Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Himalayasalt, et vidundersalt?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 00:15   #26
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

lurer jammen på om jeg skal kjøpe det for at maten skal se fin ut

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:02   #27
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Åh Jeg som sverger til himmalayasalt!
Men takk til de som postet for jeg liker å få frem SANNHETEN.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 10:08   #28
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Knallgod artikkel!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:10   #29
Tullo
Juniormedlem
 
Tullo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Hordaland/ Bergen
Alder: 35
Innlegg: 23
Tullo er på en erverdig vei

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Aldri hørt om dette en gang :P

__________________


Tullo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rett mat med trening. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 17:26   #30
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Jeg bruker himalaysalt hver morgen på fastende mage.,. Eller sole heter det i den formen jeg tar det http://www.himalayasalt.no/sole.html
Kan anbefales

Mitt himalayasalt er krystallfarget, og jeg har en halvkilo himalayasalt i en flaske og fyller på med renset vann.. Av dette tar jeg en ts hver morgen blandet i et glass vann.. EN halvkilo rekker til et års forbruk..

Det finnes alltid skeptikere til det meste, men eneste måten å finne ut om det virker eller ikke, er å prøve det selv.. Hvis ikke man er sau da, og slutter seg til flokken..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 18:24   #31
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Hm, har ikkje hørt om verken Himalayasalt, eller sellerisalt
men eg har kjøpt Maldonsalt fordi; som det står på pakken... 'fordi maten din fortjener det'.....
Ja ja, har brukt det en gang, i sjokolade og syns sjokoladen vart ødelagt for eg traff på for masse salt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 21:39   #32
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

men eg har kjøpt Maldonsalt fordi; som det står på pakken... 'fordi maten din fortjener det'.....
Ja ja, har brukt det en gang, i sjokolade og syns sjokoladen vart ødelagt for eg traff på for masse salt

Maldonsalt smaker godt! Prøv det på fisk, for eksempel.

Jeg foretrekker havsalt framfor raffinert salt, men har aldri prøvd himalayasalt eller liknende. Havsalt smaker bra, og jeg ser ingen grunn til å velge ren natriumklorid heller.

Hvis Himalayasalt smaker godt, kan det hende jeg prøver uansett hva de reklamerer med. DET tar jeg med en klype salt .

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:22   #33
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Maldonsalt smaker godt! Prøv det på fisk, for eksempel.

Jeg foretrekker havsalt framfor raffinert salt, men har aldri prøvd himalayasalt eller liknende. Havsalt smaker bra, og jeg ser ingen grunn til å velge ren natriumklorid heller.

Hvis Himalayasalt smaker godt, kan det hende jeg prøver uansett hva de reklamerer med. DET tar jeg med en klype salt .

Det eg ikkje likte med maldonsalt var att flaka ikkje løste seg opp.
og i sjokolade var ikkje det godt, sjøl om oppskrifta sa at det var sånt salt eg skulle bruke
Brukar du det når du skal steike fisken? strør heile flaka på fisken?

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:40   #34
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Jeg bruker himalaysalt hver morgen på fastende mage.,. Eller sole heter det i den formen jeg tar det http://www.himalayasalt.no/sole.html
Kan anbefales

Mitt himalayasalt er krystallfarget, og jeg har en halvkilo himalayasalt i en flaske og fyller på med renset vann.. Av dette tar jeg en ts hver morgen blandet i et glass vann.. EN halvkilo rekker til et års forbruk..

Det finnes alltid skeptikere til det meste, men eneste måten å finne ut om det virker eller ikke, er å prøve det selv.. Hvis ikke man er sau da, og slutter seg til flokken..

Det viktigste er placeboeffekten. Den kan få oss til å bli friske bare vi tror nok på en ting. Så derfor er faktisk placebo ikke så dumt allikevel. Hvis du blir frisk av himalayasalt, som forøvrig ikke inneholder andre ting enn vanlig salt, så velger du jo det som gjør at du føler deg vel. Det er nå det viktigste.

  Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 00:55   #35
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Det eg ikkje likte med maldonsalt var att flaka ikkje løste seg opp.
og i sjokolade var ikkje det godt, sjøl om oppskrifta sa at det var sånt salt eg skulle bruke
Brukar du det når du skal steike fisken? strør heile flaka på fisken?

Hm, jeg synes det løser seg opp, iallfall etterhvert. Litt "flak" hvis jeg tar det på rett før det skal spises. Jeg strør på litt på slump.

Har ikke prøvd det i sjokolade.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:32   #36
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Er ikke Himalayasalt havsalt tilsatt rosa konditorfarge? Står det på pakken på butikken her, i alle fall...

Maldonsalt er godt pga den flakete konsistensen, som gjør at om man drysser det på en rett, så får man en annen opplevelse enn med bordsalt.

Om man bruker Maldonsalt så smaker det "oi, salt!" det første sekundet, uten at det blir kvalmt salt ettersmak. Med bordsalt eller havsalt så ligger kornene i munnen lenger og man blir overveldet.

Man får en slags "smell"-effekt med maldon, mao. Det har ingen hensikt å løse det opp i væske, siden det da vil smake rimelig likt annen salt.

Det er nok den effekten de er ute etter i sjokoladen, som du ikke likte, Mariann. Mange kokkespirer der ute, som synes vanlig sjokoladesmak er "kjedelig", og som vil bombardere deg med kontraster som salt, chilli, o.l. Så jeg gjetter på at enten liker du ikke kombinasjonen sjokolade med salt/søtt, eller du tok for mye maldonsalt oppi....

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:44   #37
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Ahh, leste litt, det er vanlig gruvesalt med pen farge. Da selger asiabutikken her noe "lureri" :P Der står det nemlig at farge er tilsatt.

Fordelen med salt som er utvunnet i gruver, er at det inneholder langt flere mineraler og sporstoffer, enn ren NaCl, som faktisk er usunt i store doser (ja, dette gjelder NaCl i Himalayasalt også)

Det kan sammenliknes med Seltin eller å drikke Farris. Resten av sprøytet på den websiden gir sikkert en fet lommebok for de som driver det. Det er på linje med å tro på alt mulig annet som engler og tarot, og alle som elsker å fortelle deg om "energi", det mest oppblåste, diffuse, ubestemmelige positivt ladete ordet som finnes. Men det er klart at placeboeffekt er dokumentert, og det er sikkert mange Himalayasaltselger-familier som lever godt på udokumentert tull om lagrede solstråler og ting de finner på fordi det høres vakkert ut. Biofotoner eksisterer ikke. Håper Forbrukerombudet ser på denne reklamen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 01:54   #38
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Fotoner er lysstråler, og de forsvinner like fort som når du lukker døra og slår av lyset. De lagres ikke i salt på noen måte.

Har du noensinne klart å lagre lys på glasskrukke?

Beklager om jeg virker nedlatende eller noe slikt, det er virkelig ikke meningen. Jeg vil alle her på forumet vel, og jeg ønsker at de som kjøper salt, vet hva de kjøper, og forstår hvordan ting henger sammen Påstandene om saltet er så hårreisende, at jeg bare kjenner jeg blir provosert. Frustrasjonen min er rettet mot disse kvakksalverne. Jeg prøver bare å påpeke hvor dumt dette med at energien som fordampet havvannet, liksom blir igjen. Det er det motsatte som skjer om sollys lager saltkrystaller av saltvann. Energi blir overført til vannet, ved at vannet dampes ut av saltet, og saltet ligger igjen. Energien er nå i vanndampen, også kjent som skyer, tåke o.l. Etterhvert frigjøres energien til atmosfæren i form av varme, når vannet faller ned på jorden igjen i form av regn eller dugg.

Nå skinner det ikke noe sollys på dette saltet da, iom. at det utvinnes fra saltgruver i Pakistan.


