold 2 28-05-05 22:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no