Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Sjokolade ligner kokain

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-04, 22:34   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sjokolade ligner kokain

Velværet du føler når du tar en bit sjokolade, stimulerer de samme områdene i hjernen som det en dose kokain gjør. Forskerne studerer sjokoholikere for å lære mer om avhengighet.

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold..._ligner_kokain

Sitat:

I alt 15 sjokoholikere fikk spise fra 40 til 175 gram sjokolade, de måtte spise så mye at de ble uvel. Underveis ble det tatt PET-bilder og forskerne kunne se at blodet strømmet til bestemte hjerneområder når de første bitene smeltet på tunga. Bildene viste at det særlig var områder i pannebarken og midthjernen som ble aktivert. De samme områdene aktiveres ved bruk av for eksempel kokain. Når sjoladespiserne begynte å bli mette og følte ubehag ved å spise mer, ble helt andre hjerneområder aktivert.

Går det an å bli mett på sjokolade da???????? Og ubehag?????

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 22:40   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av HP


Går det an å bli mett på sjokolade da???????? Og ubehag?????

Ja det går an det men ikke med en maksgrense på 175 gram. Har prøvd å spise meg lei på sjokolade og ble faktisk lei, problemet er bare at neste dag spiste jeg restene...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 03-02-04, 23:13   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hallo!!

Jeg blir nå mett av 100 gram sjokolade jeg:-) da begynner jeg å føle meg kvalm.
Testa nemlig ut en 200 grams fruktnøtt føre jul.og klarte ikke mer en halvparten, men jeg må jo da få presisere at jeg ikke hadde smakt melkesjokolade på nesten et år,bare litt bocca og 70% premium dark og da er jeg fornøyd etter noen biter

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no