Sist redigert av Alynna : 29-12-11 kl 02:02.
Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:20   #39
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Fordelen med salt som er utvunnet i gruver, er at det inneholder langt flere mineraler og sporstoffer, enn ren NaCl, som faktisk er usunt i store doser (ja, dette gjelder NaCl i Himalayasalt også)

Får du i deg for mye, så fikser kroppen det selv. Bare prøv å spis en spiseskje med salt du (eventuelt løst opp i ett glass vann som du drikker) og se hva som skjer. Spoiler: du spyr ganske så fort.

Det skal mye salt til for at det er for mye. Men det kan bli for mye av alt. Til og med vann. Mange får i seg for lite salt faktisk. Særlig siden det er så fokus på at man skal drikke så mye vann. Jo mer vann du drikker, jo mer salt må du ha. Vannet skyller med salt ut av kroppen.

For lite salt er farlig. Jeg leste en artikkel om ei som drakk fem liter vann og var på en suppediett (sikkert med lite salt i tillegg). En natt lå hun og skalv og det frådet ut av munnen. Heldigvis hadde hun en mann ved siden av seg i senga som fikk ringt til ambulanse.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:09   #40
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Det viktigste er placeboeffekten. Den kan få oss til å bli friske bare vi tror nok på en ting. Så derfor er faktisk placebo ikke så dumt allikevel. Hvis du blir frisk av himalayasalt, som forøvrig ikke inneholder andre ting enn vanlig salt, så velger du jo det som gjør at du føler deg vel. Det er nå det viktigste.


Hvem har sagt jeg er syk?

Huden blir finere, og jeg får viktige mineraler til kroppen..

Syns ikke du skal være så bråkjekk i svarene dine, selv om du ikke tror på saltets virkning..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:15   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Får du i deg for mye, så fikser kroppen det selv. Bare prøv å spis en spiseskje med salt du (eventuelt løst opp i ett glass vann som du drikker) og se hva som skjer. Spoiler: du spyr ganske så fort.

Det skal mye salt til for at det er for mye. Men det kan bli for mye av alt. Til og med vann. Mange får i seg for lite salt faktisk. Særlig siden det er så fokus på at man skal drikke så mye vann. Jo mer vann du drikker, jo mer salt må du ha. Vannet skyller med salt ut av kroppen.

For lite salt er farlig. Jeg leste en artikkel om ei som drakk fem liter vann og var på en suppediett (sikkert med lite salt i tillegg). En natt lå hun og skalv og det frådet ut av munnen. Heldigvis hadde hun en mann ved siden av seg i senga som fikk ringt til ambulanse.

Jeg havnet på sykehuset for halvannet år siden med lammelser på hele venstre side fordi jeg hadde for lite kalium i kroppen. Jeg drakk mye vann. Derfor er det viktig å ta ketolysetabelettene samt få sjekket elektrolyttene av og til.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 17:08   #42
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

Hvem har sagt jeg er syk?

Huden blir finere, og jeg får viktige mineraler til kroppen..

Syns ikke du skal være så bråkjekk i svarene dine, selv om du ikke tror på saltets virkning..

Ikke jeg ihvertfall sa du var syk, mulig du har blandet sammen litt?
Bra at huden din blir finere og at du får viktige mineraler. Det mange nå har sagt, forsøkt si, er at hvis du farger et annet salt så vil du få samme effekten og samme mineraler...til en langt billigere penge Da himalayasalt ikke inneholder noe mer hokuspokus enn annet salt

Var jo bare ment å gi et tips for å spare deg for mange pæng da. Placebo ER jo faktisk beviselig sant

  Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 17:41   #43
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Trine Grung er like troverdig som en isklump i mikroen... Dama er ikke rett på en eneste flekk!

