Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Mokkalatte/kakao

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-08, 18:24   #1
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Mokkalatte/kakao

Den er ganske herlig. Det er en krydret kakao, og for å sitere Ziggy: her brukes sukker som et krydder. Den er god som morgendrink.

Kok opp litt vann. Imens, bland 1-3 ts. kakao med 1 ss. kaldt vann. Varm med 20-30 gram smør. Tilsett ca. 1/8 ts. hver av nellik og ingefær, og masse cayenne-pepper (og kanskje litt kanel). Tilsett 1 ts. honning + tilsvarende 5-10 gram sukker. Pisk ca. 1 desiliter fløte med 1 ts. pulverkaffe/ferdig ekspresso og noe søtt (igjen, her funker kanel). Kort tid inn i piskingen, tilsett halvparten i kakaoen. Tilsett nu ca. 0,5-1 dl kaffe og 1-2 desiliter vann til kakaoen. Bring kakaoen til ønsket temperatur. Putt resten av kremen i stor kopp, og tøm på kakao.

For en tykkere kakao, tilsett 1-2 eggeplommer, og bruk mer fløte og mindre vann. Kakaoen skal da boble og røres gjevnlig. Den blir motbydelig tykk. Du kan også tilsette litt høykvalitets-chokolade, f. eks. Lindt. Kakaoen kan med fordel tilsettes mer kaffe.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kaffe.jpg (289,8 KB, 32 visninger)
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:18   #2
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mokkalattè/kakao

Oi...

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:50   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Mokkalattè/kakao

åh den må du legge inn i kaffe tråden her på forumet (under oppskrifter)

Fantastisk !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:32   #4
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mokkalattè/kakao

Denne går vel ikke på Ketolysekuren?
Er det mulig å lage en ketolyseversion anyone?
dette ser SYKT godt ut <3<3

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:41   #5
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Mokkalattè/kakao

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

Denne går vel ikke på Ketolysekuren?
Er det mulig å lage en ketolyseversion anyone?
dette ser SYKT godt ut <3<3

Bytt ut alt sukker med splenda/sukrin. Honningen kan erstattes av en smakfull sprit, f. eks. whiskey eller brandy (da hovedrollen er å gi smak). Fløten er ketolysevennlig, så lenge du holder deg innenfor karbohydratkvoten.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:43   #6
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mokkalattè/kakao

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Bytt ut alt sukker med splenda/sukrin. Honningen kan erstattes av en smakfull sprit, f. eks. whiskey eller brandy (da hovedrollen er å gi smak). Fløten er ketolysevennlig, så lenge du holder deg innenfor karbohydratkvoten.

OOOOOH, sounds good! <3 Dette skal jeg prøve om 3 uker har lovet gubben å ikke bruke "sukkererstatninger på en heeel måned!!"

takk for svar

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:53   #7
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Mokkalattè/kakao

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

OOOOOH, sounds good! <3 Dette skal jeg prøve om 3 uker har lovet gubben å ikke bruke "sukkererstatninger på en heeel måned!!"

takk for svar

Skulle nesten til å si at du bør true med å bruke gubbe-erstatninger, hvis du ikke får bruke splenda/sukrin.

Haha, nå var jeg fæl. Men ja, kakaoen er god. Jeg lager for tiden min med potetmel, fordi den blir ufattelig tykk og smakfull. Ikke ketolyse-vennlig, selvsagt, men definitivt noe å prøve efter kuren. Tenk på det som chokoladegrøt (det er slik meksikanere spiser det, faktisk).

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:56   #8
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mokkalattè/kakao

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Skulle nesten til å si at du bør true med å bruke gubbe-erstatninger, hvis du ikke får bruke splenda/sukrin.

Haha, nå var jeg fæl. Men ja, kakaoen er god. Jeg lager for tiden min med potetmel, fordi den blir ufattelig tykk og smakfull. Ikke ketolyse-vennlig, selvsagt, men definitivt noe å prøve efter kuren. Tenk på det som chokoladegrøt (det er slik meksikanere spiser det, faktisk).

utrolig kult jeg har alltid vært totalt forelska i mexico, maten, øl'en og nå kaffen!

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:57   #9
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mokkalattè/kakao

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

utrolig kult jeg har alltid vært totalt forelska i mexico, maten, øl'en og nå kaffen!

*så det nå*
HAHA, gubbe erstatning

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 03:54   #10
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Mokkalatte/kakao

Trodde kakao inneholdt masse karber. Noen som vet hvor møe i en ts?
Det høres jo så godt ut, så jeg skulle gjerne ha prøvd denne :-)

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 09:34   #11
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Mokkalatte/kakao

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Trodde kakao inneholdt masse karber. Noen som vet hvor møe i en ts?
Det høres jo så godt ut, så jeg skulle gjerne ha prøvd denne :-)

Tror det er 12gr pr 100gr så en ts gir nesten ingenting

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:36   #12
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Mokkalatte/kakao

Denne har jeg ikke sett før...ser meget god ut...

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:40   #13
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Mokkalatte/kakao

Nå har jeg smakt denne og den er kjempegod!!
Anbefales på det sterkeste, jeg lagde varianten med 1 eggeplomme i - ble tykk og god.
Som en luksusvariant av eggemelk, bra som mellommåltid feks.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:13   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mokkalatte/kakao

Ai! Jeg var raus med krydderet, dette ble krutt- og godt

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao Kula Smoothies / drikke 14 21-08-08 12:06
100% kakao! Hyper Spørsmål og svar 7 26-10-06 15:26
kakao? 3 barn i nord Oppskrifter 4 25-10-06 19:40
Kakao? boble Smoothies / drikke 38 05-05-06 21:12
Kakao Ingeborg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 08-04-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no