Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Krydderkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-13, 16:31   #101
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Ser det har vært spurt om mandelmel. Jeg lagde dem i helga og byttet ut mandler med 1 dl mandelmel, tilsatte saften og revet skall av 1 appelsin, det ble veldig, velidg godt. Jeg synes kanskje de er i søteste laget nå (smaken endrer seg med årene) og vil nok redusere søtstoffmengden noe (smak deg fram). Om en ikke vil ha i saften av 1 appelsin kan nok 2-3 ss vann gjøre samme nytten uten at det tilfører ekstra karber eller kalorier.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:15   #102
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Ser det har vært spurt om mandelmel. Jeg lagde dem i helga og byttet ut mandler med 1 dl mandelmel, tilsatte saften og revet skall av 1 appelsin, det ble veldig, velidg godt. Jeg synes kanskje de er i søteste laget nå (smaken endrer seg med årene) og vil nok redusere søtstoffmengden noe (smak deg fram). Om en ikke vil ha i saften av 1 appelsin kan nok 2-3 ss vann gjøre samme nytten uten at det tilfører ekstra karber eller kalorier.

Er det virkelig deg???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:30   #103
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det virkelig deg???

Ja vennen, det er det

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 21:35   #104
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Ja vennen, det er det

Du er så annerledes på det bildet enn det jeg husker deg. Du både VAR og ER nydelig!! Veldig glad for å se deg igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 10:06   #105
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Dytter opp denne. Her skal det være bursdag i helgen. Så da blir denne kaka base for gulrotkake. Det er en del karber i gulrot og høy GI på den etter steking, men jeg vil ha gulrotkake og basta. Denne kaka er veldig god å tilsette gulrot i for å få en mye mere lovlig gulrotkake. Og en spiser ikke kake hver helg heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 15:48   #106
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Krydderkake

Ojojoj, denne må prøves!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 06-03-15, 23:20   #107
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Krydderkake

Åååå, så nydelig . Har akkurat laget denne og spiser den med pisket krem, mens kaken er enda litt varm.... himmelsk god og riktig konsistens. Takk for denne herlige, enkle oppskriften!

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Kan stekes som kake i form eller posjonskaker i muffinsformer.

3 egg vispes til eggedosis
Vend forsiktig inn:
125 g mandler, 1 dl Splenda, 1 ts kanel, 1 ts malt nellik, 1 ts malt ingefær og 1 ts bakepulver som er kjørt til "mel" i foodprocessor.
Tilsett til slutt 75 g smelta smør.

Stek v 175 grader, ca 10-12 min for muffins, 35-45 min for form. Kjenn etter med stekepinne/knivspiss så det ikke stekes for lenge.

Om du dropper nellik og ingefær ligner den veldig på gulrotkake, selv uten gulrøtter!

Oppdatering etter å ha spist noen:
Den er nesten litt for god... saftig formkakekonsistens også, det gjelder å ikke steke for lenge. Jeg fikk 10 saftige muffins (vanlig str) av røra.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-15, 22:29   #108
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Krydderkake

Prøver denne nå. Hadde ikke nok mandler så blei noen hasselnøtter også Har bare kanel oppi. Røra blei veldig god Så gleder meg

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 12:18   #109
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Krydderkake

Hvor mye tagatesse bør jeg bruke om jeg ønsker å bytte ut Splendaen? Har bare tagatesse i hus, og denne kaka må nesten prøves med tanke på alle de gode tilbakemeldingene.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 13:50   #110
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Hvor mye tagatesse bør jeg bruke om jeg ønsker å bytte ut Splendaen? Har bare tagatesse i hus, og denne kaka må nesten prøves med tanke på alle de gode tilbakemeldingene.

Tagatesse og splenda skal vel være like søtt som vanlig farin, sjekk for sikkerhets skyld boksen med tagatesse. Jeg ville dog halvert, men det er fordi min mage reagerer veldig på tagatesse. Smak deg frem.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 21:15   #111
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Krydderkake

Må bare bumpe opp denne herlige klassikeren❤️ Kjempegodt utgangspunkt for mange slags kaker. De siste årene har det dukket opp mange oppskrifter som krever både det ene og det andre av ingredienser, men denne er en fantastisk basiskake. Uten krydderet er den god som bløtkake bunn. Bak 2-3 bunner etter hverandre, ja det tar litt tid, men da henger bunnene godt sammen. Fyll kaka med tinte bringebær blandet med litt søtt, og vispa krem.
Og lag gjerne en porsjon marsipan og lag marsipankake.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr Ziggy Optimal Ernæring 86 14-09-17 13:16
Ang Ziggys krydderkake Lindabtn Ketolysekuren 14 13-12-07 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no