Hun hører definitivt hjemme i trallala-land, ja.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:24   #44
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ikke jeg ihvertfall sa du var syk, mulig du har blandet sammen litt?
Bra at huden din blir finere og at du får viktige mineraler. Det mange nå har sagt, forsøkt si, er at hvis du farger et annet salt så vil du få samme effekten og samme mineraler...til en langt billigere penge Da himalayasalt ikke inneholder noe mer hokuspokus enn annet salt

Var jo bare ment å gi et tips for å spare deg for mange pæng da. Placebo ER jo faktisk beviselig sant

Mitt salt er ikke rosa, jeg har store klumper med rent ufarget himalayasalt..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 18:36   #45
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Karsten Eig driter seg ut med artikkelen på skepsis.
Det ser ut han ikke skjønner hva det dreier seg om.
Himalayasalt,krystallsalt,mineralsalt,full spekter salt, mange navn på samme ting.
Poenget er at det inneholder stoffer som er viktige for kroppen og som kroppen trenger.
Raffinert salt inneholder kun tilsatt jod, som man innså mangelen av førte til sykdom blant annet struma.

Ekte mineralsalt har farge i mange valører,Celtic Sea Salt, for eksempel (som er virkelig godt salt) har en brunlig sand farge.

Ekte mineralsalt har også smak nesten som ett krydder,nam.

Det ser ut som guttaboys hos skepsis har som hovedoppgave å latterliggjøre alt som har med alternativ behandling og naturmedisin å gjøre.
Geologer må jeg nesten le av med sine fantastisk forklaringer på både det ene og det andre og hvor alle andre teorier enn deres egen skal latterliggjøres.

Man bør være skeptisk til skepsis.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 10:27   #46
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

nei, vitenskapelig kunnskap er no dritt. fysjom.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 13:32   #47
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

nei, vitenskapelig kunnskap er no dritt. fysjom.

Ikke alt som kalles vitenskap holder vann over tid heller, husk det var vitenskapelig bevist at jorden måtte være flat...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 14:34   #48
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ikke alt som kalles vitenskap holder vann over tid heller, husk det var vitenskapelig bevist at jorden måtte være flat...

Ja, det var 'vitenskapelig' bevist, eller snarere antatt, at jorda var flat i en tid da tro (les: katolske kirke) som styrte skuta. Så kom karer som Kopernicus, Gallileo Gallileei, Christofer Columbus og Vasco da Gama...

Vitenskapen er ikke ufeilbarlig, og den endrer seg, det er jo nettopp det som er det flotte med den, den vedgår at den ikke vet alt enda. Men den krever beviser. Mer bevis enn hva slike kvakksvalere, sjarlataner, svindlere, himalyasaltpushere, homeopater, astrologer, snåsamenn og annet pakk klarer å oppdrive for sine påstander.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:18   #49
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Ja, det var 'vitenskapelig' bevist, eller snarere antatt, at jorda var flat i en tid da tro (les: katolske kirke) som styrte skuta. Så kom karer som Kopernicus, Gallileo Gallileei, Christofer Columbus og Vasco da Gama...

Vitenskapen er ikke ufeilbarlig, og den endrer seg, det er jo nettopp det som er det flotte med den, den vedgår at den ikke vet alt enda. Men den krever beviser. Mer bevis enn hva slike kvakksvalere, sjarlataner, svindlere, himalyasaltpushere, homeopater, astrologer, snåsamenn og annet pakk klarer å oppdrive for sine påstander.

Vet du, det siste du skrev syns jeg var meget ufint.

Mange av medisiner og behandlinger ble gitt av dette "pakket" lenge før leger/legemiddelindustrien fant ut at det virket for så å gjøre hevd på det.

Mye av det du finner på helsekosten i dag vil du finn om et par år som reseptbelagt medisin. Æres dem som æres skal.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 15:32   #50
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Synes det var godt sagt av gamlebyen.

Joda, det er mulig at det er noe i hva ymse folk hevder, men man skal da ikke gå god for det FØR det har empirisk støtte fordi det KAN ha det fremtiden?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no